ایسنا نوشت:

 وزیر امور خارجه آمریکا در سفر به اقلیم کردستان عراق با رهبران کرد دیدار و از آنها خواست تا در تشکیل دولت متحد عراق سهیم باشند.

به گزارش سایت عرب آن‌لاین، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، صبح امروز (سه‌شنبه) وارد اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق شد و از فرودگاه مستقیما به دفتر مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق رفت.

کری در دفتر بارزانی نشستی را با مسعود بارزانی، نوشیروان مصطفی، رئیس حزب تغییر (دومین حزب بزرگ موجود در دولت اقلیم کردستان)، نیچروان بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کردستان، برهم صالح، معاون رئیس حزب اتحادیه میهنی کردستان و قباد طالبانی، معاون رئیس اقلیم کردستان و پسر جلال طالبانی، رئیس‌جمهوری عراق برگزار کرد.

در این دیدار کری از رهبران کرد خواست تا در دولت مشارکت ملی عراق حضور داشته باشند و از روند سیاسی در این کشور کناره‌گیری نکنند.

به گفته منابعی در دولت اقلیم کردستان عراق رهبران کرد نیز شرط مشارکت در دولت آتی عراق را کناره‌گیری مالکی از قدرت اعلام کردند.

در این گفتگو که پشت درهای بسته انجام شد همچنین قرار شده تا مسئولان کرد مساله استقلال اقلیم کردستان عراق را با کری در میان بگذارند که جزئیاتی از این امر منتشر نشده است.

بارزانی همچنین در استقبال از وزیر خارجه آمریکا در دفترش خطاب کری به گفت: حملات گسترده‌ای که افراد مسلح در شمال، شرق و غرب عراق آن را آغاز کرده‌اند شرایطی جدید و عراقی جدید به وجود آورده است و عراق پس از این حوادث با عراق پیش از آن متفاوت خواهد بود.

جان کری در فرودگاه اربیل مورد استقبال فلاح مصطفی، مسئول روابط خارجی دولت اقلیم کردستان عراق و هیمن هورامی، مسئول روابط خارجی حزب دموکرات کردستان قرار گرفت و مسعود بارزانی و یا نخست‌وزیر اقلیم به استقبال وی نرفتند.

به گفته منابع کردی جان کری، فلاح مصطفی را با عنوان "وزیر خارجه کردستان" خطاب کرده است که این دو موضوع می‌تواند معانی سیاسی خاص خود را داشته باشد.

خبرگزاری‌های کردزبان همچنین اعلام کردند که به دلایل امنیتی کری شب گذشته را بغداد نمانده و راهی بحرین شده و از آنجا به اربیل آمده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 361982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
    31 6
    چه خوشمان بیاید چه نیاید , کردها منطقه خود را به خوبی اداره می کنند.
    • بی نام IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
      0 7
      مرگ بر بارزانی ملعون و خائن و حامیان خائنش
  • بی نام A1 ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
    4 20
    .کرد های عزیز چند روز دیگه باید با دولت عثمانی بجنگید .گول ترکیه را نخورید .در ضمن بارزانی چه کاخی برای خودش ساخته .پرچم .حالا شما هم تجزیه کنید عراق را ولی کسی که مملکتش را بده برای زبان مادری .این کار درست نیست .انهای که کشته شدند هم وطن شما هستند
  • بي نام A1 ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
    1 16
    وزیر خارجه کردستان؟ آره ديگه از اين ور ميگن يكپارچه باشين از اينور چراغ سبز نشون ميدن كه اگه خواستين كشور جدايي تشكيل بدين ما پشتتون هستيم لعنت به اين سياست هاي دوگانه و تفرقه انداز
  • ی IR ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
    19 5
    ببخشید اقلیم کردستان نیز برای خودش کشوری هست و همپایه خود را جهت استقبال فرستاده است حالا چه آمریکا باشد چه احمدی نژاد
  • بی نام IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
    1 4
    کردا خودشونو جدا کردنجان کری چه ردخواست خوبی دادهااما فککنم دروغه جان کری که خواهان از هم پاشیدگی عراقهاینا حرفاشون با عملکردنشون یکی نیستددارن نیا رو فریب میدن
  • بی نام A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
    21 3
    حقشان است چون لياقت خود را ثابت كرده اند كدام قانون كدام آيين گفته كه يك انسان نا لايق بر شما حكومت كند مگه آيه قرآن نازل شدهكه هميشه عرب ها بر كرد حكومت كنند