ایسنا نوشت:

دستیار وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: واشنگتن و متحدان اروپایی اش برای اعمال تحریم‌های بیشتر که بخش‌های کلیدی اقتصاد روسیه را هدف قرار دهد، به توافق نزدیک تر شده‌اند.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزری تسنیم، ویکتوریا نولاند دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا در سخنانی در صندوق مارشال آلمان در واشنگتن تصریح کرد: تحریم های غرب بخش های انرژی، بانکداری و صنایع نظامی و دفاعی روسیه را هدف قرار خواهد داد.
بر اساس این گزارش، اقدام روسیه در الحاق شبه جزیره کریمه به خاک خود موجب افزایش تنش ها در روابط مسکو و غرب شده و سطح روابط دو طرف را به پایین ترین حد پس از پایان جنگ سرد تنزل داده است. آمریکا و اروپا تاکنون تحریم های سیاسی و اقتصادی را ضد روسیه اعمال کرده اند.
نولاند افزود: ما اکنون برای اعمال دور جدید تحریم ها ضد روسیه به دستیابی به توافق نزدیکتر شده ایم و افراد جدیدی را برای اعمال تحریم های سیاسی و اقتصادی در نظر گرفته‌ایم.
وی در ادامه روسیه را به تلاش های بیشتر برای حمایت از معترضان اوکراینی متهم کرد و گفت: مسکو برای استقلال طلبان شرق اوکراین تانک و تجهیزات پرتاب موشک و راکت ارسال می کند. روسیه بارها این اتهامات را رد کرده است.
سفیر روسیه در واشنگتن نیز روز گذشته هشدار داد: تحریم ها به ضرر تلاش های آمریکا برای همکاری با روسیه در آینده خواهد بود. اعتبار آمریکا به عنوان یک شریک در مسائل بلندمدت در حال افول و کاهش است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 360715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =