روزنامه اعتماد نوشت:

ابراهيم اصغرزاده در «همايش اميد و انتظار» كه به مناسبت سالگرد پيروزي حسن روحاني در سالن امام علي اراك برگزار شد، با بيان اينكه تحولات سياسي در ايران در مقاطع گوناگون تحت تاثير جوانان بوده است، گفت: بدنه اجتماعي كشور با مطالباتي شفاف درانتخابات 24 خرداد راي بر گفتمان اعتدال دادند و با اين حماسه دموكراتيك از صندوق‌هاي راي فرياد زدند كه دنبال آشوب نيستند بلكه خواهان تغييرات خردگرايانه هستند. پيام اين مردم روشن است، آنان مي‌گويند شرايط را اصلاح كنيد تا دركنار هم با صلح وصفا زندگي كنيم.

اصغرزاده با اشاره به جريانات اتفاق افتاده در انتخابات سال 92 گفت: اگر چه روحاني در ابتداي امر كانديداي نسل جوان كشور نبود اما آنجا كه پاي منافع كشور در ميان آمد و ائتلاف آخرين گزينه اصلاح‌طلبان براي پيروزي در انتخابات بود جوانان كشور نيز با لبيك به تصميم گرفته شده در 48 ساعت باقي مانده به انتخابات موج انتخاباتي بزرگي را به‌راه انداختند كه نتيجه‌اش پيروزي دولت تدبير و اميد بود.

وي ادامه داد: جوانان كشور كه دولت روحاني را به قدرت رساندند مطالبات به حقي داشته و دارند و دولت نبايد امروز اين مطالبات را ناديده بگيرد. برقراري امنيت پادگاني ناموجه است. امنيتي مطلوب است كه مردم در شكل‌گيري و حفظ آن نقش داشته باشند.

اصغرزاده در ادامه با بيان اينكه دولت روحاني همانقدر كه داراي فرصت‌هاي بسيار است در معرض تهديدها قرار دارد گفت: يكي از فرصت‌هاي دولت روحاني، بدنه اجتماعي است كه دولت را در رسيدن به قدرت ياري كرد كه اگر اين بدنه از پيگيري مطالبات خود نا اميد شود؛ همين فرصت عظيم مي‌تواند به تهديد تبديل شود. مردم با راي قاطع به دولت تدبير و اميد اين پيام را تاكيد كردند كه تندروي و قرائت‌هاي نا بجا از قانون واعتقادات پذيرفتني نيست.

او گفت:  يكي از فرصت‌هاي دولت روحاني، بدنه اجتماعي است كه دولت را در رسيدن به قدرت ياري كرد كه اگر اين بدنه از پيگيري مطالبات خود نا اميد شود؛ همين فرصت عظيم مي‌تواند به تهديد تبديل شود. پس آقاي روحاني به هوش باشيد و نگذاريد اميد مردم به شما نااميد شود.

وي ديگر تهديد موجود براي دولت را به كارگيري نيروهاي ناكارآمد دولت قبل دانست و گفت: بدنه اجتماعي دولت تدبير، خواهان تغيير است و دولت بايد اين تغيير را اجرايي كند. چه كسي مي‌گويد دولت نمي‌تواند تغيير‌ات مورد نظر مردم را ايجاد كند. روحاني نفر دوم مملكت است و حتما مي‌تواند اين تغييرات را اعمال كند. جنبش اصلاحات و اعتدال به دنبال اصلاح ونه حذف است و رمز بقاي هر سيستمي، اصلاح امور و عبور از وضع موجود است.

اصغر‌زاده با بيان اينكه در شرايطي كه منطقه در آتش تندروي مي‌سوزد، ملت ايران به اعتدال رأي دادند ومسوولان بايد پيام مردم به تغيير و اصلاح امور را دريافت كرده و به آن جامه عمل پوشانند، گفت: دولت بايد در روند تغيير افرادي كه هنوز از دوره احمدي‌نژاد در مسند كار هستند شدت بدهد. يك سال از انتخاب دولت گذشته است و ادامه حضور مديران دوره احمدي‌نژاد در پست‌هاي مهم استاني تنها باعث كند شدن روند تغيير و نگراني مردم و نااميدي‌شان از رايي كه دادند مي‌شود.

  او با انتقاد از سخنان اخير آيت‌الله مصباح‌يزدي و اعضاي جبهه پايداري گفت: كساني كه در سال 88 اطاعت از احمدي‌نژاد را اطاعت از خدا اعلام مي‌كردند و در سال 92 نيز نامزد مورد حمايت‌شان با اقبال مردم مواجه نشد امروز شديدترين حمله‌ها را به دولت برآمده از راي مردم وارد مي‌كنند. از رييس‌جمهوري مي‌پرسند كه تو دينت را از كجا آورده‌اي، از انگليس؟ اين گروه نمي‌خواهند بپذيرند مردم در سال 92 به گفتمان تغيير راي داده‌اند.

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 361297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
    3 1
    مردم همه چیز را میفهمند اما از مسولان انتظار دارند
  • بی نام IR ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
    9 14
    متاسفانه دولت روحاني تحت فشار نمايندگان و تهديد نمايندگان براي استيضاح برخي مديران دولت قبل را ابقا كرد
  • بی نام A1 ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
    3 5
    افراط گری شما و بحث معذرت خواهی برای تسخیر لانه جاسوسی از امریکا مایه نگرانیه تقریبا همه مدیران گذشته رو برداشتن شما اینقدر تمامیت خواه هستی که همین عده ی قلیل هم چشم شما رو حساس کرده خبر انلاین لطفا نظرمو بذارید منتظر بمونم دیگه؟
  • بي نام A1 ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
    5 2
    چرا دولت دكتر روحاني مهم ترين معاونت وزارت بهداشت كه همان معاونت دارو وغذا مي باشد را تعويض نكرده و ديناروند را همچنان در مسند معاونت ابقائ كرده است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • محمد A1 ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
    4 1
    من نمی دانم این آقایان کی می فهمند که باید از طرف خودشان صحبت کنند.
  • بی نام A1 ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
    3 9
    آقای اصغر زاده لطفا استارت تفرقه را نزن.بلایی که با این صحبتها بر سر شورای اول تهران آوردی تکرار نکن. یا رومی روم باش یا زنگی زنگ
  • محمد EU ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
    3 2
    نمونه اش رییس سازمان های صنعت معدن تجارت و نیز سازمان جهاد کشاورزی قم هست
  • دوست IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
    2 6
    آقاي اصغرزاده نمي‌دون كه اين حرفشون اگه به عمل دربياد، در تناقض با شعارهاي روحانيه؟ اينكه يه رييس جمهور فقط و فقط از جناح خودش مدير انتخاب كنه.