۰ نفر
۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۴:۱۶

تسنیم نوشت:

خبرگزاری رویترز مدعی شده تروریست‌های داعشش شهر «تل عفر» در شمال غرب عراق را تصرف کرده‌اند.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری انگلیسی رویترز مدعی شده عناصر دولت اسلامی عراق و شامات موسوم به داعش موفق شده‌اند شهر «تل عفر» در شمال غرب عراق را تصرف کنند.
رویترز مدعی شده نیروهای داعش پس از یک نبرد سنگین موفق شده‌اند این شهر ترکمن‌نشین را تصرف کنند. ساکنان این شهر در تماس تلفنی با رویترز گفته‌اند پس از یک نبرد سنگین که تلفات زیادی برای هر دو طرف داشته شهر «تل عفر» به دست نیروهای داعش افتاده است.
شهر تل عفار در نزدیکی موصل قرار دارد که تروریست‌های داعش هفته گذشته توانستند آن را تصرف کنند. مقامات دولت عراق روز سه شنبه 20 خرداد (10 ژوئن) اعلام کردند که افراد مسلح گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام - داعش - پس از چهار روز نبرد، نیروهای ارتش و پلیس مستقر در شهر را وادار به فرار کرده و شهر موصل، مرکز استان نینوا در شمال عراق را به تصرف خود در آورده اند.
گروه داعش در ابتدا به عنوان اعضای تشکل وابسته به شبکه القاعده فعالیت می کردند اما پس از بروز اختلاف بین این گروه و رهبری شبکه القاعده، از این شبکه جدا شدند تا هدف نهایی خود یعنی استقرار حکومت در عراق و سوریه را دنبال کنند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 360467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    15 3
    شهر به اين كوچيكي به چه دردشون مي خوره آخه. نميدونم عراقي ها دارن تقاص حمله به ايران رو پس مي دن يا نه. خدا رحمشوت كنه.
  • بی نام A1 ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    21 1
    چند وقت پیش که کربلا بودم با یه خانواده از ترکهای عراق که اهل تلعفر بودند اشنا شدم شیعه بودند و خیلی صمیمی خیلی براشون نگرانم
  • مجتبی A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    16 4
    اینا مگه تن تاک پاشون کردن انقدر سریع پیش میرن..ضد گلوله هم که هستن