رئیس جمهور: ایران در حراست از عتبات عالیات از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند

رییس جمهور کشورمان تصریح کرد که ایران برای حراست از عظمت عتبات مقدسه کربلا، نجف، کاظمین و سامرا از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

به گزارش خبرآنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جمع مردم لرستان ،گفت:مردم طومارهای فراوان نوشته‌اند وآماده کردند تا این که بروند و از حرم ائمه اطهار دفاع کنند و تروریست‌ها را سر جای خود بنشانند.

وی گفت: من به مردم عزیز ایران می‌گویم که ایثارگران وفداکاران از شیعه و سنی و کرد در سراسر عراق فراوان و آماده ایثار و فداکاری هستند و این گروهک‌های تروریست و پشتیبانان آنها در برابر اراده ملت بزرگ عراق و مسلمان این سرزمین چیزی نیستند.
رئیس جمهور همچنین با اشاره به اقدامات دولت در حوزه اقتصاد و بهبود شرایط زنگی مردم یادآور شد: دولت در شرایط فعلی مصمم است در زمینه کنترل و مهار تورم راه خود را ادامه دهد.

رییس جمهور افزود: دولت مطابق وعده‌ای که از روز اول به مردم داده است، در زمینه مهار تورم قدم به قدم در مسیری حرکت خواهد کرد که شرایط را برای زندگی مردم بهبود بخشد.
وی افزود: تورم در آغاز این دولت 43 درصد بود و امروز تورم نقطه به نقطه به 16 درصد رسیده است، البته برای رسیدن به نقطه مطلوب هنوز راه فراوانی را در پیش داریم که ان شالله دولت در کنار مجلس شورای اسلامی و رهنمودهای مقام معظم رهبری این راه را ادامه خواهد داد.

روحانی همچنین درباره موضع سلامت گفت: دولت در این راه قدم برداشته است و قدم بر خواهد داشت و شما در ظرف امسال روز به روز در مراجعه به بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها این موضوع را خواهید دید که شرایط برای مردم سهل‌تر خواهد شد. و همه را تحت پوشش بیمه قرار داده و ارزش آن را بالا خواهیم برد و این راه در سال‌های آینده ادامه خواهد داشت.

روحانی ادامه سخنانش را به بحث سیاست خارجی اختصاص داد و افزود: این دولت در مسیر تعامل صحیح و درست و سازنده با دیگر کشورها به ویژه همسایگان در چارچوب منافع ملی و حقوق ملت قدم بر می دارد. من به ملت قول می‌دهم همان‌طور که تا امروز برای رفع تحریم‌ها و احقاق حقوق هسته‌ای قدم‌های اولیه را برداشته‌ایم، در ادامه قدم‌های بعدی را نیز برمی‌داریم.
وی خاطرنشان کرد: امروز سربازان دیپلماسی شما در خط مقدم مذاکرات وین مشغول تلاش هستند و اگر دنیا قدر ملت ایران و بزرگواری و عظمت و حقوق این ملت را بداند ما به راحتی می‌توانیم در زمینه حقوق هسته‌ای ملت ایران و رفع تحریم‌ها قدم‌های اصلی را برداریم.

روحانی در واکنش به تحولات اخیر عراق نیز اظهار کرد: به همه ابرقدرت‌ها و مزدوران آدم‌کشان و تروریست‌ها اعلام می‌کنیم ملت بزرگ ایران برای حراست از عظمت عتبات مقدسه کربلا، نجف، کاظمین و سامرا از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.
از حاشیه های حضور رئیس جمهور در جمع مردم لرستان پرچم جمهوری اسلامی ایران و همچنین پرچم‌هایی به رنگ بنفش بود که در درست مردم قرار داشت.
همچنین در دست تعدادی دیگر از مردم نیز عکس‌هایی از رئیس جمهور در هنگام تماشای مسابقه بین ایران ونیجریه در جریان مسابقات جام جهانی فوتبال مشاهده می‌شد که درآن نوشته شده بود "رئیس جمهور ورزشکار دوستت داریم".


دیگر اظهارات رئیس جمهور در جمع مردم لرستان به شرح زیر است:

*اولین قدم این تصمیمات واقدامات توسعه استان و در کنار آن اشتغال برای جوانان عزیز ما خواهد بود. در بحث تکمیل سدها باید گفت که ان شاءالله این سدها در سال 93 و اوایل 94 به بهره‌برداری خواهد رسید . ضمن این که سد کمندان نیز اوایل سال 94 به بهره برداری می‌رسد.
*نیروگاه برق آبی رودبار لرستان در سال 94 به بهره برداری خواهد رسید. و در کنار این‌ها نیز سدهایی هستند که طبق برنامه ادامه خواهند داشت و با توجه به این که بحث باغبانی وکشاورزی دراین استان مطرح است ونیاز به پمپاژ آب دارند، در این باره اعتبارات لازم در نظر گرفته خواهد شد. مساله ی آبرسانی استان باید اصلاح شود تا ما بتوانیم از هدر رفت آب جلوگیری کنیم و در این باره طرح و برنامه‌های آن آماده شده است.

*چندین جاده مهم در دست برنامه ریزی‌ست که با توجه به بحث رفت و آمد و جذب گردشگری مورد توجه قرار خواهند گرفت.
*در تهران برنامه‌ بر این شد که یک شهرک صنعتی پتروشیمی در کنار پتروشیمی خرم آباد احداث شود.
* تمام سرمایه‌گذاری‌های شهرک صنعتی پتروشیمی در وزارت نفت و صنعت و معدن انجام خواهد شد. بعد از این که زیر بنای شهرک آماده شد، بخش خصوصی برای سرمایه گذاری دعوت می‌شود و این شهرک می‌تواند برای اشتغال زایی و رفع بیکاری در استان لرستان موثر باشد.
*وزارت صنعت، معدن و تجارت قول آغاز دو طرح در استان لرستان را داده استت. این طرح‌ها عبارتند از احداث کارخانه لاستیک خودرو و کارخانه سنگ بری.

