تسنیم نوشت:

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اصل وجود معوقات بانکی مسئله‌ای غیر قابل انکار بوده و افراد حاضر در لیست منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی بدهکار بانکی هستند اما اعداد منتشر شده صحیح نیست.
احمد بخشایش اردستانی درابهر لیست منتشر شده از فهرست محرمانه کمیته وصول مطالبات بانک مرکزی و اعلام اسامی بدهکاران به بانک مرکزی، گفت: بنده گفتم لیستی از طریق کمیته محرمانه بانک مرکزی در فضای مجازی منتشر شده و چند نکته را در این مورد گفتم اما چیزی را تایید نکردم بلکه گفتم که اولا باید در نشر این مباحث دقت کنیم و در درجه دوم مواظب افرادی که از رانت در دولت فعلی استفاده می‌کنند، باشیم و نگاهمان به گذشته نباشد که از حال غافل شویم؛ سوم اینکه تنها راه مبارزه با فساد استفاده از رسانه‌ها است، به شرطی که آن‌ها نیز افراط و تفریط نکنند چرا که افراط و تفریط رذیلت است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: افراد به بانک‌ها معوقه دارند اما می‌خواهم بگویم تیم آقای احمدی نژاد خودشان پاسخ می‌دهند یعنی اگر بگویند این آمار غلط است مشکل حل می‌شود، با توجه به اینکه این‌ها آدم‌های سیاسی هستند و فردا می‌خواهند در انتخابات شرکت کنند، این نقطه شروعی برای آنها است، یعنی وقتی در دولت فعلی در فضای مجازی علیه این‌ها بزرگ نمایی می‌کند، این‌ها می‌توانند وارد شوند و بگویند نه این‌طور نیست و جواب بدهند.
او گفت: من نباید در این زمینه پاسخ دهم و مسئولیت جواب بر عهده من نیست؛ حرف بنده نیز به این معنی نیست که تمام این قضیه دروغ است ولی آمار و ارقام صحیح نیست؛ من آن را تایید نمی‌کنم اما در اینکه کمیته محرمانه اسناد زیادی مربوط به معوقات را در دست دارد و افراد زیادی در آن لیست هستند، شک نکنید.
بخشایش گفت: بنده در تذکر شفاهی که در مجلس داشتم اعلام کردم فضای رسانه‌ها را به عنوان رکن چهارم دموکراسی در راستای مبارزه با فساد باز کنید تا این موضوع را دنبال کنند؛ در آمریکا و غرب این رسانه‌ها هستند که پدر سیاست مداران را در می‌آورند تا سیاست مداران آن‌ها در مباحث اقتصادی به فساد ودزدی کشیده نشوند، در واقع بنده به نفع رسانه‌ها صحبت کردم.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: بنده در تذکر شفاهی گفتم ما نظارت خودمان را از نمایشی بودن به واقعی تبدیل کنیم و برای افزایش نظارت می‌توانیم از رسانه‌ها کمک بگیریم؛ اعلام کردم در شبکه‌های مجازی از کمیته محرمانه بانک مرکزی لیستی منتشر شده که چند نکته در آن حائز اهمیت است که باید در وهله نخست در این آمار دقت کنیم و دوم اینکه نباید رانت‌های دولت موجود را فراموش کنیم و درگیر جناح گرایی شویم، چرا‌که این دولت، دولت قبل را می‌کوبد و دولت بعدی هم این دولت را می‌کوبد که این کار صحیح نیست.
او گفت: حرف من صحیح بود اما هرکسی به دنبال برداشت خود از آن است و عده‌ای می‌خواهند دولت احمدی نژاد را درست جلوه بدهند از یک قسمت صحبت من استفاده کردند و عده‌ای دیگر از قسمتی دیگر از حرف‌هایم به نفع خودشان بهره می‌برند.

بخشایش در پاسخ به اینکه آیا افراد مطرح شده معوقات بانکی دارند یا خیر، گفت: اصل وجود معوقات بانکی که غیر قابل انکار است، اگر شما بتوانید اسناد کمیته محرمانه بانک مرکزی را ببینید، متوجه وجود اعداد بزرگی در این زمینه می‌شوید بنده افرادی را می‌شناسم که 3 برادر هستند و 2 نفر از آنها، هر کدام 2 هزار میلیارد تومان به بانک‌ها بدهکار هستند و این افراد در حال خرید برخی موسسات و شرکت‌های واگذاری شده از سوی دولت به سازمان خصوصی‎سازی هستند.
او گفت: یکی از این‌ها که اولی است به تازگی گفته من هیچ بدهی ندارم و شرکت خدمات مهندسی آب و خاک کشور را از جهاد کشاورزی توسط سازمان خصوصی سازی خریده است.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 360536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    9 1
    باشه حالا. البته بوی سیاسی به نفع جناح خاص که می دهد.
  • بی نام IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    20 1
    دولت پاكدست مهرورز
  • نیما A1 ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    15 3
    چرا راجع به این همه خسارتی که زدند دعوتشون نکردید که پاسخ بدهند؟؟ این هم یه مدل دیگه از خیانت مجلس به مردم که همچنان سیستم گذشته رو دارند ادامه میدند
  • بی نام A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    6 1
    شایعه؟ توهمات ذهنی در مورد سوروس و توطئه خارجی و فلان آمریکایی و اسرائیلی و کیف پول یک میلیاردی ملک عبدالله واقعیت غیرقابل انکاره بعد سند و مدرک آلوده بودن بنزین پتروشیمی، وابستگی بابک زنجانی و خسروی به مراکز و نهادهای خاص که امروز جنگ رسانه ای علیه دولت و ملت راه انداختن و اسامی بدهکاران بزرگ بانکی شایعه‌س؟ حالتون خوبه؟
  • مهدی A1 ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    2 2
    دولت احمدی نژاد با چه شعارهایی اومد و با چه کارنامه سیاهی رفت