ایرنا نوشت:

روزنامه فرامنطقه ای الحیات با بیان اینکه « سعد حریری» رییس حزب جریان المستقبل لبنان با « جان کری» وزیر خارجه آمریکا دیدار می کند، نوشت که تیر« ولید جنبلاط» رییس حزب دروزی سوسیالیست ترقیخواه لبنان در پاریس و در دیدار با حریری به سنگ خورد و دست خالی به بیروت برگشت.
الحیات درشماره روز یکشنبه خود به نقل از یک منبع آگاه نوشت که دیدار جان کری و سعد حریری قرار است روز پنجشنبه آینده در پاریس برگزار شود.

جان کری که اخیرا سفری کوتاه 4 ساعته به لبنان داشت با اظهارات خود خشم گروه 14 مارس از جمله حزب جریان المستقبل به ریاست سعد حریری را برانگیخت.

وزیر خارجه آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی و در حالیکه سخنانش را از روی کاغد قرائت می کرد، نه تنها همچون گذشته هیچ نامی از این گروه نبرد و به حزب الله حمله نکرد ، بلکه از حزب الله در کنار ایران و روسیه درخواست کرد که برای حل بحران سیاسی سوریه کمک کنند.

الحیات نوشت : انتظار می رود جان کری بعداز شرکت در نشست سران ناتو در بروکسل برای برگزاری چندین دیدار از جمله با « سعود الفیصل»،« ناصر جوده» و « عبدالله بن زاید» وزیران خارجه سعودی ، اردن و امارات در پاریس دیدار و با آنان درباره اوضاع عراق گفت وگو کند.

این روزنامه فرامنطقه ای به نقل از منابع آگاه از جلسه عصر جمعه حریری و جنبلاط در پاریس نوشت که دو طرف در باره انتخاب رییس جمهوری جدید لبنان گفت وگو کردند اما هیچ پیشرفتی نداشت و نتیجه جدیدی بدست نیامد.

الحیات افزود که سعد حریری با تاکید بر مواضع گذشته خود بر ادامه گفت وگو با ژنرال « میشل عون» رییس حزب جریان آزاد ملی لبنان و نامزد احتمالی گروه 8 مارس تاکید کرد و جنبلاط هم حاضر نشد از حمایت از نامزدی« هنری حلو» کوتاه بیاید.

جنبلاط با مقدمه چینی های زیاد بویژه حملات گسترده علیه محور مقاومت ازجمله حزب الله و میشل عون و چند روز انتظار در پاریس موفق شد با سعد حریری دیدار کند.

« الشرق الاوسط » دیگر روزنامه فرامنطقه ای هم نوشت جنبلاط در حالی به دیدار حریری رفت که قبل از آن تاکید کرده بود باید از « سمیرجعجع» نامزد گروه 14 مارس و ژنرال عون نامزد احتمالی گروه 8 مارس عبور کرد و آنها را کنار گذاشت.

این روزنامه نوشت که بیانیه دفتر حریری در باره دیدار با جنبلاط هم به این خلاصه شد که دو طرف در باره مسائل لبنان و منطقه گفت وگو کردند.

به نوشته الشرق الاوسط ، جنبلاط تلاش کرد تا نظر سعد حریری را نسبت به هنری حلو نامزد مورد حمایت خود جلب کند اما از پس این کار برنیامد.

این روزنامه اضافه کرد: حریری به جنبلاط گفته است که به تنهایی نمی تواند در این زمینه تصمیم بگیرد باید با همپیمانانش بویژه جعجع مشورت کند.

الشرق الاوسط افزود: حریری به جنبلاط تاکید کرده است که نمی خواهد در زمین مسیحیان مارونی لبنان بازی کند و هرگز بازی هم نخواهد کرد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 361606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =