مهر نوشت:

معاون نخست وزیر ترکیه اخبار منتشر شده در مورد کمک تسلیحاتی این کشور به گروه داعش و دیگر گروههای تروریستی حاضر در سوریه و عراق را تکذیب کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از حریت، "بلند آرنیک" در دفاع از دولت ترکیه گفت : ترکیه تا کنون اجازه نداده که شبه نظامیان مسلح و همچنین تسلیحات نظامی از مرزهای این کشور وارد سوریه شده و در اختیار گروه های مختلف از جمله ارتش آزاد قرار بگیرد. ما فقط به کمک های انسان دوستانه اجازه عبور از مرز را می هیم.

معاون نخست وزیر ترکیه در ادامه وجود هر گونه ارتباط میان آنکارا و داعش (امارت اسلامی عراق و شام) را تکذیب کرد.

آرنیک در حالی وجود ارتباط با گروههای تروریستی حاضر در سوریه و انتقال تسلیحات به آنها را تکذیب می کند که اخبار تائید شده و گزارش های متعددی در مورد اینکه تروریست ها برای حضور در سوریه ابتدا در ترکیه حاضر شده و سپس از مرز این کشور به گروه های افراطی ملحق می شوند منتشر شده است.

در همین رابطه روزنامه نیویورک تایمز گزارشی مفصل همراه با نقشه نحوه انتقال تسلیحات و تحویل آن ها به شورشیان سوری منتشر کرده بود که عمده این تجهیزات با عبور از ترکیه به دست افراطیون می رسند.

اما دلیل آنکه آرنیک مجبور شده تا وجود هر گونه ارتباط میان آنکارا و داش را تکذیب کند، اظهارات روز گذشته "کمال قلیچداراوغلو" رهبر حزب جمهوریخواه خلق، اصلی ترین رقیب حزب حاکم ترکه در این مورد است.

رئیس حزب جمهوریخواه خلق ترکیه روز گذشته فاش کرد سلاحهایی که در اختیار تروریستهای داعش است، از سوی رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه تأمین شده است.
وی در گفتگو با روزنامه جمهوریت خاطر نشان کرد گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام(داعش) سلاحهایی را که اردوغان در اختیارشان قرار داد، با کامیونها برای شهروندان ترکیه فرستادند که اشاره وی به ربوده شدن کارکنان کنسولگری ترکیه در موصل از سوی داعش است.

وی افزود دولت اردوغان از جبهه النصره حمایت می کرد و سلاح و مهمات آنها را در اختیارشان قرار می داد که ناگهان این گروه را تشکل تروریستی خواند. قلیچدار اوغلو خاطر نشان کرد این اتهامات را به احمد داود اوغلو وزیر خارجه دولت اردوغان در دیداری که با وی داشتند نسبت داده و خواستار استعفای وی شده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 360374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    4 4
    عامل جنایت داعش کشورهایی مثل ترکیه قطر عربستان اسرائیل آمریکا و انگلیس و مطمئن باشند که روزی این آتش دامان خود آنهارا خواهد گرفت. یقینا و بقولی : از مکافات عمل غافل نشو.
  • ايراني IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    5 5
    به زودي داعش در استانبول وآنكارا سر مردم تركيه را خواهد بريد و نتايج حمايتهاي اردوغان به خودش برخواهد گشت