۰ نفر
۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۶

تسنیم نوشت:

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق امروز پنجشنبه طی فرمانی همه افسران نظامی ارتش با درجه سرتیپ به بالا را که پرونده آنها به کمیته بازجویی ارجاع داده شد را بازنشسته کرد.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه المیادین، نوری المالکی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق امروز پنجشنبه طی فرمانی همه افسران نظامی با درجه سرتیپی به بالا را که پرونده آنها به کمیته بازجویی ارجاع داده شده را بازنشسته کرد.
طبق این فرمان افسران ارجاع داده شده به کمیته بازجویی با درجه سرتیپ به پایین بر اساس رسته های آنها به واحدهای نظامی منتقل می شوند تا عملکرد آنها به مدت سه ماه از سوی فرماندهان آنها ارزیابی شود تا در صورت بی کفایتی برکنار شوند.
دفتر فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد که "با توجه به شرایط کنونی عراق و بازسازی ساختار ارتش عراق و جایگزینی فرماندهان نظامی با شایستگی لازم و با استناد به ماده 38 قانون اساسی کشور، این تصمیم را اتخاذ کردیم".
نوری المالکی" نخست وزیر عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور روز چهارشنبه نیز اعلام کرد که کمیته تحقیق و بازجویی از 59 نظامی ارشد که از خدمت شانه خالی کرده‌اند تشکیل خواهد شد و پرونده این افراد به دادگاه‌های نیروهای امنیتی برای اخراج آنها ارسال میشود.
در بیانیه نوری المالکی آمده است که بر اساس ماده سوم این قانون، افرادی که مرکز پلیس یا پایگاه نظامی را ترک کرده یا به غیر تسلیم کند مجازات اعدام برای وی در نظر گرفته می‌شود.
روز سه‌شنبه، نخست وزیر عراق دستور داد تا سرتیپ "مهدی الغراوی" و سرلشکر "عبدالله الرحمن"، معاون وی و "سرهنگ حسن عبدالرزاق"، رئیس ستاد مشترک ارتش عراق را برکنار شوند.
نوری المالکی همچنین سرهنگ هدایت عبدالکریم، فرمانده تیپ سه نیروی زمینی ارتش عراق را برکنار و دستور ارجاع وی به دادگاه نظامی را صادر کرد.
پیشتر نیز "عناد جمعه"، رئیس پلیس صلاح الدین عراق در پی تحرکات داعش در این استان برکنار شده بود.
پیشتر نخست وزیر عراق طی سخنانی گفته بود که "سیاستمداران داخلی شکست خورده و همچنین برخی کشورها کنار داعش قرار گرفتند".

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 361147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسعود A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    1 0
    باید اعدام میشدند . آنها در خون هزاران بی گناه شریک هستند .