فارس نوشت:

یک فعال سیاسی با بیان اینکه کارگزاران پدرخوانده جریان اصلاحات نیست، گفت: کارگزاران بر اقتصاد و آزادی‌های اقتصادی تاکید دارد در حالی که احزابی مانند مشارکت به دنبال آزادی‌های سیاسی هستند.
صادق زیباکلام فعال اصلاح‌طلب درباره انتقاد برخی اصلاح‌طلبان از پدرخواندگی کارگزاران برای جریان اصلاح‌طلبان گفت: اصلاح‌طلبی و اصلاحات خواستن در ایران یک گروه و یا یک شخصیت نیست بلکه اصلاحات در واقع یک طیف و یک مجموعه است همانطور که اصولگرایی نیز اینچنین است.

زیباکلام با بیان اینکه از جبهه مشارکت و دفتر تحکیم وحدت که غیرقانونی اعلام شده‌اند تا کارگزاران و حزب اعتدال و توسعه همه اصلاح‌طلب محسوب می‌شوند گفت: همه آنها خواهان تغییر و تحول، آزادی‌های سیاسی، رفع حصر و نظارت استصوابی و حاکمیت قانون هستند.

این فعال اصلاح‌طلب درباره اینکه چه تفاوت‌هایی برای خاستگاه این احزاب قائل هستید گفت: خاستگاه بعضی از آنها از درون جناح راست بوده که به تدریج تحول یافته و اصلاح‌طلب شده است اما در حال حاضر از نظر دموکراسی‌خواهی مشترک هستند.

او دلیل انتقاد اصلاح‌طلبان از پدرخواندگی کارگزاران برای اصلاح‌طلبان گفت: گزارش روزنامه آرمان به هیچ‌وجه مانیفست اصلاحات نیست و این روزنامه سخنگوی اصلاح‌طلبان محسوب نمی‌شود.

زیباکلام با اشاره به نقاط مشترک کارگزاران و اصلاح‌طلبان در عین حال به اختلاف نظر آنها اشاره کرد و گفت: کارگزاران بر اقتصاد و آزادی‌های اقتصادی تاکید دارد در حالی که احزابی مانند مشارکت به دنبال آزادی‌های سیاسی هستند.

این فعال اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که آیا شما کارگزاران را پدرخوانده جریان اصلاحات می‌دانید یا خیر گفت: نه اصلا اینطور نیست و خوشبختانه رهبری اصلاح‌طلبان از قالب فردی به سمت و سوی یک حرکت جمعی می‌روند و در حال حاضر آقایان هاشمی، خاتمی و سیدحسن خمینی به عنوان رهبران اصلاحات مطرح هستند.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 360772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    2 0
    زیبا کلام به 18 ماه حبس تعزیری محکوم شد
  • بی نام A1 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    2 0
    زیبا کلام الان کجاست؟