ایسنا نوشت:

رهبر کره شمالی در پیامی تولد ملکه انگلیس را تبریک گفت!

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در این پیام برای ملکه الیزابت آرزوی سلامتی و خوشبختی و برای مردم انگلیس آرزوی سعادت و بهروزی کرده است.

ارسال کارت تبریک تولد از سوی کره شمالی به ملکه انگلیس عجیب و غیرعادی است اما تحلیل‌گران اشاره می‌کنند که کره شمالی در حال حاضر توسط سومین نسل از خاندان کیم اداره می‌شود.

توشیمینسو شیگمورا، استاد دانشگاه واسدای توکیو و مسئول امور کره شمالی به روزنامه تلگراف گفت: آن‌ها خودشان را به عنوان خاندان سلطنتی کره می‌دانند. آن‌ها به خاندان سلطنتی انگلیس نگاه می‌کنند و همان کاخ‌ها، اتومبیل‌ها و همان مکان‌ها را در جامعه کره می‌خواهند.

وی افزود، پیونگ یانگ به دنبال پیدا کردن دوستانی در خارج از حیطه پیشین خود است چرا که چین در حال حاضر یکی از متحدان نزدیک کره جنوبی شده است.

شیگمورا ادامه داد: کره شمالی به دنبال دوستان جدید است و مقام‌هایی برای بدست آوردن پول در بازار بورس و کمک‌های توسعه طلبانه، به لندن اعزام کرده است. کره شمالی نگران فروپاشی خود بدون حمایت چین است و به همین خاطر به دنبال دوستی با کشوری است که بتواند برای آن‌ها پناهگاه سیاسی فراهم کند و فکر می‌کند که انگلیس می‌تواند این خواسته را برآورده کند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 360746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =