خانه ملت نوشت:

عضو هیات رئیسه فراکسیون ورزش مجلس با تاکید بر اینکه تامین پیش‌نیازها برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها امری ضروری است،‌ گفت: حضور پلیس زن، برای رعایت انضباط، ایجاد شرایط مکانی و مشخص شدن نحوه ورورد و خروج بانوان از لازمه‌های حضور زنان در مجموعه‌های ورزشی به شمار می‌رود.
سید مهدی هاشمی ‌ درباره حضور زنان در ورزشگاه‌ها و تماشای مسابقات، گفت: من مخالف حضور زنان در ورزشگاه‌ها نیستم اما مشروط بر اینکه اصول و مبانی حضور بانوان در مجموعه‌های ورزشی فراهم شده باشد.

نماینده مردم تهران، ری،‌ شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی،‌ ادامه داد: امروزه بحث حضور بانوان در مسابقات ورزشی به عنوان یک تقاضا مطرح است به‌گونه‌ای که بخشی از اقشار جامعه آن را مطالبه می‌کند که بر این اساس ضروری است با توجه به شان، جایگاه و منزلتی که برای بانوان قائل هستیم شرایط مکانی برای حضور آنها نیز فراهم شود.

او یادآور شد: به عنوان مثال باید فضای حضور بانوان از امکانات لازم برای نحوه ورود و خروج یا مشخص بودن مکانی برای استقرار بانوان به صورت مجزا برای آنها فراهم شود؛ همچنین برای ایجاد مدیریت و نظم در این مجموعه‌های ورزشی باید نیروهای زن نیز در این راستا همکاری‌های لازم را داشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ گفت: نیاز به پلیس زن در مجموعه‌های ورزشی برای اداره و مدیریت درست فضا نیز از دیگر مواردی است که باید مقدمات آن فراهم شود.

عضو هیات رئیسه فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ‌حضور زنان در ورزشگاه‌ها نیاز به فرهنگ‌سازی و آموزش‌های لازم دارد، گفت: گاهی جمع محدود و مشخصی قرار است در ورزشگاه حضو یابند که برای این‌ها می‌توان به سرعت زمینه‌سازی کرد زیرا تعداد نفرات محدود است اما اگر این مهم به صورت دائمی و مستمر صورت گیرد ضرورت تامین پیش‌نیاز ها در این‌باره وجود دارد.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 360518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی A1 ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    20 1
    چرا مجزا یک عده می خواهند خانوادگی بروند.
    • بدیع الزمان A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
      1 32
      فعلا جو حاکم بر ورزشگاه مناسب خانواده های اصیل نیست....
  • بی نام IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    33 2
    براي چه محلي براي حضور خانواده ها در نظر گرفته نمي شود؟ به عنوان مثال در سينما هم قسمتي براي مجردها و بخشي براي خانواده ها بود
    • بی نام IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
      13 0
      بود؟ دیگه نیست؟
    • بدیع الزمان A1 ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
      1 37
      حالا واقعا منظورت خانواده هست؟؟ یا کسانی روابط نامتعارف غربی دارند؟.....اگر منصف باشی معترف میشی که اکثرا حالت دوم هست...بنابراین لزومی برای اختلاط نیست در ضمن حاکمیت نباید مروج فرهنگ مبتذل و متوحش غرب باشد....با توجه به جو حاکم بر ورزشگاهها حتی برای خانواده ها راغب هم مناسب نیست .....
    • بی نام A1 ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
      11 0
      "زنها وارد ورزشگاه نشند چون یه عده فحش میدن." کسیکه فحش میده داره کار غیرقانونی میکنه کسیکه فحش میده باید جریمه بشه یا ممنوع الورود بشه یا دستگیر بشه یا هرچیزی شبیه این. نه اینکه یه عده از مردم عادی که مرتکب جرمی نشدند، از حق ِ طبیعی شون محروم بشن.
  • بی نام US ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    7 0
    خسته نباشید واقعا... مگه قبلا چطور بود؟؟؟ قبلا هم قسمت خانم ها پر بود از گشت ارشاد جرات نمی کردی تکون بخوری که نندازنت بیرون..... خیلی فکر کردید بعنوان نماینده مردم نه مردان ... که همچین نظری دادید
  • بی نام IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    29 0
    متاسفم واسه اون خانم هایی که همچین نماینده هایی رو انتخاب کردن باید حتما یه سر و صدا و یه اعتراضی داشته باشیم و کارد به استخونمون برسه که 2 جمله در مورد ما مرحمت فرموده اظهار فضل کنن
  • بی نام FI ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    33 2
    چرا نمیخواین بفهمین که خانمها وکیل وصی نمیخوان. زمان قدیم 90 خانمها خانه دار بودن از چم و خم خیلی از مسائل بیرون از خانه خبر نداشتن ولی الآن دیگه اون دوره گذشته. خانمها برای کمک به اقتصاد خانواده نقش مهمی را ایفا میکنن. دخترها خیلی اجتماعی تر از پسرها هستن. میتونن گلیمشون را از آب بیرون بکشن. نیروی انتظامی هم بهتره در تأمین امنیت حرفه ای تر عمل کنه.
    • عادل IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
      4 4
      بحث وکيل و وصی نبود بحث اين بود که يک محيط امن با حداکثر امکانات درشان و مقام بانوان محترم درنظر گرفته شود من به شخصه با حضور بانوان در تمام امور جامعه موافق هستم ولی وجدانأ بعضی از آقايان تنها باتکيه برنيروی فيزيکی در شرايط مختلف باعث تضييع حقوق بانوان می شوند و به راحتی به آنها بی احترامی می کنند بايد قبل از ورود بانوان به استاديوم حتما بستر سازی لازم انجام شود و راه کارهای قانونی برای آن درنظر گرفت شايد خانم های محترم هنوز با محيط استاديوم وجو آنجا آشنائی ندارند به عنوان مثال نوع شعارها ، لحن صحبت کردن ها ، نحوه ورود وخروج ، سيستم بهداشتی و...
  • بی نام US ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    10 0
    نمی زارن حالا هم که می خوان بزارن می گن جدا جدا خوب شاید یکی بخواد با همسرش بیاد
  • بی نام A1 ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    18 1
    اصلا فرض کن من میخوام با خواهرم برم والیبال ببینم چرا باید از هم جدا بنشینیم؟؟؟؟ چرا با مسائلی اینقدر سطحی و پیش پا افتاده مردم را هم در داخل و هم در خارج تحقیر میکنید؟
  • هدي A1 ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    13 1
    تو انتخابات و جاهايي كه به وجود زنان نياز داريد نيز پليس زن مستقر است ؟
  • محمد جمالی A1 ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    1 9
    پیشنهاد میکنم دو جایگاه مجزا برای پسران و دختران مجرد و در بین اون هم جایی برای فقط خانواده ها در نظر گرفته بشه.
  • بی نام A1 ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    1 1
    خب این اصول و مبانی رو فراهم کنید دیگه. یا تا 100سال بعد هم میخواید بگیرد مبانی ش فراهم نیست؟