آیا داعش تهدیدی امنیتی برای ایران است؟/سایه روشن های اقدامات ایران برای مقابله احتمالی با تروریست ها

گروهک تروریستی داعش که از هفته گذشته استان های شمالی عراق را نا امن کرده است ، این روزها افکار عمومی کشورمان را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است.

سيد صادق روحاني: داعش نام اختصاري دولت اسلامي عراق و شام است. گروهکي تروريستي که آرزوهاي بزرگي را در سر مي پرورانند. مهمترين وجه مميزه اين گروهک تروريستي با ساير گروه هاي تروريستي بنيادگرا خشونت بي حد و حصر و قساوت قلب آن هاست که شيعه و سني نمي شناسد و همانطور که در اخبار ديديم به فجيع ترين شکل ممکن امام جماعت اهل سنت موصل را کشته و تکه تکه کردند. اين گروه پيش از اين در سوريه و در مقابل بشار اسد مي جنگيدند و پس از ناکامي در آن جنگ راه خود را به سمت عراق کج کردند و اکنون اين کشور را نا امن کرده اند. حالا سوالي که مطرح است اين است که آيا داعش در عراق خواهد ماند؟ به زبان ساده تر آيا داعش امنيت ايران را نيز تهديد مي کند؟پاسخ سردار سلامي به اين مسئله روشن است.

جانشین فرمانده کل سپاه در اينباره با بیان اینکه "نگران هیچگونه تهدیدی علیه ایران اسلامی در هیچ سمت و ابعادی نیستیم"، به ناآرامی‌های عراق اشاره کرد و گفت: بی‌تردید روند رو به جلوی گروه‌های افراطی در عراق معکوس خواهد شد.

هفته گذشته فارين پاليسي در گزارشي داعش را طرح سعودي ها براي مبارزه با نفوذ ايران در منطقه عنوان کرد و نوشت: نبرد کنونی داعش در عراق در واقع نبرد سعودی علیه ایران به ‌جهت تسلط بر خاورمیانه است.

يک روز بعد روزنامه نيويورک تايمز به نقل از یک مقام ارشد دولت عراق هشدار داد که اگر آمریکا به کمک عراق نیاید شاید بغداد برای گرفتن کمک‌های نظامی به ایران متمایل شود.

مسئله احتمال ورود ايران براي مقابله با گروهک تروريستي داعش ، مسئله اي بود که خبرنگاران روز گذشته در کنفرانس خبري با رئيس جمهور مطرح کردند. رییس جمهور با اشاره به اینکه به عنوان جمهوری اسلامی ایران، دوست و همسایه عراق هستیم و روابط نزدیکی با دولت عراق داریم، ادامه داد: اگر کمکی دولت عراق بخواهد مورد رسیدگی قرار می دهیم، تا امروز درخواست کمک خاصی نشده است اما آمادگی کمک داریم که در چارچوب قواعد بین الملل و درخواست رسمی ملت و دولت عراق به این کشور کمک کنیم.

روحانی درخصوص احتمال همکاری ایران و آمریکا در موضوع عراق هم اظهار داشت: آمریکایی ها هم ممکن است اقداماتی کنند از طرح آنها بی خبرم اما آنچه برای ما امروز مهم است خواست ملت عراق و دولت این کشور است و کمکی بربیاید به ملت عراق کمک کنیم آمادگی داریم. به مردم خودمان اطمینان می دهیم که ملت عراق خودش قادر به دفع تروریزم است فتوایی که مرجعیت عراق صادر کرده و گفته برای دفاع هرکی می تواند سلاح در دست بگیرد و از کشور دفاع کند فتوایی مهم است.

روحاني در ادامه در پاسخ به سوالی دیگر درخصوص احتمال نزدیک شدن گروه های تروریستی به مرزهای ایران از یک سو و احتمال اقدامات تروریستی آنها در کربلا و نجف و ورود ایران به عراق برای حل این موضوع، گفت: اگر گروه تروریستی به مرزهای ما نزدیک شود حتما برخورد می کنیم و ما احساس تهدید کنیم قطعا برخورد می کنیم اما در کشور دیگر کمک کردن یک مقوله است ورود یک مقوله است. دولت عراق از ما درخواست کمک کند ممکن است به آنها برای مبارزه با تروریسم کمک مي کنيم اما ورورد نیروای ایرانی تاکنون مطرح نبوده و در هیچ کشوری تاکنون اینکار را نکردیم.

در همين حال مرضيه افخم سخنگوي وزارت امورخارجه ايران نيز ضمن تاکید بر مخالفت جمهوری اسلامی ایران با هر گونه دخالت نظامی خارجی در عراق گفت: عراق از ظرفیت و آمادگی‌های لازم نظامی و توان و انگیزه مردمی در برابر عوامل تروریسم و افراط گرایی برخوردار است.

از سوي ديگر ماري هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز گذشته اظهار داشت که آمریکا درباره موضوع داعش هیچ گفت‌وگویی با ایران نداشته است.

با وجود اينکه ايران هرگونه دخالت نظامي در عراق را تکذيب مي کند اما نگران اوضاع در عراق است. رسانه های خارجی اخبار ضد و نقیضی را درباره وضعیت جلولاء در نزدیک مرزهای ایران و سیطره داعش بر این منطقه منتشر کرده اند. انور حسین یکی از مسئولان محلی منطقه جلولاء در استان دیاله امروز اعلام کرد که نیروهای پیشمرگ در مقابل حمله گروه داعش ایستادگی کردند.

از سوي ديگر فرمانده مرزبانی ايران با اعلام اینکه کنترل مرزها را برای جلوگیری از ورود اعضای داعش به کشور تشدید کردیم، گفت: ممکن است تعدادی از مهاجران عراقی به دلیل شرایط نامناسب این کشور به ایران مهاجرت کنند.سردار حسين ذوالفقاري در حاشيه ديدار با رئيس ساختار ضدتروريسم منطقه سازمان همكاري شانگهاي در خصوص اقدامات امنيتي در مرزهاي غربي کشور با توجه به تحرکات اخير گروهگ تروریستی داعش در کشور عراق، گفت: در اين خصوص اقدامات امنيتي لازم از جمله شوراي تامين استان ها تشکيل شده چرا که ممکن است اقدامات اخير اين گروه پيامدهاي مختلفي به دنبال داشته باشد.

در همين حال روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» مدعی شده نیروهای سپاه پاسداران ایران وارد عراق شده و در زمینه بازپس گیری کنترل بخش اعظم شهر تکریت، به نیروهای نظامی عراقی کمک رسانده اند. به ادعای این روزنامه، ایرانیان مذکور متعلق به نیروی قدس سپاه پاسداران هستند. این روزنامه می نویسد نیروهای ایرانی- عراقی توانسته اند امروز کنترل 85 درصد از محدوده شهر تکریت را از گروه های تروریست تکفیری باز پس گیرند. از سوی دیگر، نیروهای قدس در زمینه محافظت از اماکن مقدس شیعیان در شهرهای نجف و کربلا فعال شده اند. بخش دیگری از این نیروها نیز در مرز ایران و عراق مستقر شده و به تروریست ها هشدار داده اند که اگر به فاصله 100 کیلومتری مرز برسند، آن ها را بمباران خواهند کرد.

اگرچه ايران هنوز به صورت رسمي حضور نيروهاي خود در عراق را تاييد نکرده است و اگرچه اخبار روزنامه وال استريت ژورنال هنوز به تاييد مقامات رسمي نرسيده است اما همانگونه که رئيس جمهور در کنفرانس خبري تاکيد کرد ايران آمادگي براي کمک به دولت عراق براي مبارزه با تروريست ها را دارد. همچنين ايران اقدامات پيشگيرانه اي را در اين زمينه انجام داده است.

