تاکید ایران بر حفظ حقوق هسته ای/رویترز:ایران برای کاهش سانتریفیوژهایش تمایلی نشان نداده است

مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 در حالی پیگیری می شود که اگر چه نگارش متن توافق نهایی آغاز شده، اما ایران برحفظ حقوق خود در گام نهایی تاکید دارد.

به گزارش خبرآنلاین،خبرنگاران حاضر در محل مذاکرات با دیپلماتهایی روبرو هستند که می گویند هیچ اظهار نظری ندارند.تنها خبر مهم از مذاکرات آن است که دور بعدی مذاکرات ایران و گروه 1+5 دوم جولای (چهارشنبه 11 تیرماه) برگزار می‌شود.

پنجمین دور مذاکرات بین ایران و اعضای 1+5 از روز دوشنبه در وین پایتخت اتریش آغاز شده است. وزیر امور خارجه ایران پیشتر به خبرنگاران اعلام کرد که نگارش متن توافق نهایی با عنوان "برنامه اقدام مشترک جامع" آغاز شده است.بر اساس آخرین گزارش‌ها قرار است که این مذاکرات روز جمعه نیز ادامه یابد.

خبرنگاران روز گذشته بار دیگر شاهد رایزنی دوجانبه محمدجواد ظریف و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به مدت 2 ساعت و نیم بودند.بعد از این مذاکرات هم عراقچی و اشمیت معاون ظریف و اشتون با یکدیگر ملاقات کرده و سپس مشورت های داخلی ایران و گروه 1+5 انجام شد.

تسنیم به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته که 2 دیپلمات گفته اند مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 «پیشرفت کمی داشته» و هیئت ایران در وین خواستار حفظ تمامی سانتریفیوژهای فعلی و در مرحله نهایی 150 هزار سانتریفیوژ است.

به گفته آنها مشکل اصلی موضوع غنی سازی اورانیوم است، آمریکا و اعضای 1+5 به دنبال کاهش بالقوه برنامه غنی سازی ایران هستند و ایران با تاکید بر اینکه سلاح هسته ای نمی خواهد در مقابل آنها مقاومت می کند.
خبرگزاری "رویترز" هم به نقل از منابع غربی مطلع از مذاکرات گزارش داد: در مذاکرات وین، ایران با پیشنهاد کاهش قابل توجه سانتریفیوژها مخالفت کرده و برای کاهش سانتریفیوژهایش تمایلی نشان نداده است.

/ 212212

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 361186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    16 2
    بابا يكي نيست به اينها بگه كمر مردم زير بار گراني وتورم وبيكاري و... شكست.
  • بی نام IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    42 72
    خدا نكنه كه كشوري از لحاظ علمي ضعيف باشه . حقمون است ، اروپا نظرت واسه خودت. واقعا حقوق بشر را با چشم خودم در جهان دارم مي بينم كه بعضي كشورها براي منفعت خودشون دستشون به خون ديگران آلوده است . واقعا حتي موفقيت در جهت منافع كشور ارزش خون ريختن و تحريك مردم به جون هم را نداره. آمريكا كاش يكم توي سياست خودت تجديد نظر نمايي . از طرف معمولي ترين فرد جهان مي گم.
    • اصغر IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
      0 1
      شما فرض کن ایران الان با این اوضاع فرهنگی و دلواپسان جای آمریکا ابر قدرت جهان بود کدوم یکی از کشورهای جهان در آرامش بودن؟؟؟؟ والله بلله آمریکاییها اینقدر هم که میگن آدمهای بدی نیستن این اتفاقهای تو منطقه نتیجه افراطی گریه عربستان و قطر مسببش هستن چرا میگی آمریکا؟؟
    • امیر تبریز اوغلی ضد لنگ وکیسه IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
      3 8
      با این اظهار نظرت داری به روح مذاکرات لطمه میزنی.بزار بله را بگیم تمامش کنیم
  • بی نام EU ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    2 1
    ظریف میخواد عقب نشینی کنه ولی خوشبختانه بهش اجازه داده نشده است.