حجت الاسلام سید حسن خمینی گفت:سعادت مسلمانان جز با اتکا به خدا و وحدت کلمه و دورى از جهالت و خرافه و نگاه عقلانى به شریعت اسلامى و در یک کلام جز با اسلام ناب محمدى حاصل نخواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در پیامی به شرکت کنندگان در مراسم بزرگداشت امام خمینی(س) در انگلستان، اندیشه دروغین تکفیر و رفتارهای زشت و خشونت گرایانه افراطیون را تهدیدی برای جهان اسلام دانست و با ابراز نگرانی از پنهان شدن این اندیشه در پشت نام مبارک نبی رحمت؛ تأکید کرد: این اندیشه با کوبیدن بر طبل جهل و خشونت بیش از هر زمان دیگرى پیام اسلام را منحرف کرده است.

یادگار امام سعادت مسلمانان را در گرو رویکرد امام خمینی در وحدت کلمه و دورى از جهالت و خرافه و نگاه عقلانى به شریعت اسلامى و در یک کلام اسلام ناب محمدى دانست و خواستار آن شد تا نشست هایی از این دست پژواک ندای الهی امام خمینی در نگاه عقلانی به شریعت اسلامی باشند.

 متن کامل پیام یادگار امام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
برادران وخواهران عزیز ، شرکت کنندگان در مراسم بزرگداشت امام خمینى (س) در انگلستان
سلام علیکم
براى من فرصت و موهبت بزرگى است که هر ساله با شما در تجلیل از امام بزرگوارمان شریک مى شوم و از راه دور و از ام القرى تمدن اسلامى آرزوى تعالى و سعادت بیشتر براى جامعه ى انسانى و سرافرازى افزونتر براى یکایک مسلمین مى نمایم .
امروزه جهان اسلام با خطر اندیشه ى دروغین تکفیر و رفتار زشت افراطیون مواجه است. اندیشه و رفتارى که متأسفانه خویشتن را در پشت نام مبارک نبى رحمت پنهان داشته است و با کوبیدن بر طبل جهل و خشونت بیش از هر زمان دیگرى پیام اسلام را منحرف کرده است و در چنین شرایطى نشست هایى از این دست باید فریادگر بیدارى اسلام حقیقى در گوش دیگران باشد . امروز باز هم بانگ امام بزرگوار ما از پس سالها به گوش مى رسد که سعادت مسلمانان جز با اتکا به خدا و وحدت کلمه و دورى از جهالت و خرافه و نگاه عقلانى به شریعت اسلامى و در یک کلام جز با اسلام ناب محمدى حاصل نخواهد شد. بر ماست که پژواک آن نداى الهى باشیم و در هر نقطه ى جهان در اعتلاى اسلام حقیقى بکوشیم .
در پایان لازم است از یکایک شما تشکر کرده و بخصوص توفیق مضاعف برادرم جناب حجة الاسلام آقاى عباس میرزا را مسئلت نمایم .
قم
٢٩ خرداد ١٣٩٣
برادرتان سید حسن خمینى

/212  212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 361659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =