تسنیم نوشت:

نفتکش حامل نفت قاچاق دولت مرکزی عراق که بدون موافقت بغداد و به صورت غیر مجاز از سوی اقلیم کردستان صادر می شده در بندر شهر ساحلی عسقلان فلسطین اشغالی پهلو گرفت.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز؛ امروز جمعه یک محموله نفتی صادر شده از سوی اقلیم کردستان عراق که به صورت غیر قانونی و بدون کسب مجوز از دولت مرکزی در بغداد صادر شده بود در بندر شهر ساحلی عسقلان فلسطین اشغالی پهلو گرفت و از طریق خط لوله رست در ساعات اولیه بامداد تخلیه شد.
این نفتکش بزرگ بنام اس سی اف التای به صورت مستقیم نفت را بعد از واسطه بودن یک نفتکش دیگر از ببدر جیهان ترکیه و بعد از مملو شدن مجازن آن با نفت صادراتی غیر قانونی اقلیم کردستان ترک کرده بود.
منابع آگاه دریانوردی محلی و منابع آگاه در بازارهای نفتی در این باره اعلام کردند: براساس اطلاعات به دست آمده ابتدا نفت به نفتکش یونایتد امبلم در هفته گذشته انتقال یافت و سپس این محموله عظیم نفتی در قبرس به نفتکش اس سی اف التای منتقل شد.
گفتنی است رحاب العبوده یکی از نمایندگان پارلمان عراق و عضو کمیسیون انرژی در روز جمعه هفته گذشته از دولت فدرال عراق در بغداد خواسته بود تا در خصوص این اقدام یعنی صادرات غیر قانونی نفت عراق از سوی مقامات اقلیم کردستان عراق تحقیقات و بازرسی هایی را اغاز کند، چرا که براساس اطلاعاتی که به این کمیسیون رسیده بود کردستان عراق در حال انتقال و فروش این نفت به اسرائیل است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 361230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    4 5
    اين هم بخشي از نقشه غرب براي تجزيه عراق و از بين بردن نفوذ ايران در منطقه است.
  • مازندرانی IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    4 3
    صادرات غیر قانونی نفت عراق از سوی مقامات اقلیم کردستان عراق تحقیقات و بازرسی هایی را اغاز کند یعنی 4 تا عرب که نمی تونن بدون کمک کردا یه دونه شهر رو هم نگه دارن بیان از کردا باز خواست کنند که چرا بدون اجازه ما کاری کردین شما قاچ زینو بچسپ اسب سواری پیشکش
  • عرشیا A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    7 1
    عجب شیر تو شیری شده این کشور دوست و برادر عراق .مالکی هم که مثل دوست دیکتاتورش در سوریه به مانند کنه به قدرت لامصب چسبیده و برای باقی موندن در قدرت و ادامه حکومت فاسدش حاضره عراق رو به ورطه سقوط کامل بکشونه .
  • بی نام CY ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    5 1
    خوب که چی؟
  • ندا A1 ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    2 1
    عجب؟