سردار جزایری: همه باید حمایت منطقی از دولت کنند/ برخی جریان ها سعی می کنند فضا را دو قطبی نشان دهند

«دولت بخشی از نظام است و همه وظیفه دارند با حمایت منطقی از آن بدنبال ارتقای منافع عمومی باشند.» این اظهار نظر نه از سوی یکی از حامیان دولت که بیان شده از طرف معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستادکل نیروهای مسلح است.

اظهاراتی که مشابه آن را رییس کل ستاد نیروهای مسلح اواخر اردیبهشت ماه بیان کرد و خیلی زود به تیتر یک رسانه ها بدل شد.

در آن سخنان فیروزآبادی صراحتا و علنا رسانه‌ها نزدیک به نیروهای مسلح را خطاب قرار داد و آشکارا به آنها هشدار داد اگر در نقد دولت از مسیر انصاف خارج شوند حتما با آنها برخورد خواهد شد . گفت که رسانه‌هایی که به نوعی به نیروهای مسلح مرتبطند« خطا می‌کنند و برابر مشی و منویات رهبری حرکت نمی‌کنند،.» از انها خواست روش‌ خود را اصلاح کنند والا با آن‌ها برخورد می شود.

با گذشت یک ماه از آن سخنان ،سردار مسعود جزایری در گفت وگو با خبرآنلاین تفسیرش از صحبت های فیروز آبادی را این طور بیان می کند.«در مورد رسانه‌ها باید یادآور شد که ستادکل نیروهای مسلح تلاش داشته و دارد که اطلاع رسانی بصورت دقیق، صحیح و شفاف و با رعایت عدل و انصاف حرفه‌ای صورت پذیرد و رسانه‌ها در راستای حرکت رو به جلوی جامعه به وظیفه خطیر خود عمل کنند و با پرداختن به مسائل مهم و بصیرت‌آور و دوری از تنگ نظری و انتشار اخبار و گزارشات غیرمهم و غیرسازنده، به رسالت تاریخی و انقلابی خود بیاندیشند.»

جزایری معتقد است که در این زمینه بسیاری از رسانه‌ها همواره باید مورد «تذکر» و یا «بازخواست» قرار گیرند. امری که او می گوید:«متأسفانه در کشور ما کمتر روی می‌دهد.»

سخنان شدید اللحن رئیس ستاد کل را یادآوری نکاتی مهم به «عموم رسانه‌ها » می خواند و البته قبول دارد که این یادآوری برای رسانه ها و از جمله رسانه‌هایی که به نوعی با نیروهای مسلح مرتبط هستند می‌باشد.

بدون اسم بردن از رسانه ای مشخص خاطر نشان می کند که «بعضی رسانه‌های مرتبط با نیروهای مسلح، جزو مهمترین رسانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی کشور هستند.»

آنها را منشأ خدمات بسیاری می داند و تاکید می کند:«حقیقتاً باید از آنها تشکر کرد، اما همانطور که از اینگونه رسانه‌ها تقدیر می‌کنیم، در جای خود ممکن است انتظاراتی هم داشته باشیم و در صورت ضرورت تذکر هم می‌دهیم.»

سردار جزایری در عین حال منتقد رسانه هایی است که اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی را «ناجوانمردانه مخدوش جلوه می‌دهند»، اما دستگاههای مسئول بی تفاوت از کنار آن می‌گذرند!

از همه این مقدمات نتیجه گیری می کند که انتقاد سرلشکر فیروز آبادی از رسانه های نیروهای مسلح می‌تواند زمینه‌های« درون نگری انتقادی »را جدی تر فراهم آورد.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح معتقد است این امر چنانچه بخوبی صورت پذیرد زمینه‌های جهش و رشد بیشتر رسانه را بوجود می‌آورد و سبب ارتقای اعتماد مردم به رسانه می‌شود. در این صورت است که حرف رسانه بهتر و شفاف‌تر دیده و شنیده می‌شود و این یکی از نیازهای رسانه‌ای امروز جامعه ماست.

رابطه نیروهای مسلح و دولت را در قالب عبارت«حمایت منطقی » تعریف می کند و معتقد است این شیوه منجر به ارتقای «منافع عمومی» می شود. تاکید می کند:نیروهای مسلح همواره از دولت‌ها مادام که در چارچوب سیاست‌ها و تدابیر نظام حرکت می‌کنند حمایت کرده‌اند. البته هستند افراد و جریاناتی که سعی دارند با مخدوش سازی فضا، محیط را دو قطبی و ابهام آلود نشان دهند که در اینجا لازم بود این فضاسازی‌ها شکسته شود و مواضع شفاف نیروهای مسلح اعلام گردد.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستادکل نیروهای مسلح درباره ارزیابی اش از طرح موضوع موشک های بالستیک در مذاکرات هسته ای قاطع اظهار نظر می کند.« جمهوری اسلامی ایران بر سر توان نظامی و دفاعی خود مذاکره نمی‌کند.»
تاکید می کند که ورود به حوزه قدرت موشکی ایران از جمله مناطق ممنوعه است و به خبرآنلاین می گوید : نه به آمریکا و نه هیچ کشور دیگری اجازه ورود به این حوزه را نمی‌دهیم. دیپلمات‌های دستگاه سیاست خارجی نیز به خوبی از این موضوع آگاهند.

وی با بیان اینکه سیاست تهران در انجام مذاکرات جاری با 1+5 رسیدن به تفاهمات سازنده است، گفت: مشروط بر آنکه طرف مقابل مذاکره را صرفاً برای مذاکره نخواهد. چنانچه رژیم سلطه و آمریکائیها به دنبال منافع یکطرفه باشند، مسیر مذاکره با بن بست مواجه خواهد شد. جمهوری اسلامی ایران زندگی در شرایط دشوار را آزموده و هرگز تن به خواسته‌های نامشروع دیگران نخواهد داد.


/212 27

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 361409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =