پزشکیان:ساختن عدد و رقم،خیانت به کشور است/اگر در دولت قبل بنزین وارد می کردند ارزانتر تمام می شد

پزشکیان با بیان اینکه متاسفانه در گذشته ما عدد و رقم ساختیم، گفت: ساختن عدد و رقم بزرگترین خیانتی است که برخی در کشور انجام دادند.

مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نهم در کافه خبر در پاسخ به این پرسش که آیا توزیع بنزین پتروشیمی موجب افزایش آلایندگی در شهرهای بزرگ شده است یا خیر، گفت: گزارشی که مقامات مسئول داده اند نشان می دهد که هر کدام از این موضوعات درصدی در این موضوع دخیل است. این طور نیست که همه عوامل به بنزین پتروشیمی ها باز گردد.

وی ادامه داد:اما براساس گزارش وزارت نفت، یک سری از پالایشگاه های ما بنزین هایی که تولید کرده اند که سرب آن بالا است و این موارد سرطان زا است.ضمن اینکه اگر بنزین را وارد می کردند ارزان تر از آنچه خود دولت تولید کرد،هزینه می شد.

وزیر بهداشت دولت اصلاحات با انتقاد از برخی آمار سازی ها دردولت گذشته، افزود:متاسفانه در گذشته ما عدد و رقم هم ساختیم.وقتی عدد و رقم را غیر شفاف کردیم مشکل به وجود می آید و هر کس مدعی است که کارش درست است.

نماینده مردم تبریز در مجلس نهم با اشاره به برخی وعده های دولتمردان سابق در مورد کاهش بیکاری جوانان، رکود اقتصادی و تورم ، خاطر نشان کرد: ساختن عدد و رقم بزرگترین خیانتی است که در کشور برخی انجام دادند. حق این است که آن عدد و رقم را درست بیان کنیم ولو اینکه به ضرر ما باشد. کفر هم این است که روی آن عدد و رقم را بپوشانیم و وارونه جلوه بدهیم.

وی در بخشی دیگری از این گفت وگو در خصوص اینکه فکر می کنید در مجلس آینده اقبال مردم به کدام سو خواهد بود، گفت: این امر بستگی به جامعه، کسانی که وارد صحنه می شوند و نحوه تبلیغات دارد؛ من الان اطلاعات کافی ندارم، اما معتقدم مردم به کسانی رای می دهند که اثری از آنها دیده باشند. اگر در جامعه از هر جناحی -چه اصولگرا و چه اصلاح طلب- آدم هایی وجود داشته باشند که زحمت بکشند، مردم به آنها رای می دهند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس نهم، گفت:اگر خدماتی که به مردم می دهیم مشکلات را جوابگو باشد، مردم حتما دوباره به همان فرد رای می دهند.
پزشکیان با اشاره به نامزدی اش در انتخابات مجلس هشتم، اظهار داشت:من وقتی در مجلس هشتم آمدم نه دولت و نه مجریان استانی اصلا قبول نداشتند من رای بیاورم ولی رای اول تبریز را اوردم و درهمان دور اول بالا آمدم.پولی هم برای تبلیغات خرج نکردم.

وی که می گفت برای حضور در مجلس نهم هم شخصا هزینه ای نکرده است، گفت:حتی وقتی در ایام انتخابات قرار بود پیامک بفرستیم چون هزینه اش 5 میلیون می شد، از خیر این کار کذشتیم.
پزشکیان تاکید کرد: اگر قرار باشد دور آینده هم نامزد انتخابات شوم، از تبریز خواهد بود و نگاهی به تهران ندارم و اگر مردم هم رای ندهد من هم مثل بقیه مردم می رویم و زندگی ام را می کنم.

نماینده تبریز در مجلس نهم با تاکید بر اینکه جوانهای ما به سرعت در حال پیر شدن هستند، اظهار داشت:ما هیچ کار نکرده ایم و اگر ما نتوانیم راه حلی برای زندگی این جوانها پیدا کنیم، جامعه اسلامی با خطر مواجه است. باید بستر اقتصادی آماده نشود ، حل کردن موردی مشکلات فایده ای ندارد

مشروح گفت وگوی خبرآنلاین با مسعود پزشکیان به زودی منتشر می شود.