2929

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 360320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 164
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    ميگن داعش يعني دولت اسلامي عراق و شام ، در صورتيكه بايد بگن داعش يعني دولت الكي عده اي شرور .
    • محمد A1 ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
      دولت نه باید بگیم دورهمی الکی عده ای شرور
    • بی نام IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
      من شخصا در بحث امنیت و نظامی و کمک رسانی به مردم به سپاه افتخار میکنم و زمانی که بحث جنگ و درگیری میشه سپاه ، بسیج و رهبری اولین کلماتی هستند که بهم دل گرمی میده. اینو خداییش گفتم...
    • بی نام IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
      آقا این داعشو کنترات بدن سپاه جمعش کنه بره همه خلاص میشن ها
    • بی نام IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
      چرا ندن ارتش
    • بی نام A1 ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
      الف و عین ش امریکا و عربستان سعودی هستن. خالقان و حامیان این اورک های وحشی.
    • فرید A1 ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
      زنده باد حاج قاسم سلیمانی....فرمانده مطلق جنگهای نامنظم و پارتیزانی...تا امثال حاج قاسم ها رو داریم امثال داعش هیچ غلطینمی تونن بکنن..
    • بی نام US ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
      70 27
      دوستان دقت کردید چقدر زود احساسات بهمون قلبه می کنه؟ تو جای گرم و نرم نشستیم و خیالمون هم راحته که یه عده ی دیگه تو سپاه یا ارتش قراره بروند و بجنگند، ما هم با خیال راحت تریبون رو به دست می گیریم و ابراز احساسات می کنیم
    • وحید IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
      63 6
      ایول به این میگن محصول ایران کاش یه جو از غیرت این شیر بچه های ایران که حتی با حرفشون دشمن را نابود می کنن تو وجود مردم عراق بود
    • ایرانی A1 ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
      58 17
      کسایی که نظر میدن که باید داعش رو به این نیرو یا اون نیروی ایران واگذار کنن .بهتره به اون بی غیرتهای عراقی واگذار کنن که به جای مبارزه اسحله رو زمین گذاشتن دشداشه تنشون کردن و چفیه رو هم سرشون کردن وفرار کردن تا ناشناس بمونن . چرا ایران بباید وارد جنگ و مخمصه ای بشه که بهش مربوط نیست و از کسایی دفاع کنه که 8 سال علیه مردم ما به نا حق جنگیدند و حالا هم حاضر نیستند از خوشون دفاع کنند . هنوز بعد از سالها استخوانهای شهدا رو میفرستن ایران
  • بی نام IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    من با سپاه و نوع نگاه و عملکردشون در مسائل دینی و ملی و سیاسی مشکل اساسی و پایه ای دارم، ولی مطمئنم همین الانم اگه قوانین بین المللی دست و پای مارو نمیبست بساط داعش رو یه هفته ای جمع میکردن
    • بی نام US ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
      عزیزم این ها همین طوری سلاح بر نداشته اند از طرف عربستان و قطر و.... حمایت می شوند . اگر قرار بود به راحتی نابود شوند بحران سوریه چند ساله نمی شد
    • پیام IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
      برادر اگر واقع بینانه ببینی ما هرچی داریم از سپاه هست فقط یک مورد که کلمه سپاه تو کل منطقه ترس آفریده وگر نه تا الان مطمئن باش عربستان برای ایران کلی دردسر درست می کرد اگرچه سپاه نباید در کار اقتصادی دخالت کنه من موافق این امر هستم ولی واقعیت اینکه اگر عراقیا الکی هم بگن سپاه ایران داره میاد داعش کل عراق رو خالی می کنه
    • بی نام A1 ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
      منم با پیام موافقم و درسته که سپاه نباید تو اقتصاد دخالت داشته باشه ولی به وجود داشتن نیروهای قدرتمند ایرانی هم احساس امنیت و غرور و هم به ارتش جمهوری اسلامی ایران عزیزمون هم سپاه افتخار میکنم.
    • بی نام A1 ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
