ایسنا نوشت:

مقامات ناتو گزارش دادند که مجددا نیروهای روس در نزدیکی مرز اوکراین تقویت شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، این در حالی است که رئیس‌جمهوری جدید اوکراین اخیرا مناصب کلیدی دولت حامی غرب خود را تعیین کرده و از امضای قطعنامه تجاری این کشور با اتحادیه اروپا که با مخالفت شدید کرملین مواجه بود، اعلام حمایت کرده است.

پارلمان اوکراین به اتفاق آرا "پاولو کلیمکین" گزینه پیشنهادی پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهوری اوکراین را برای وزارت امور خارجه این کشور تایید کرده است.

وی سفیر سابق این کشور در آلمان بوده و مذاکرات با اتحادیه اروپا را رهبری کرده است و اکنون نماینده پوروشنکو در مذاکرات پشت درهای بسته با مسکو است.

گریگوری کاراسین، معاون وزیر خارجه روسیه کلیمکین را یکی از باتجربه‌ترین و شناخته‌شده‌ترین دیپلمات‌ها معرفی کرده است و پوروشنکو نیز وعده داده که به زودی به طور یکجانبه عملیات 10 هفته‌ای ارتش اوکراین علیه شبه‌نظامیان حامی روسیه در شرق این کشور متوقف خواهد شد.

با این حال ناتو اتهامات جدیدی را علیه حسن نیت کرملین مطرح کرده و گفته است که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دست کم چند هزار سرباز بیشتر روسی را به مرز اوکراین فرستاده و روند عقب‌نشینی این نیروها از مرز را که از ابتدای ماه جاری میلادی آغاز شد، معکوس کرده است.

آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل ناتو در شهر لندن گفت: من این کار را یک گام بسیار تاسف برانگیز به عقب می‌دانم.

وی افزود: به نظر می‌رسد روسیه هنوز گزینه مداخله بیشتر در اوکراین را باز نگه داشته است.

همچنین آمریکا نیز عنوان کرده که روسیه موشک‌انداز و تانک‌ها را به مناطق جنگی در اوکراین فرستاده است.

جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا از روسیه خواست جریان ارسال سلاح و نیروهای شبه نظامی به اوکراین را متوقف کرده و بر جدایی‌طلبان اعمال نفوذ کند اما تاکید کرد روسیه تاکنون از انجام هر دو کار سر باز زده است.

از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقامات اوکراین اعلام کردند طی درگیریهایی که پنجشنبه شب در مناطق شرقی رخ داد هفت سرباز اوکراینی کشته شدند.

ولادیسلاو سلزنف، سخنگوی ارتش اوکراین در مناطق شرقی گفت در درگیریهایی که از روز پنجشنبه در نزدیکی روستای یامپیل در شرق اوکراین آغاز شد هفت سرباز اوکراینی کشته و 30 تن دیگر زخمی شدند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 361216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =