مهر نوشت:

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور معاون عربی و آفریقایی در کمیسیون امنیت ملی گفت: به گفته امیر عبداللهیان حضور نماینده ایران در مراسم تحلیف السیسی رئیس جمهور مصر مصوبه شورای عالی امنیت ملی بوده است.

محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، در تشریح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی به حضور امیر عبدالهیان معاون عربی آفریقایی وزارت امورخارجه اشاره کرد و گفت: امیر عبدالهیان گزارشی در خصوص مراسم تحلیف رئیس جمهور مصر در جلسه کمیسیون امنیت ملی ارائه کرد.

آصفری ادامه داد: امیر عبدالهیان بیان داشت پیرو دعوتی که از جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور مصر شده بود شورای عالی امنیت ملی تصمیم گرفت که یک هیاتی از ایران برای حضور در مراسم تحلیف سیسی شرکت کند و در این شورای تصویب شد چه کسی در این مراسم حضور یابد.

وی افزود: همچنین امیر عبدالهیان گزارش جامعی در مورد مسائل عراق ارائه کرد و به شکل‌گیری جریاناتی در این کشور که با برنامه آمریکایی‌ها در حال انجام است اشاره کرد.

نماینده مردم اراک یادآور شد: معاون وزیر امورخارجه در جلسه تاکید داشت جریانات داخلی مانند حزب بعث از گروه تروریستی داعش حمایت می‌کند و سعی در تجزیه و اختلاف افکنی در مردم عراق دارند و تلاش می‌کنند این تجزیه و اختلاف را تا زمان انتخابات ریاست جمهوری عراق به شکل تاثیر گذاری ادامه دهند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 360831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    2 2
    ترکیه آن همه تنش با مصر بعد از سقوط اخوان المسلمین داشت ولی بعد از انتخابات رئیس جمهوری مصر عبداله گل جزء اولین کسانی بود که به السیسی تبریک گفت ،پیشنهاد میکنم کمی غرور بی خودی انفرادی خود را کنترل کنید و به فکر غرور ملی باشید و بخاطر هیچ برای مملکت دشمن نتراشید ، نحوه آمدن مرسی و رفتن او از ایران و اظهار نظرهای او در مورد ایران و سوریه فراموش نشده .