      منم موافقم. همین شهید جمشید دانایی فر هم سپاهی بود ولی اینقدر مردم از شهید شدنش ناراحت شدند که حتی سلطنت طلب ها هم رو فیس بوک تسلیت می گفتن. منم با فعالیت های سیاسی و اقتصادی سپاه مخالفم اما برای دفاع از ایران اونها رو کاملا برآزنده می دونم.
    • بی نام RO ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
      آره جایی که باید از کلام حق پیروی کنید باهاش مشکل دارین ولی وقتی موقع جون دادن و سر و دست دادن باشه سپاه رو قبول دارین تا ازتون محافظت کنه البته باز هم جای شکرش باقیه حوادث منطقه نگاه امثال شما رو به سمت واقع بینی برده
    • بی نام IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
      بیچاره ارتش این همه جون کند برای این کشور
    • بی نام IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
      چرا اینقدر سپاه سپاه میکنین ارتش با یگان های ویژه اش بوق نیست که
    • بی نام A1 ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
      دوستان ارتش محافظ مرزهاست نه خارج اون
  • محمدمیرکی اناری A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    353 4
    احساس انزجار و تنفرم رو از این خوک های انسان نما ابراز کرده و امیدوارم هر چه زودتر نیست و نابود شوند.
  • شايان IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    شنيدم اين گروه گفته بعد از عراق نوبت ايران است. حالا من مي خوام بگم به اين گروه ببين من يه بچه سوسولم وقرتي به ناموسم قسم پات به ٢٠ كيلومتري مرز كشورم برسه بوي نجست و حس كنم يكاري با اون ريشات مي كنم كه مي دم باهاش گليم دروست كنن اره بچه جان اينجا عراق يا سوريه نيست اينجا ايرانه شيفم شددددددد. تمام.
    • حامد A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
      قربون این داداش قرتی برم.
    • یونس IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
      دمت گرم .. من هستم
    • بی نام A1 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
      بله همينه اگر كسي بخواد به ايران دست درازي كنه ايرانيها بخاطر كشورشون ساكت نميشينند. بخاطر وطنشون. درست مثل هر انسان ديگري در اين كره خاكي. هركي كشورش براش مهمه. توي جنگ ايران و عراق هم بيشتر افراد بخاطر حفظ كشورشون رفتند نه بخاطر خوش اومدن يه عده اي.
    • بی نام A1 ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
      البته چنین چیزی نگفتند وگرنه آمریکا کمکشون هم میکرد طبق نقشه ای منتشر کردند هدف بعدی بدون شک کویت است چون نه تنها توان دفاعی ندارد بلکه منابع مالی خوبی برای آنهاست
    • بی نام A1 ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
      94 78
      اگه مردی 1 سال بیا توی مرزهای جنوب غربی کشور، مثلا خوزستان زندگی کن با گردو خاک و گرمای 50 درجه. درگیری با داعش پیشکش.
    • حامد A1 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
      119 5
      داعش؟ ینی از صذام و هواداراش گنده تره؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بابا بش رو ندید فک کنه چیریه .......................... مالی نیستن که
    • بی نام A1 ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
      186 7
      یاشا. جانم سن قربان وطنیم . به خدا قیمه قیمشون می کنیم .
    • بی نام A1 ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
      0 0
      سلام همه بدبختی ها از گور آمریکا و حامیانش روباه پیر انگلیس،سعودی و... بلند میشه . یه خواسته ای دارم فردا و پس فردا عاشورا و تاسوعای امام حسین علیه هست ؛اگر تو روضه دلت شکست و اشک چشمی داشتی از ته دلت این عاملان ظلم و استبداد جهانی رو لعنت کن و از خدا نابودیشان رو بخواه . خواهشا برداشت اشتباه نکن ؛منظورم دولت مردان و سیاست گزارانشونه نه مردمشون .یاعلی
  • وطن دوست IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    289 4
    بخش دیگری از این نیروها نیز در مرز ایران و عراق مستقر شده و به تروریست ها هشدار داده اند که اگر به فاصله 100 کیلومتری مرز برسند، آن ها را بمباران خواهند کرد. امیدوارم این کار رو بکنند
    • بی نام IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
      الان در شصت کیلومتری مرز ایران هستند.
  • بی نام IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    کشورهای حامی داعش عربی امریکایی واروپایی بعد از شکست در سوریه برای رهایی از خطرات این نیروها در برگشت به کشورهایشان ، آنهارا به عراق هل دادن تا چند منظوره سود ببرند . هر چقدر از داعش کشته شود به نفع کشورهای حامی آنهاست و نامنی منطقه نیز به نفع همان کشورهاست.
    • بی نام A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
      69 10
      " هر چقدر از داعش کشته شود به نفع کشورهای حامی آنهاست" يعني كشورهاي حامي داعش از كشته شدن و از بين رفتن داعش نفع مي برند
  • ako IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    داعش عددی نیست که حتی درمخیله اش هم به طرف کشور ما بیاد چون فقط ما جونها ایران زمین روزگارشون رو سیاه میکنم و نسلشون از روی زمین نابود میکنیم جانم فدایی ایران و ناموس همه ایرانیان
  • مسعود IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    اصلا نباید کمک کرد مگه ملت عراق در هشت سال دفاع مقدس نمی تونستند دولتشونو تحت فشار قرار بدن.
    • بی نام A1 ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
      نه نمی تونستن. یه بار سال 90 دست به انتفاضه زدن، صدام با همکاری مجاهدین خلق ایرانی همه رو زد نابود کرد. مرد حسابی نطق می کشیدن زمان صدام نیست و نابود می شدن.
    • بی نام A1 ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
      66 6
      برات متاسفم اگه توعراق موفق بشن بعدش هوس میکنن بیان ایران درسته توان نظامیه پایینی دارن ولی بازم دردسرن بایدتوعراق ازبیخوبن ازبینشون برد چون خطرناکند مشکل براهموطن لب مزرمون میشن مانند ریگی ودارودسته انسان نماش پس اگه باید کمکی بشه کاره درستیه
    • حقیقت گو IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
      29 31
      آقا مسعود حرف شما مثل این می مونه که فلسطینی ها به خاطر اینکه ایران در زمان شاه متحد اسرائیل بود الان بخواهند با نادیده گرفتن تغییر سیاست های ایران با ما دشمنی کنند یا اینکه آمریکایی ها از دولتشان بخواهند به خاطر جنایات آلمان نازی اونها رو تحریم کنه در حالی که آلمان بعد از هیتلر بعد از چند سال کوتاه شد متهد درجه یک آمریکا در حالی که همسایه هم نبودند حالا شما می خواهی ما با یکی از بزرگترین و نزدیک ترین همسایه هامون از لحاظ مذهبی قطع رابطه کنیم چون یک دیوانه ای مثل صدام یک زمانی با حمایت غرب و عده ای از عراقی های بعثی ضد مردم ما جنایت کردند؟ همین شیعیان و کردهای عراق که الان دارند از دست داعش می کشند کم در زمان صدام زجر کشیدند؟ اتفاقا دختر صدام و خیلی دیگر از بعثی ها از داعش حمایت کردن
    • بی نام IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
      56 4
      اگر ايران كمكى به عراق بكنه براى نابودى كامل داعش كه بايد هم بكنه به نظر من براى خودش كار كرده چون داعش براى ايران هم خطرناكه فقد قبل از اين كه پاشون به خاك ايران برسه نابود شدن
  • بی نام IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    ماییم ونوای بی نوایی بسم الله اگر حریف مایی
  • سجاد A1 ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    178 8
    درود بر شیرمردان ایرانی،پاینده باد ایران
  • یاسر A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    لازم است یاد آوری کنم 35 سال پیش که ایران تازه انقلابش پیروز شده بود 45 کشور در دنیا برای اولین بار در کل تاریخ بشر پشت سر صدام ایستادند تا ایران را از بین ببرند پس از هشت سال جنگ هیچ کاری نتوانستند انجام بدهند تازه توان 35 سال پیش ایران کجا و توان نظامی ایران در حال حاضر کجا . با توکل به خدا آماده هرگونه مقابله با دستنشاندهای عربستان و وهابیت هستیم و چیزی نمانده تا نماز جماعت را در مدینه و درکنار قبرستان بقیع بر پا کنیم . علی علی
