تسنیم نوشت:

نشریه انگلیسی تایمز اعلام کرد: نظامیان ارتش آمریکا در صورتی که بخواهند داعش عراق را مورد حمله قرار دهند این حملات از قطر آغاز خواهند شد.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل ازنشریه انگلیسی تایمز، اگر آمریکا ناگزیر شود، نیروهای دولت اسلامی در عراق و شام را هدف قرار دهد این حملات باید از پایگاه های نظامی آمریکا در قطر آغاز خواهد شد.
براساس تحلیل‌های غربی: آمریکا در قطر پایگاه بسیار بزرگی بنام العدید دارد که در این پایگاه ارتش آمریکا تمام تجهیزات لازم برای حمله به داعش عراق را در آن جاسازی کرده که شامل انواع جنگنده های هجومی پیشرفته است.
تحلیلگران غربی در این رابطه می‌افزایند: آمریکا در پایگاه العدید قطر هواپیماهای تهاجمی بدون خلبان نیز مستقر کرده است.
به گفته تحلیگران غربی باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا اگر ناگزیر شود از هواپیماهای نظامی برای حمله به پایگاه های داعش در عراق استفاده کند بهترین گزینه برای وی در این حملات استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی موجود در پایگاه العدید قطر است چرا که برای انجام چنین عملیات دقیقی این هواپیماها بسیار کارآمد هستند.
به گفته تحلیلگران غربی استفاده از هواپیماهای جنگنده نظامی از نوع اف 16 برای آمریکا که آنها را در پایگاه انجرلیک ترکیه نگهداری می شوند بسیار پرهزینه خواهد بود، چرا که برای استفاده از این نوع جنگنده ها که در ان خلبان های ارتش آمریکا باید مشارکت داشته باشند گرفتن مجوز از کنگره برای آغاز این حملات الزامی است.
این کارشناسان و تحلیلگران در این باره افزودند: تنها گزینه موجود در برابر باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا برای حمله به داعش استفاده از هواپیماهای پیشرفته بدون خلیبان مستقر در پایگاه العدید قطر است.
تحلیگران غربی به نشریه تایمز اعلام کردند: پایگاه های نظامی آمریکایی در منطقه و در نزدیک عراق که در انها هواپیماهای بدون خلبان وجود دارد پایگاه العدید در قطر، پایگاه السیب در سلطان نشین عمان و پایگاه الجابر در کویت است اما با تمام این اوصاف پیش بینی می شود آمریکا تنها از پایگاه العدید قطر استفاده کند.
اما این کارشناسان غربی در ادامه افزودند: اگر به یکباره نیازی برای پرواز هواپیماهای اف 16 احساس شود آمریکا صلاح خواهد دید تا این قبیل جنگنده ها هم از پایگاه العدید به پرواز در آیند چرا که منطقه به گونه ایست که پرواز جنگنده ها از قطر بسیار سریع تر به مقصد خواهند رسید.
به نوشته این نشریه انگلیسی به نقل از منابع آگاه آمریکایی نوشته است: پایگاه العدید قطر در سال 2003 با هدف پوشش عملیات هوایی جنگنده های ارتش امریکا در منطقه صورت گرفته است و جنگنده های نظامی ارتش آمریکا چه با خلبان و چه بی خلبان باید از همین پایگاه العدید انجام و هماهنگی برای انها صورت گیرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 360415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    3 5
    این حکومت قطر خیلی خر است. دوبله به امریکا کولی می ده.