تلویزیون دولتی عراق با پخش تصاویری از مهمات به غنیمت گرفته شده از شورشیان داعش، تلاش می کند نشان دهد که نیروهای دولتی توانسته اند نیروهای شبه نظامی سنی را عقب برانند.

 

 

 

 اما بنا به تازه ترین گزارشها، به نظر می رسد که دولت این کشور کنترل مرزهای غربی خود را از دست داده است و اغلب ایستهای بازرسی مرزی در این مناطق به دست شورشیان افتاده است.

مقامهای عراق تایید کرده اند که روز یکشنبه دو منطقه کلیدی و مهم را در استان انبار از دست دادند. یک روز قبل هم شورشیان داعش توانسته بودند که شهر قائم در نزدیکی مرز با سوریه را تصرف کنند.

فرودگاه استراتژیک مهمی نیز در شهر تل عفر به دست شورشیان افتاده است.

نزدیک شدن شبه نظامیان داعش به مرز با سوریه به این نگرانی دامن زده است که آنها بتوانند با کمک گرفتن از تندروهای مستقر در سوریه، بر قدرت خود اضافه کنند.

شبه نظامیان شورشی در عراق، از دو هفته قبل که توانستند کنترل شهر موصل، دومین شهر پرجمعیت عراق را به دست بگیرند به پیشرویهای خود در مناطق دیگر ادامه داده اند.

آنها توانستند وارد کرکوک بشوند و بخشهایی از شهر بعقوبه، مرکز استان دیاله را تصرف کردند، اما بعد از آن، نیروهای ارتش عراق با کمک شبه نظامیان داوطلب شیعه توانستند مانع پیشروی شبه نظامیان داعش بشوند و آنها را از برخی از مناطق از جمله کرکوک عقب برانند.

گروه موسوم به «دولت اسلامی عراق و شام» یا داعش، یک گروه اسلامگرای سنی تندروی منشعب شده از شبکه القاعده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 361926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =