تسنیم نوشت:

 استرالیا پس از بروز بحران امنیتی در عراق بر اثر حمله تروریست‌های داعش به بخش‌هایی از این کشور اعلام کرده سفارتش در بغداد را تخلیه می‌کند.
استرالیا پس از بروز بحران امنیتی در عراق بر اثر حمله تروریست‌های داعش به بخش‌هایی از این کشور اعلام کرده سفارتش در بغداد را تخلیه می‌کند. پیش از این خبرگزاری‌ها از تشدید تدابیر امنیتی در سفارت آمریکا در بغداد خبر داده بودند.

گزارش شده واشنگتن به شمار زیادی از کارکنان خود در این سفارتخانه دستور خروج از بغداد را داده است.
این خبر در حالی اعلام شده که عناصر دولت اسلامی عراق و شامات، موسوم به داعش به مناطقی از عراق حمله کرده است. مقامات دولت عراق روز سه شنبه 20 خرداد (10 ژوئن) اعلام کردند که افراد مسلح گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام - داعش - پس از چهار روز نبرد، نیروهای ارتش و پلیس مستقر در شهر را وادار به فرار کرده و شهر موصل، مرکز استان نینوا در شمال عراق را به تصرف خود در آورده اند.

داعش یکی از گروه‌های مسلح تندروی سنی‌ مذهب است که نقش عمده‌ای در درگیری‌های نظامی در سوریه داشته است.
نیروهای دولتی در عراق شماری از مناطقی را که به دست پیکارجویان دولت اسلامی عراق و شام (داعش) افتاده بود، پس گرفته‌اند، اما شهرهای مهم موصل و تکریت همچنان در کنترل این گروه است. در روزهای اخیر هزاران نفر برای نبرد با پیکارجویان داعش داوطلب شده‌اند.
گروه داعش در ابتدا به عنوان اعضای تشکل وابسته به شبکه القاعده فعالیت می کردند اما پس از بروز اختلاف بین این گروه و رهبری شبکه القاعده، از این شبکه جدا شدند تا هدف نهایی خود یعنی استقرار حکومت در عراق و سوریه را دنبال کنند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 360476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =