فارس نوشت:

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره بحران عراق و اقدامات ضدبشری «داعش» گفت: ریشه بحران کنونی در دخالت قدرت‌های فرامنطقه‌ای نهفته است.

با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هفته فرهنگی کشورمان در پرتغال با حضور علی جنتی و با نمایش فیلم «طلا و مس» در لیسبون گشایش یافت.

جنتی که بنا به دعوت وزیر مشاور در امور فرهنگی پرتغال به این کشور سفر کرده است، در مصاحبه با خبرنگاران پرتغالی دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران را در زمینه‌های مختلف تشریح کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوال روزنامه «رپوبلیکا» یکی از پرتیراژترین روزنامه‌های این کشور در خصوص آزادی رسانه‌ها و حقوق اقلیت‌های دینی تصریح کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران یکی از مترقی‌ترین قوانین جهان است که در آن حقوق همه افراد از جمله اقلیت‌های دینی به رسمیت شناخته شده است.

وی تاکید کرد: اقلیت‌های دینی در ایران بر اساس قانون اساسی آزادانه فعالیت می‌کنند؛ در مجلس شورای اسلامی نماینده دارند و صاحب نشریه هستند.

جنتی با اشاره به انتشار بیش از ۶ هزار نشریه، هفته‌نامه، ماهنامه، فصلنامه و روزنامه در ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران در این زمینه پیشتاز است و فاصله زیادی با کشورهای منطقه دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری «پرتغال لوزا» در خصوص بحران عراق گفت: ریشه بحران کنونی در دخالت قدرت‌های فرامنطقه‌ای نهفته است.

جنتی تصریح کرد: اگر دخالت بیگانگان نباشد مردم منطقه خود قادر به حل مشکلات هستند و نیازی به مداخله کشورهای خارجی نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با تمام توان از دولت عراق در مبارزه با تروریسم حمایت خواهد کرد.

وی با اشاره به حضور برخی اتباع کشورهای اروپایی در میان تروریست‌ها گفت: برای مبارزه با خشونت، افراط گرایی و تروریسم، جهان نیازمند همکاری و درک متقابل است.

رئیس شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در مصاحبه با روزنامه «اخبار روز پرتغال» نیز با تاکید بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط با سایر کشورها تصریح کرد: مردم ایران با برخورداری از تمدن کهن و فرهنگ غنی خود همواره درطول تاریخ از منادیان صلح و نوع دوستی بوده‌اند و اکنون نیر با تکیه بر مبانی فرهنگ ایرانی اسلامی خود بر گسترش روابط و مناسبات مبتنی بر احترام متقابل تأکید دارند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 361097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
    10 4
    راست میگه
    • احمد A1 ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
      11 3
      چه جورم