خبرگزاری تسنیم:

نیروی دریایی کره جنوبی اقدام به برگزاری رزمایشی با استفاده از مهمات جنگی در جزیره مورد اختلاف با ژاپن کرد که این مساله اعتراض توکیو را همراه داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ نیروی دریایی کره جنوبی اقدام به برگزاری یک رزمایش با استفاده از تجهیزات جنگی در نزدیکی جزایر مورد مناقشه با ژاپن کرد که این مساله با اعتراض توکیو به همراه بود. ژاپن این اقدام را تاسف‌بار خواند.
وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد این رزمایش که در نزدیکی جزایر دوکدو انجام شد بخشی از آموزش معمول نیروهای دفاعی این کشور است. نیروی دریایی کره جنوبی بارها اقدام به برگزاری رزمایش در نزدیکی جزیره دوکدو کرده است اما این اولین باری است که نظامیان کره‌ای از مهمات جنگی در این رزمایش استفاده می‌کنند.
یکی از مقامات ارشد کابینه ژاپن به خبرنگاران در توکیو گفت: ژاپن هرگز نمی‌تواند بپذیرد که این رزمایش در محدوده جزیره تاکشیما برگزار شده و از این رو از دولت کره می‌خواهیم تا برنامه‌های خود را متوقف سازد.
کره نیز در واکنش به اعتراضات ژاپن اعلام کرد که این رزمایش در راستای تقویت توان دفاعی کره جنوبی در دستور کار قرار داده است و از این رو هرگونه اعتراض خارجی مورد توجه این کشور قرار نخواهد گرفت.
تنش میان دو کشور بر سر این جزایر در سال 2012 و به دنبال دیدارسرزده رئیس‌جمهور کره از این مناطق تشدید شد. روابط میان این دو کشور سالهاست که در پایین‌ترین سطح خود قرار داشته که یکی از دلایل این مساله نیز اختلاف دو کشور بر سر این جزایر است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 361207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =