تسنیم نوشت:

خوان مانوئل سانتوس رئیس جمهور کلمبیا توانست در انتخابات روز گذشته برای دومین بار به پیروزی رسیده و به سمت ریاست جمهوری این کشور برسد.

به گزارش  رویترز، پیروزی سانتوس در انتخابات ریاست جمهوری کلمبیا به وی اجازه خواهد داد تا مذاکرات صلح با گروه های مارکسیستی را برای پایان دادن به جنگ نیم قرن گذشته این کشور ادامه دهد.

بر اساس این گزارش سانتوس در این انتخابات موفق به کسب 50/9 درصد آرا شده و توانسته اسکار ایوان زولواگا نامزد راستگرای انتخابات را شکست دهد. زولواگا نیز در این انتخابات بیش از 45 درصد کل آرا را به دست آورده است.

پس از اعلام نتایج رسمی انتخابات طرفداران و حامیان سانتوس در خیابان های شهر بوگوتا پایتخت به جشن و پایکوبی پرداختند. سانتوس نیز در جمع طرفداران خود تاکید کرد: این انتخاباتی متفاوت بود، این انتخابات مسیر آینده کشور را تعیین کرده است. اگر مردم به من رای دادند به این خاطر بوده که می دانند تاریخ به شرایطی رسیده که اکنون زمان صلح و آرامش است و زما پایان دادن به جنگ و تنش های داخلی فرارسیده است.

زولواگا نیز در جمع طرفداران خود ضمن قبول شکست در انتخابات تاکید کرد: مبارزه ادامه دارد فردا هم روز دیگری است. این انتخابات بار دیگر ثابت کرد که کلمبیا به عنوان یک کشور بزرگ در آمریکای لاتین به دنبال دموکراسی است و ما خوشحال هستیم که به دفاع و حمایت از این روند ادامه می دهیم.

سانتوس مذاکرات صلح با شبه نظامیان فارک را در اواخر سال 2012 میلادی آغاز کرده است تا به درگیری های خونینی که تاکنون بیش از 200 هزار نفر را به کام مرگ کشانده پایان دهد. یکی از مهمترین شعارهای تبلیغات انتخاباتی سانتوس مذاکره برای دستیابی به صلح بوده است.
مخالفان سانتوس به شدت مخالف ادامه مذاکره با فارک بوده و خواستار اقدام قاطع دولت کلمبیا برای پایان دادن به تحرکات نظامی این گروه هستند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 360474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =