تسنیم نوشت:

معاون فراری رئیس جمهوری عراق به اتفاق وزیر خارجه عربستان در حال میانجیگری بین داعش و دولت ترکیه برای آزادی گروگان‌های ترک هستند.
به گزارش پایگاه خبری المسله؛ طارق الهاشمی معاون رئیس جمهوری سابق عراق که از دادگاه‌های این کشور فراری است و در ترکیه به سر می‌برد به اتفاق شاهزاده سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان در حال رایزنی و میانجیگری بین گروه های تروریستی داعش و نظام ترکیه برای آزاد سازی گروگان های ترک هستند.

بولنت آرینچ معاون نخست وزیر ترکیه در این باره در جمع خبرنگاران گفت: دولت ترکیه تمام تلاش خود را برای ازادی گروگان های ترک در اسارت گروه های تروریستی داعش را به کار می گیرد.

وی در این باره افزود: ما اکنون مذاکراتی را به صورت غیر مستقیم با تروریست های وابسته به دولت اسلامی در عراق و شام داعش را آغاز کرده ایم و می خواهیم این گروگان ها از اسارت تروریست ها آزاد شوند چرا که در بین آنها زنان و کودکان نیز حضور دارند.

وی در خصوص میانجیگران این پرونده گفته است: هم اکنون دولت ترکیه برای ازادی گروگان های خود از اسارت داعش با برخی از مسئولان نظام عراق از جمله طارق الهاشمی معاون رئیشس جمهوری سابق عراق که تحت پیگرد است آغاز نموده و انتظار داریم با این میانجیگری ها این پرونده به پایان برسد.

معاون نخست وزیر عراق در این باره افزود: دولت ترکیه حتی مذاکراتی را در این زمینه با دولت آمریکا و سازمان ملل و اتحادیه اروپا و دولت مرکزی عراق در بغداد و دولت اقلیم کردستان عراق داشته است.

بولنت آرینچ معاون نخست وزیر ترکیه افزود: احمد داود اوغلو وزیر خارجه ترکیه هم بحران ربوده شدگان ترک را با همتای سعودی خود یعنی شاهزاده سعود الفیصل طی دو مرحله دیروز و ارمزو داشته است.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 360970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس عبدی مقدم منش بگلو A1 ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    5 0
    بیچاره اون دو تا خانواده ایرانی که حتی گروگان هم نگرفتنشونو در دم قتل عامشون کردن
  • سرهاد A1 ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    3 10
    باور کنید همش یه نمایش از سوی ترکیه است که یه جور هایی وانمود کنند هیج ارتباطی با تروریستهای تکفیری ندارند اخرش هم خواهید دید بدون اینکه یه مو از سر گروگان شده ها کم بشه ازاد خواهند شد
    • بابک IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      0 0
      نه پس انتظار داشتی داعش همه اینها رو بکشه تا تو دلت خنک بشه و اونوقت مشخص میشه که ترکیه با داعش ارتباط نداشتهچه انسانهای خشونت طلبی در کشور ما داریم.اونوقت فرق تو با داعش چیه؟
  • حامد A1 ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    3 1
    به جای "معاون رییس جمهوری سابق" باید گفته شود "معاون سابق رییس جمهور"