مهر نوشت:

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه برنامه‌های خود در چین با مسئولان مرکز مطالعاتی این کشور دیدار کرد.

علی اکبر ولایتی روز سه‌شنبه با حضور در مرکز مطالعات بین‌المللی چین با مدیران ارشد این مرکز مطالعاتی دیدار و برای برخی از پرسش‌های مطرح شده پاسخ گفت.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر توسعه روابط مراکز تحقیقاتی ایران و چین گفت: سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران این است که روابط چین و ایران در بالاترین سطح خود قرار گیرد و البته باید با اهتمام مسئولان و دست اندرکاران دو طرف به منظور افزایش سطح استراتژیک تلاش کرد.

رونگ مانیوان نیز حضور مشاور رهبر معظم انقلاب و رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک، مجمع تشخیص مصلحت نظام را در این مرکز مغتنم شمرد و گفت: خاطرات بسیار خوبی از زمان وزارت آقای دکتر ولایتی در ذهن داریم و زمانی که به ایران سفر کردم تحلیل‌های تخصصی ایشان برای من و همراهان بسیار ارزشمند و دقیق بود.

ولایتی نیز در ادامه ضمن مثبت ارزیابی کردن این سفر در تعاملات دو جانبه و توسعه روابط استراتژیک افزود: روابط خوب دو کشور از گذشته تاکنون بر پایه همکاری و دوستی بوده و امروز فصل تازه ای در روابط مراکز تحقیقاتی دو کشور آغاز شده و مراکز تحقیقاتی دو کشور می توانند با تکیه بر پژوهشگران و محققان تحولات منطقه ای و خاورمیانه را رصد و مورد تبادل نظر قرار دهند و راه حلهای دقیق در جهت تامین منافع و اهداف مورد نظر ارائه کنند.

در این جلسه همچنین ولایتی به برخی سوالات مطرح شده پاسخ گفت.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع در خصوص روابط ایران و امریکا گفت: ایران با کشورهایی ارتباط دارد که به احترام متقابل معتقد باشند و آنچه از سوی دولتمردان آمریکایی حتی در مذاکرات وجود دارد نشان دهنده این مطلب نیست و نوعی ماجراجویی را شاهدیم و این حس برتری‌جویی و ایجاد حاشیه‌های غیر منطقی مانع پیشرفت در رفع مشکلات بوده و هست.

وی در خصوص روابط ایران و چین نیز گفت: فرصت‌های ارزشمند و مهمی در اختیار دو طرف قرار دارد که می‌توانند در تمامی زمینه‌ها همکاری کرده و روابط خود را به بالاترین سطح ممکن ارتقا بخشند.

ولایتی در خصوص مسائل عراق و منطقه نیز گفت: همان گونه که مشخص شده و امریکاییها نیز اعتراف کرده اند در ارزیابی و تاثیرگذاری منطقه خاورمیانه دچار اشتباه محاسباتی شده اند و همه جانبه در افغانستان، عراق، سوریه و... شکست خوردند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 360833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    2 0
    دنیا به کام بعضی هاست .