ایرنا نوشت:

پنجمین سفر استانی رییس جمهوری و هیات دولت به استان لرستان طی روزهای ۲۸ و ۲۹ خرداد ماه انجام شده که این سفر با حاشیه‌های جالبی همراه بود.

* در نخستین روز سفر و در بدو ورود دکتر روحانی به خرم آباد در مقابل درب خروجی فرودگاه خرم آباد یک عروس و داماد در یک سیاه چادر به استقبال رئیس جمهور آمده بودند و سرنا و ساز محلی نواخته شد.

* بازار نگارش و تحویل دادن نامه به تیم همراه هیات جمهوری بسیار گرم بود به نحوی که تعداد بسیاری از جوانان در طول مسیر استقبال با صف طویل برخی افراد کم سواد و سالمند برای درخواست نوشتن نامه مواجه شده بودند.

* توزیع شربت و شیرینی و همچنین حضور عشایر با اسب و لباس‌های محلی و بوی اسپن در پیش روی کاروان تدبیر و امید رنگ و بوی خاصی به حضور دولت یازدهم در خرم آباد بخشیده بود.

* رئیس‌جمهوری امروز در دومین روز از سفر خود با علما، ایثارگران و برگزیدگان استان دیدار و از نقطه نظرات برخی از آنان به نمایندگی از قشرهای مختلف آگاه شد.

* در این جلسه همه نمایندگانی که از جانب روحانیون، اهالی فرهنگ و هنر و رسانه و خانواده شهدا و ایثارگران سخنرانی کردند، مرد بودند، این امر موجب شد تا رییس جمهوری در زمان سخنرانی خود عنوان کند که در این میان جای یک خانم خالی بود.

* این سخن دکتر روحانی که با استقبال و تشویق گسترده حاضرین به ویژه بانوان همراه شد، بیانگر و بازگو کننده توجه ویژه رئیس‌جمهوری به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بانوان و لزوم بهره‌مهندی از توانمندی بانوان در سطح جامعه است.

* رییس جمهوری همچنین دراین جلسه گفت: استان لرستان با این همه ظرفیت و توانمندی در بخش‌های گوناگون مشکلات مختلفی دارد که من از این واقعیت در حیرتم.

* دکتر روحانی در آخرین برنامه خود در سفر در سفر استانی به لرستان، در نشست با خبرنگاران در فرودگاه خرم آباد حاضر شد و به سووالات آنان پاسخ داد.

* انتخاب خبرنگاران برای طرح پرسش از رئیس‌جمهوری بر اساس قرعه مشخص شد و خبرنگاران در این نشست خبری در خصوص مسائلی از جمله بیکاری، حضور سرمایه‌گذاران اقتصادی، کمبودهای ورزشی، نقش جریان‌های انحرافی در عدم توسعه لرستان و بحث آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک از دکتر روحانی سئوال کردند.

* این نشست خبری با حضور نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد و استاندار لرستان برگزار شد.

رئیس‌جمهوری پس از پایان نشست خبری، بعد از ظهر امروز (پنج شنبه) خرم آباد را به مقصد تهران ترک کرد.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 361141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
    8 4
    مسئولین ما از مشکلات طوری حرف می زنند انگار در این کشور زندگی نمی کردند . و مسئولیتهای گوناگون اجرایی نداشتند .
  • بی نام A1 ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
    2 2
    آقای روحانی واقعا از شما انتظار نداشتم که به بروجرد سفر نکنید. شما هم مثل دولت احمدی نژاد نیم نگاهی هم به شهرستان بروجرد نکردید...
    • بی نام IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
      1 3
      ایشان به شهرسناتها نمی روند و نمایندگانی را اعزام می کنند. در تمام سفرها در مرکز استان مستقر می شوند.