/212 212

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 360612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یوسف A1 ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    10 1
    درود بر مردم فهیم و انقلابی تبریز که چنین نماینده ای را به مجلس فرستاده اند .نماینده یک شهر نمایشگر شعور سیاسی آن شهر است .مردمی که ستارخان وباقرخان پرورده اند پزشکیان نیز پرورده اند.ایکاش در شهرهای دیگر نیز چنین بود.
  • بی نام A1 ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    3 8
    مناظره اش با شریعتمداری فاجعه بود. این آقا یه جمله میگه وسطش 10 آیه قرآن به عربی میخونه.
  • وحید A1 ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    1 10
    جناب آقای دکتر وقتی دولت تحریم باشه چطور می تونه بنزین وارد کنه؟
    • احمد IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
      3 0
      چطور و چرا تحریم شد . این همه که خوردند حداقل جلو تحریم را می گرفتند.
  • بی نام A1 ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    10 1
    این عدد و رقم ساختن خیلی وقته در کشور ما جریان داره از نرخ تورم بگیر تا نرخ بیکاری و...
  • بی نام A1 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    18 3
    آقای دکتر پزشکیان مانند آقای مطهری نماینده ای دلسوز و شجاع و حق گو هستند خدا سایه ی ای نمایندگان واقعی را از مجلسمان کم نکند
  • مهدی IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    17 43
    فکر می کنید الزایمر تاریخی گرفتیم و یادمون رفته که آن زمان تحریم بنزین شده بودیم. بنزین رو داشتن قطع می کردن حالا ارزون و گرون چه معنی می ده.
    • بی نام IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
      26 3
      بر باعث و بانی ایجاد تحریم لعنت که یکی از ثمرات تحریم اجبار به تولید بنزین آلوده و کشتار مردم بی دفاع توسط آن بنزین ها بود. بله ما هم آلزایمر تاریخی نگرفتیم که میگفتند تحریم ها کاغذ پاره هست ما تحریم ها را دور میزنیم. آقایون مردم را دور زدن نه تحریم ها را آقا مهدی
  • بی نام A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    8 36
    آقای پزشکیان شما چیزی از آزمایش در دادن نظریه های علمی می دانید؟؟ اگر معتقدید بنزین تولیدید داخلی آلوده است این اعتقاد باید با آزمایش علمی اثبات یا رد شود نه اینکه خانم ابتکار یا آقای زنگنه بگویند و این بشود سرتیتر مواضع سیاسی که جناح برای زدن رقیب انتخاباتی یا سیاسی. آقای پزشکیان آمارهای مربوط به توزیع بنزین های تولیدی پتروشیمی موجود است معلوم است این بنزین ها کجا توزیع شده می توان به راحتی گفت مثلا در سال فلان چقدر از این بنزین ها در تهران توزیع شده و بر این اساس گواه سخنان خودتان و هم جنااحی هایتان را فراهم کنید ولی ندارید و متاسفانه با جوسازی دارید دروغ می گویید
    • ناشناس A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
      17 4
      لابد بنزینها سالم بودند داداش یه ذره سرتو بالا گبیر به آسمون نگاه کن ببین هوا فرق کرده یا نه این که نیاز به آزمایش نداره عزیزم
    • بی نام IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
      6 1
      دوست عزیز نیازی به آزمایش نیست یک مهندس شیمی ساده هم می داند که رفرمیت و بنزین پیرولیز تولید در یک واحد پتروشیمی دارای چه ترکیباتی است.
    • م ک A1 ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
      0 0
      من نمیدونم چرا تا رهبری گفتند سیاه نمایی خیانت است یک عده دور خیانت هاشون رو‌تند تر کردند... ا
  • ایران A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    3 11
    آقای پزشکیان از کی بنزین میخریدیم تو تحریم ؟
    • مهدی IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
      6 0
      جواب تو را باید محمود بدهد که می گفت تحریم ها کاغد پاره هستند ...خب اگر کاغد پاره بودند چرا بنزین را نمی توانست وارد کند و اگر کاغذ پاره نبودند که پس چرا می گفت کاغد پاره اند ...
  • بی نام A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    20 0
    دکتر من هم مثل بقیه مردم خیلی قبولت دارم از همون موقع که وزیر بودی کارت درست بود ولی خداییش چرا همون موقع شما و همکاران محترمتون که تو مجلس و در راس امور هستید کاری نکردید حالا چه فایده داره؟ همین الآن اگه راست میگید بیاید تو مجلس مصوبه ای برای آنهایی که تو غذا و دارو تقلب میکنند و سلامت رو به خطر میاندازند تصویب کنید
  • بی نام IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    4 0
    تخصص دولت قبلی در ارقام و آمار ساختن بود و رئیس دولت دهم هم با لبخند به خورد مردم میداد اما فکر میکنم خود احمدی نژاد هم با آن لبخند میدانست که مردم دیگر آمارها و ارقام خودساخته شان را قبول ندارند بخصوص که بعد ازرفتنش هم معلوم شد چقدر پاک ترین دولت بعد از انقلاب بوده است
  • بی نام IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    5 2
    اقای پزشکیان برای ارومیه هست.من خیلی ایشان را قبول دارم ولی در شگفتم که چرا از شهر خود کاندید نشده است.
  • بی نام A1 ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    4 0
    دروغ واقعا به كشور لطمه زد