مهر نوشت:

مراسم گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد قوه قضائیه با حضور سران قوا و برخی از شخصیت های سیاسی و لشکری صبح امروز برگزار شد.
مراسم گرامیداشت قوه قضائیه ، همزمان با هفته قوه قضائیه و سی و پنجمین سالگرد دستگاه قضا صبح امروز با حضور سران قوا در سالن اجلاس سران برگزار شد.

همایش هفته قوه قضاییه

- سالن همایش که توسط قضات دستگاه قضا پر شده بود، روسای سه قوه یعنی حسن روحانی، علی لاریجانی و برادرش آیت الله آملی لاریجانی به همراه آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان ،حجت الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری و سرلشکر فیروز آبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همزمان وارد سالن شدند و مراسم به طور رسمی آغاز شد.

- حجت الاسلام پور محمدی وزیر دادگستری، حجت الاسلام علوی وزیر اطلاعات، بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور، حسین فریدون دستیار ویژه رئیس جمهور نیز همراه سران قوا وارد سالن شدند.

-حضور خبرنگاران دولت ، مجلس و رئیس قوه قضاییه در این مراسم از دیگر حاشیه های این مراسم بود که البته چالش هایی نیز میان نیروهای حفاظت دستگاه قضا با دولت و مجلس به وجود آمد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام پور محمدی وزیر دادگستری گزارشی از عملکرد 5 ساله قوه قضاییه برای حضار ارائه کرد و گفت: در حال حاضر 79 هزار و 882 نفر کارکنان غیرقضائی و 11 هزار و 642 نفر قضات و کارآموزان قضائی هستند. همچنین 43 هزار وکیل عضو کانون وکلا و 20 هزار وکیل نیز عضو ماده 187 در حال فعالیت در کشور هستند.

-وزیر دادگستری همچنین با اشاره به آخرین آمار زندانیان گفت: در حال حاضر 217 هزار و 851 زندانی وجود دارد که نسبت به سال 91، 3.7 درصد کاهش یافته است. ورودی زندانیان نیز در سال 531 هزار و 796 نفر بود که این آمار نیز نسبت به سال 91، 4.25 درصد کاهش داشته است.

- وزیر دولت یازدهم در پایان سخنان خود این ابیات از قطعه " فریدون " فردوسی را خواند که "فریدون چو شد بر جهان کامگار/ ندانست جز خویشتن شهریار.... به رسم کیان تاج و تخت مهی/ بیاراست با کاخ شاهنشهی... درود فریدون فرخ دهم / سخن هر چه پرسند پاسخ دهم...". با توجه به حضور حسین فریدون برادر رئیس جمهور در این مراسم این شعر موجب خنده دوبرادر و سپس دیگر حضار در سالن شد.


- سپس رئیس جمهور برای ایراد سخنرانی دعوت شد. وی ضمن اشاره به نقش قوه قضاییه در توسعه کشور و مبارزه با فساد گفت: مردم یک قوه قضاییه بیشتر نمی شناسند و هیچ گروه فشار و حزبی حق حکم دادن و دخالت در کار قاضی را ندارند.

- رئیس قوه مقننه هم از دیگر سخنرانان این مراسم بود. وی نیز ضمن برشمردن وظایف دستگاه قضا گفت: گاهی برخی دستگاه ها به خاطر مسئولیت هایی که دارند نگاه ریبه آمیز به قوه قضائیه دارند که مشکلاتی ایجاد می کند و ما باید مانع از آن شویم.


- نوبت به مزبان مراسم آیت الله آملی لاریجانی رسید. وی که از ابتدای مراسم شنوای سخنان وزیر دادگستری، حسن روحانی و علی لاریجانی بود در ابتدای سخنانش به شوخی درباره طولانی شدن سخنرانی رئیس جمهور و وزیر دادگستری گفت: امروز ما میزبان بودیم، اما رئیس جمهور سه برابر زمان من حرف زد. همچنین وزیر دادگستری یک و نیم برابر زمان من حرف زد و رئیس مجلس نیز چند دقیقه ای صحبت کرد.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 361398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد ایمانی فر از هرسین A1 ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
    13 2
    درود بر روحانی عزیزززززززززززززززززززززززززززز