مهر نوشت:

رییس سازمان حج و زیارت کشور گفت: تعداد 6 میلیون و پانصد هزار نفر ایرانی در نوبت تشرف به خانه خدا قرار دارند که با توجه به محدودیت اعزام ها 18 سال برای اعزام آخرین نفر زمان لازم است.

سعید اوحدی ظهر سه شنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در زاهدان بیان داشت: سالانه تعداد 61 هزار و 500 نفر از جمهوری اسلامی ایران به خانه خدا مشرف می‌شوند که با احتساب این سهمیه اعزام آخرین نفر با توجه به اینکه تعداد 6 میلیون و 500 هزار نفر در نوبت قرار دارند بیش از 18 سال زمان نیاز دارد.

اوحدی بیان داشت: امسال از این سهمیه تعداد17 هزار و 500 نفر در موسم عمره برای قشر دانشجو و در راستای تشویق جوانان به ازدواج نیز تعداد 8 هزار سهمیه برای زوج های جوان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه سهمیه بر اساس میزان یک هزارم جمعیت تعیین می شود افزود: در همین راستا سهمیه جمهوری اسلامی ایران به میزان 64 هزار نفر با عومل خدماتی است.

اوحدی در خصوص اختصاص سهمیه به دستگاه‌های اجرایی نیز گفت: در جلسه‌ای که به همین منظور در دفتر بعثه رهبری مطرح شد سهمیه محدودی تنها به مجموعه‌هایی که نسبت به ارائه خدمات به زائران فعالیت دارند از جمله فرودگاه‌ها و یا گمرک تعلق خواهد گرفت.

وی ادامه داد: همچنین خانواده معظم شهدا و افرادی که فرزندان خود را به خاطر امنیت و آرامش ما تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کردند به دلیل اینکه آرامش معنوی به آنها اعطا شود در سهمیه های حج دیده شده است.

اعزام از طریق خاک کشور های دیگر با قوانین عربستان مغایرت دارد

رییس سازمان حج و زیارت کشور در این نشست از افرادی که از طریق واسطه ها و یا دلالان و از طریق خاک پاکستان تصمیم به تشرف به خانه خدا را دارند هشدار داد این اعزام ها مغایر با قوانین کشور عربستان است.

اوحدی ابراز داشت: توصیه من به مردم خوب سیستان و بلوچستان که مشتاق زیارت هستند این است که به صورت جدی از در دام افتادن سودجویان در این راه پرهیز کرده چرا که هم مال و اموال خود را از دست می‌دهند و هم توفیق سفر به خانه خدا از آنها گرفته می‌شود.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 362006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
    10 0
    دلخوش از آنیم که حج میرویم .. غافل از آنیم که کج میرویم.‌اینهمه خرج حداقل ۱۰ میلیون پول هزینه کنی واسه سفر و سوغاتی و مجلس و ... که چی ؟ به خدا قسم کسایی هستن که لنگِ ۱ میلیون پولن. با ۱ میلیون زندگیشون زیر و رو میشه‌نکنین این کار ها رو‌تو رو به خدا نکنین. پولش رو بدین به ۴ تا نیازمند باور کنین ثوابش بیشتره‌قول میدم که خدا هم بیشتر راضیه.
  • علوی IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
    2 0
    اشتباه محاسبه کرده اند 6,500,000/70,000 مساویست با 92 طبق فرمایشات ایشان 92 سال می‌شود نه 18 سال