*در این استان نیاز به احداث یک هتل 4 ستاره برای جذب گردشگر، اساتید ومتخصصین داریم که قرار شد کار احداث هتل چهارستاره در استان لرستان توسط بنیاد مستضعفان آغاز شود که بخشی از تامین تسهیلات آن نیز توسط سازمان میراث فرهنگی به عهده گرفته می‌شود. همچنین سازمان میراث فرهنگی به عهده گرفته است برای توسعه صنابع دستی اقدامات جدی را در لرستان آغاز کند که این موضوع در اشتغال جوانان به ویژه بانوان بسیار تاثیر خواهد داشت.
*امروز فارغ‌التحصیلان دانشگاهی داریم که نیاز به مهارت‌های شغلی دارند. توسط هنرستان‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای قرار شده است وزارت کار در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

* تمام اعتباراتی که در بودجه امسال برای طرح‌های عمرانی لرستان در قانون بودجه آمده است صد در صد دولت به تخصیص آنها قول می‌دهد که قدم بسیار مهمی برای توسعه استان خواهد بود.
*مجموعه طرح‌هایی که امسال برای استان گلستان پیش بینی شده است 79 طرح به ارزش 610 میلیارد تومان است که در شورای عالی استان به تشریح آنها خواهیم پرداخت.
*برای تجهیز و تکمیل و بهره برداری از ظرفیت کامل بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد قول می‌دهم و همین‌جا از دو شهید رحیمی که در مجلس شورای اسلامی در خدمت آنها بودیم و همه شهدای استان لرستان یاد می‌کنم.
*واحدهای تولیدی استان لرستان یا غیرفعال هستند یا درصد کمی از آنها فعالیت می‌کنند. طبق آمار حدود 11 درصد از صنایع استان فعال است که باید این صنایع را فعال کنیم.در همین راستا حدود 1.8 میلیارد دلار مورد نظر قرار گرفته تا بتوانیم از امکانات صندوق توسعه ملی به عنوان وام با تسهیلات لازم در اختیار واحدها قرار دهیم.

*صندوق توسعه ملی تسهیلاتی با نرخ 11 درصد برای بنگاه‌های کشاورزی،‌نرخ 16 درصد برای واحدهای تولیدی و 12 درصد برای بنگاه‌های گردشگری در نظر گرفته است.
استان لرستان دارای آثار تاریخی ارزشمند و طبیعت جذابی است . سازمان گردشگری موظف شده برای گردشگران داخلی و خارجی تسهیلاتی را فراهم سازد.
در این سفر تصمیمات مهمی برای توسعه استان و ایجاد اشتغال گرفته می‌شود. مردم در سال 93 و 94 شاهد تحولات مثبتی در زمینه مسائل زیربنایی،‌جاده‌ای، رفاه، هتل، بیمارستان و صنایع این استان خواهند بود و این دولت خدمت خود را ادامه می‌دهد تا هر روز شاهد رونق، توسعه و بهبود زندگی مادی و معنوی مردم باشیم و این امر با کمک شما مردم محقق می شود.

/212  27

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 360908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی US ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    11 10
    وحانی در واکنش به تحولات اخیر عراق نیز اظهار کرد: به همه ابرقدرت‌ها و مزدوران آدم‌کشان و تروریست‌ها اعلام می‌کنیم ملت بزرگ ایران برای حراست از عظمت عتبات مقدسه کربلا، نجف، کاظمین و سامرا از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد. من هم بعنوان یک ایرانی تا پای جان از کشورم و نظام دفاع میکنم و پشتیبان رییس محترم جمهوری هستم
  • بی نام A1 ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    8 7
    درمورد کاهش گرانی و رفاه مردم چطور آقای روحانی ؟؟ در این مورد هم هیچ کوششی دریغ نمی‌کند؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    4 6
    اقای روحانی پس بروجرد چی این شهر بزرگ و تاریخی و فراموش کردی
  • حمیدرضا پیری A1 ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    20 11
    جناب اقای رییس جمهور مشخص است که دفاع از مقدسات و اماکن دینی و مذهبی وظیفه هر مسلمانی است . اما خواهشا اینقدری که به فکر رفتن به کشورهای دیگه و کمک به همسایگان هستین حداقل به فکر دشمنان و قاتلان داخلی هم باشین. به خدایی که شما هم قبول دارین و به همون مکانهای زیارتی مورد اشاره قسم میخورم که ظلم و تحمیل و زروگیری نا بجای سودجویان داخلی هم کمتر از داعش و امثالهم نیست. تا کی این مافیای خودرو و گرونی و بیچارگی ماشین ادامه داره و باز هم میگن ضرر کردیم؟ با یک مصوبه یک شبه دولت قبلی ابلغ توسط کسی که الان پرونده داره و... اسم میبرن ازش خودرو 200 درصد گرون شد به ناحق. چرا لغو نکردین؟ چرا تعرفه رو پایین نمیارین؟ این مردم فقط در انتخابات غیور و دلیر و سلحشور و حماسی و ..... هستن؟ دفاع کنید
    • بی نام A1 ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
      6 33
      اشتباهی مثبت دادم. میخواستم منفی بدم اشتباهی مثبت دادم.