مهر نوشت:

نخستین گروه از نیروهای ویژه آمریکایی که قرار است برای مشاوره با دولت عراق درخصوص مبارزه با داعش به این کشور اعزام شوند، امروز شنبه وارد بغداد می شوند.

به گزارش  سی ان ان، بر اساس اعلام کاخ سفید و پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) قرار است 300 نیروی ویژه ارتش آمریکا به عراق اعزام شوند و در همین راستا اولین گروه از این مجموعه امروز شنبه 31 خرداد وارد بغداد می شوند.

اعزام این نیروها به بهانه کمک به دولت عراق و همچنین مشورت دادن به این کشور در خصوص مبارزه با داعش است.

ورود این نیروها به بغداد در حالی است که در هفته گذشته نیز ناو هواپیمابر هسته ای یو اس اس جرج بوش، به همراه دو رزمناو دیگر وارد آب های خلیج فارس شده است.

در همین رابطه در هفته گذشته گذشته "جو بایدن" معاون اول "باراک اوباما" طی تماسی تلفنی با "نوری المالکی" نخست وزیر عراق گفت : آمریکا آماده است حمایت خود از ارتش عراق در مقابله با تروریست های موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) افزایش دهد. وی در عین حال این کمک را مشروط به تلاش المالکی جهت ایجاد یکپارچگی بین اقوام مختلف عراقی کرد.

پیشتر دولت عراق به طور رسمی خواستار پشتیبانی هوایی ارتش آمریکا در جنگ با داعش شده بود. این در حالی است که شب گذشته ژنرال "مارتین دمپسی" رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در جلسه استماع کنگره، انجام عملیات هوایی علیه داعش را در وضعیت آشفته کنونی عراق بسیار دشوار ارزیابی کرد. 

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 361421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
    1 0
    امریکا با حمایت از تروریست های وحشی در سوریه نشون داد که تا چه اندازه مخالف تروریسم استاین مسخره بازی ها تا کی مردم جهان رو میتونه گمراه کنه؟