خانه ملت نوشت:

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه بازگشایی سفارتخانه‌های ایران و انگلستان تصمیمی دوطرفه است، گفت: ایران امروز به یک قدرت در منطقه تبدیل شده و انگلستان نیز به این درک رسیده و به‌دنبال این است که کاردار خود را در کشور مقیم کند.
عباسعلی منصوری آرانی با اشاره به ابراز تمایل دولت انگلستان از بازگشایی سفارت خود در ایران، گفت: جمهوری اسلامی ایران به دکترین خود یعنی توسعه و روابط با کشورهای غربی و اروپایی با حفظ منافع ملی پایبند بوده و حاضر است در این راستا در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، گفت‌و گو و مبادلاتی داشته باشد.

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی بر حفظ استقلال خود پایبندی بسیار زیادی داشته است، گفت: جمهوری اسلامی همیشه به حفظ کرامت کشورها معتقد بوده و بارها اعلام کرده است که هر کشوری که سعی کند در چهارچوب منافع مشترک قدم بردارد، ایران نیز حاضر به گفت‌و گو و تعامل با آنها خواهد شد.

او گفت: گذشته خوبی در تاریخ ما از روابط با انگلستان تعریف نشده و فراز و نشیب‌های بسیار زیادی در روابط دو کشور مشاهده شده و در خیلی از مواقع ما شاهد اقدامات سوء انگلیسی‌ها بر علیه جمهوری اسلامی بودیم، اما قطعا ما نمی‌توانیم در گذشته متوقف شویم بلکه باید آینده را بسازیم ولی این آینده حتما باید در چهارچوب‌های ارزشی انقلاب اسلامی شکل بگیرد.

منصوری آرانی ادامه داد: بنابراین اگر انگلستان با تعریفی که ما داریم، برای برقراری ارتباط دست دراز کند، جمهوری اسلامی نیز همواره به تعامل معتقد بوده و بنابر این اگر انگلستان سفارت خود را بازگشایی کند ما استقبال خواهیم کرد.

او با بیان اینکه جمهوری اسلامی به عنوان یک کشور بزرگی در منطقه، حرف‌های زیادی در مباحث سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در منطقه دارد، گفت: بسیاری از کشورها به برقراری ارتباط و گسترش سطح روابط خود با ایران علاقه‌مند هستند و انگلستان نیز به این درک رسیده و بدنبال این است که کاردار خود را مقیم کند و فعالیت‌های سیاسی خود را در ایران از طریق سفارت خود انجام دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس، گفت: تعریف خاصی که روحانی از گسترش روابط سیاسی با کشورها دارد فرصت خوبی را برای کشورها جهت برقراری ارتباط با جمهوری اسلامی ایران فراهم کرده است، همچنین بازگشایی سفارت یک امر دوسویه است و وزارت امور خارجه می‌تواند در ارتباط با بازگشایی سفارت ایران در انگلستان تصمیم‌گیری کند.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 361348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
    6 1
    قول ميدين كه دوباره از ديوار سفارت بالا نرن؟؟؟؟؟؟؟
  • اوس موسی IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
    1 3
    مرگ بر ارباب بزرگ انگلیس
  • بی نام IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
    1 0
    چطوراستقبالی میکنید .باگوجه یاباتخم مرغ
  • بی نام A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
    2 1
    یکی نیست بگه ان قع که یک عده رفتند سفارت را اشغال کردند شما کجا بودید . واقعا که بعضی ها خیلی ...........