تسنیم نوشت:

سی‌ان‌ان به نقل از یک منبع در سازمان اطلاعات عربستان ادعا کرده است که داعش دو گردان کاملا مجهز را برای حمله به شمال بغداد تدارک دیده است.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم؛ شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از یک منبع در سازمان اطلاعات عربستان ادعا کرد که ارتش عراق یک بار دیگر و به منظور مقابله با آمادگی تروریست‌های داعش برای یورش به بغداد، از یک پایگاه نظامی در بعقوبه عقب‌نشینی کرد.
سی‌ان‌ان به نقل از این منبع که به هویت وی اشاره ای نشده است، ادعا کرده است که گردان‌های داعش به صورت عمدی شهر سامرا را محاصره کرده است تا از توان خود برای حرکت به سمت بغداد محافظت کند ... هم‌اکنون دو گردان که به صورت بسیار عالی مجهز شده‌اند و هدف اصلی آن‌ها پیشروی به سوی بغداد است در بعقوبه مستقر هستند.
وی مدعی شده است که پایگاه اصلی ارتش عراق در بعقوبه مورد هجوم داعش قرار گرفته است، هدف داعش درگیر شدن با خط دفاعی فرودگاه بغداد و رسیدن به ناحیه‌ای است که خمپاره‌های شلیک شده بتوانند به محله‌های شمالی بغداد اصابت کنند.
این منبع در ادامه ادعا کرده است که یکی از گردان‌های پیش‌قراول داعش با نیروهای مردمی که برای دفاع از سامرا آمده‌اند درگیر خواهند شد و مابقی نیروها و واحدهای داعش که سامرا را محاصره کرده‌اند به سمت فرودگاه بغداد حرکت خواهند کرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 360572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    61 5
    عجب کودتایی شد. امیدوارم کنترلش کنند.
  • بی نام IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    2 1
    ايران قبل از اينكه خبري بشه بايد ماري كنه
  • بی نام A1 ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    1 0
    موقعی که این اطلاعات عربستان میده باید برعکسش هم فکر کرد چون سگ زرد برادر شغاله شاید رد گم کردن باشه