توصیه9سال قبل توکلی به احمدی نژاد:ازتجربه هاشمی استفاده کن/همه طرفداررقیب بودندامااحمدی نژادرای آورد

احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس هفتم طی نطقی که در جلسه علنی پنجم تیر84 ارائه کرد به تحلیل نتیجه انتخابات ریاست جمهوری نهم پرداخت.

در بخشهايي از اين نطق که دو روز بعد از انتخاب احمدي نژاد بيان شد آمده است:

* مردم سالاری دینی در ایران به روشنی یک حقیقت را ثابت کرده و آن این است که در کشور ما میزان رأی ملت است، نه اراده نهادهای قدرت و قویترین پشتیبان این رأی نیز ولی فقیه کشور است. شاهد آن انتخابات دوم خرداد ۷۶ است که تقریباً تمامی نهادهای قدرت خواهان پیروزی یک نامزد بودند، ولی مردم نامزد دیگر را ترجیح دادند، ولی فقیه از رأی مردم حمایت کرد و اراده مردم به کرسی نشست.

*در انتخابات شوراهای دوم در سال ۸۱ حادثه مشابهی از نوع مقابل آن رخ داد، یعنی باز مجری و ناظر انتخابات یکطرف بود، اما اراده مردم به پیروزی طرف دیگر تعلق گرفت، با احترام صاحبان قدرت مجریان اعتبارنامه پیروزان انتخابات را صادر کردند و قدرت رأی مردم ثابت شد.

*انتخابات چند روز پیش هم نمونه سومی از همین دست است. در این انتخابات نهم تقریباً تمامی احزاب و بسیاری از نهادهای قدرت و بسیاری از نخبگان مرجع اجتماعی خواهان پیروزی یک نامزد بودند و نامزد دیگر تقریباً بدون هیچ پشتیبانی از نهادهایی، حتی نهادهای مرجع رایج اجتماعی، تنها به اراده مردم و مشیت الهی پیروز شد و خدا را سپاس می گوییم که باز به حمایت حقیقت نهادینه شده مردم سالاری دینی، اراده مردم به کرسی نشست.

*مردم در این انتخابات به عدالت طلبی، صداقت و پاکی در حاکمیت، اشرافیت گریزی، مردم گرایی، تحول خواهی، دین باوری و خدمت رسانی صادقانه رأی دادند و آنچه که بنظر می رسد بیشترین اثر را داشت، هدایت های رهبری و ارتباط او با توده های مردم بود.

*آنچه طی ۱۶سال گذشته بر کشور آمد، ملغمه ای است از شیرینی ها و تلخی ها ولی با برآیند غیرقابل دفاع. علت تلخ کامیهای 16 ساله گذشته دوری از ارزشهای مردمی و عدالتخواهانه اسلام و انقلاب اسلامی بود. در دو، سه انتخاب اخیر به دست مردم، خداوند یک سوزنبانی را به تعبیر رهبری انجام داد که مسیر را بسوی تصحیح انحرافات گذشته دارد تصحیح می کند و اینبار بار سنگینی را بر دوش همه تحول خواهان و عدالت طلبان پیدا شده .

*دولت آینده و مجلس هفتم هم باید بدانند که اعتماد مردم وقتی به نتیجه می رسد که وحدت مردم خواهان عدالت طلب جدی و مستحکم باشد. الان پایان راه نیست، آغاز یک مسیر سخت است.

*الان وقت رفاقت است، دولت محترم جدید  همچنانکه وعده داد، دولت همه است، از تجربه همه باید استفاده کند، مخصوصاً کسانیکه در انقلاب صاحب تجربه های گرانقدر هستند، از جمله جناب آقای هاشمی رفسنجانی. با حفظ موضع عدالتخواهی و حفظ موضع مردم گرایی از همه تجربیات می شود استفاده کرد.

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 360844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
    16 1
    "...تنها به اراده مردم و مشیت الهی پیروز شد"
  • بی نام A1 ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
    19 7
    اقاي توكلي شما به چه دليل دوران طلايي اقاي خاتمي رو جمع ميبندي بادوران سياه وتلخ احمدي نژاد؟؟؟چراوجدانهايمان را به خواب ميزنيم؟؟؟لطفاً نظرمن رو بذارين...
  • جواد IR ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
    4 14
    آقای توکلی ناامیدمون کردید.الان تازه متوجه شدم شجاعت ندارید و همیشه در مقابل هاشمی کم آوردید.همتونو به خدا واگذار میکنیم و انشااله خودش بهتون راه راست رو نشون بده . سبد کالا و ثبت نام مجدد یارانه ها چه نشانی از عدالتخواهی و مردم گرایی داشت؟واقعا متأسفم برای شما..................
  • بی نام IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
    8 3
    امروز توکلی خوشحاله؟
  • بی نام A1 ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
    11 5
    هه