ایسنا نوشت:

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 گفت: نسخه نهایی توافق هسته‌ای، به تأیید مقام معظم رهبری خواهد رسید.

مجید انصاری درباره سوال نمایندگان از وزرای دولت یازدهم نیز گفت: بخشی از سوالات نمایندگان، سیاسی است؛ بویژه سوالاتی که از طرف گروه و افراد خاص و با موضوعات تکراری انجام می‌شود.

او گفت: نمایندگان مجلس متجاوز از 600 سوال از وزرا مطرح کرده‌اند که البته تعداد انگشت‌شماری از آنها به صحن مجلس آمده است. عمده سوالات هم از دغدغه‌های نمایندگان بوده است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور ادامه داد: دو عامل در افزایش سوالات و حجم غیرمتعارف آنها نسبت به ادوار گذشته وجود دارد. در دو سال آخر دولت دهم عملاً پاسخگویی به مجلس دچار رکود و تنزل شده بود و در نتیجه مسائل مختلفی در عرصه‌های اجرایی که مورد پرسش نمایندگان بود طرح نمی‌شد و همان سوالات اکنون از وزرای این دولت پرسیده می‌شود.

انصاری با بیان اینکه "عامل دوم، مشکلات و مسائل اقتصادی است که به این دولت ارث رسیده است"، گفت: هزاران طرح کلنگ‌خورده غیرکارشناسی که تصویب شده، توقعاتی را در مردم ایجاد کرده است و در نتیجه نمایندگان تحت فشارند و برای همین سعی می‌کنند بار این فشار اجتماعی را با سوال از وزرا به دولت منتقل کنند.

او گفت: دولت در برنامه تعاملی خود با مجلس و در رابطه با پاسخگویی وزرا همچنان که آقای روحانی بارها اعلام کرده‌اند، ابایی ندارد اما انتظار این است که حجم سوالات کاهش پیدا کند؛ چراکه فرصتی که از وزرا می‌گیرد، بسیار زیاد است و حتی 60 - 70 درصد از سوالات مربوط به وزرا نیست و قابلیت طرح ندارد. در عین حال تاکید شده است که معاونان پارلمانی وزرا تعامل با مجلس را افزایش دهند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور همچنین درباره نگارش توافق نهایی هسته‌ای گفت: بارها از سوی مسئولان و بویژه شخص رئیس‌جمهور اعلام شده که خطوط کلی مذاکرات هسته‌ای از سوی مقام معظم رهبری ترسیم می‌شود و در گذشته هم با اشراف کامل ایشان بوده است.

او گفت: برای دستیابی به اهداف مشترک و اعتمادسازی بین طرفین، این توافق در حال شکل‌گیری است اما رعایت حقوق ملت ایران از خطوط قرمز است. نگارش این توافق کار دشواری است و در واقع مذاکرات کارزای سختی است و مشکلات انباشته شده چندین ساله باید با سرانگشت تدبیر، حوصله و اشراف گشوده شود.

انصاری گفت: باید فضایی از اطمینان بین طرفین بوجود بیاید تا به نقطه تهیه متن برسد و توافق نهایی نگارش شود، اما مطمئناً نسخه نهایی که به امضای جمهوری اسلامی خواهد رسید، نسخه‌ای خواهد بود که مفاد آن به تأیید مقام معظم رهبری رسیده باشد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در پایان گفت: موضوع توافق هسته‌ای، سلیقه‌ای نیست و پاسخ ما به همه کسانی که واقعا دل‌نگرانند و دلواپسی آنها سیاسی نیست، این است که حقوق ملت ایران جزو خطوط قرمز است.

 

17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 360861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =