عادل مراد: داعش می رود و مناطق تصرف کرده را به حزب بعث می سپارد

​عادل مراد از سران حزب اتحادیه میهنی کردستان می گوید : داعش ساخته و پرداخته آمریکاست که از قطر و عربستان و ترکیه کمک مالی دریافت می کند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از  روزنامه السباح  عادل مراد گفت تنها مقصود اصلی انها این است که عراق تجزیه شود ​.
او افزوده است جنگ داعش بخشی از تلاش های امریکا برای یافتن پایگاه در خاورمیانه است و دشمنان عراق هم فعلا از فرصت سودجویی می کنند.

​وی در مصاحبه اش با روزنامه السباح می گوید که احتمال تجزیه عراق هست اما داعش قطعا عراق را ترک خواهد کرد و اداره ان قسمت ها را به بعث خواهد سپرد و کشتن شیعیان از طرف داعش و سکوت بعث و بارزانی ​ ب​دین معناست که این کشور به سمت تجزیه می رود و آتش جنگ قومیتی دراین کشور افروخته تر می شود.

وی همچنین گفت داعش صرفا در مناطق جنوب کردستان و با نیروهای پیشمرگ اتحادیه میهنی کردستان جنگ دارد و هرگز با نیروهای بارزانی مشکلی نداشته و ندارد و اصولا کاری به حزب بارزانی کاری ندارد اما هدفش تغضیف نیروهای اتحادیه میهنی است.

عادل مراد گفته است داعش حتی به مناطق کردی شیعه نشین هم حمله می کند مناطقی که تحت حمایت و پشتیبانی پیشمرگه های اتحادیه میهنی کردستان است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 361803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جوادخاکسار IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
    2 1
    سلام...مرجعیت علمای شیعه و اهل سنت و جماعت عراق و دولت و مردم شجاع عراق بصیرند و نه میکذارند تجزیه ای صورت بگیرد و نه پایگاهی برای امریکا شود...