    • نرگس AU ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
      33 2
      علی یارت برادر عالی بود
  • ایرانی IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    عربستان و قطر و امارات و ترکیه و آرزوی غربی ها و امریکا رو در عراق و سوریه دفن خواهیم کرد.
  • بی نام A1 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    64 4
    یکی از نگرانی های غرب بازگشت افراطی های به غرب بود که محل جدید مصرفی می خواستند که کارکرد دوگانه برایشان داشته باشد که اگر کشته شدند بهتر و اگر نه اهداف استکبار در مورد منطقه محقق کنند و حتی مامورین سازمان یافته ای در بین آنها قرار داده تا هدایت و نظارت را نیز داشته باشند .
  • فرهاد DE ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    همه چی زیر سر امریکا هست، شک نکنید. ولی کور خونده
    • فرشاد A1 ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
      2 0
      ببخشید من رای رو اشتباهی زدم معذرت می خوام راستش رو بخوایید همش زیر سر آمریکا ست
  • بی نام IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    زنده باد نیروی نظامی سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی که مایه اقتدار ملت ایران هستند داعش حتی فکر تعرض به ایران را هم بکند طی چند ساعت با خاک یکسان است
  • بی نام IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    اللهم عجل لولیک الفرج خدا به همه کسانی که با این خوکهای کثیف حیوان صفت میجنگن قوت دوچندان بده و مردم بی گناه رو از چنگ این وحشی ها نجات بده
  • بی نام IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    46 8
    بابا این گروه به این حرفا نمی خوره عددی نیس که بخوایم نظر بدیم امریکا با اون عظمتش نتونس کاری کنه اصن به ما نمیخوره
  • محمد IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    68 8
    افرین بر تمام شیر مردمان کشورم ایران......آفرین بر این حس میهن پرستی....... آفرین آفرین آفرین خوشا به حال کشوری که مردمانی چون شما غیوران و جسوران شیر دلان بی ادعا دارد.... زنده باد ایران و ایرانی
    • بی نام A1 ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
      13 1
      موافقم
  • بی نام IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    ما که چیزی برای از دست دادن نداریم اقا زادها برن جلو داعش دفاع کنن از اموالشون
  • محسن ص IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    99 11
    راستش من و دوستام زیاد مذهبی نیستیم و سیاسی هم نیستیم ولی همین الانشم حاضریم بریم با این حیوونا بجنگیم چه برسه بخوان نزدیک مرز ایران زمین بشن.
  • بی نام A1 ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    70 7
    اولا خدانکنه جنگ بشه .ولی آرزو دارم باتمام وجودم با این نامردها بجنگم.من درجنگ اول فقط کمی از توانایی هایم را از دست دادم اما حالا میخوام همه ی وجودم را فدای اسلام و مردم عزیزم کنم.
  • ایرانی A1 ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    51 16
    نمی دونم چطور شما و یا بعضی ها میگن داعش امنیت ایران رو به خطر می ندازه یا واقعا شما از قدرت ایران درسطح جهان و خاورمیانه خبر ندارین یا این که از قدرت داعش . . .
  • عظیم IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    88 10
    تورو خدا به اینا بگید دهن کثیفشونو ببندن.مگه ایران عراق یا سوریه است؟.کشور ما کشور کورش بزرگه.کشور 8 سال جنگ با دوست عزیزتون صدامه کشور شهداست.مطمئن باش دم مرز ایران قبر دسته جمعیتونه.
  • بی نام IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    زنده باد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
    • بی نام IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
      زنده باد ارتش ایران
    • بی نام A1 ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
      زنده باد همه نیروهای نظامی ایران
    • سپهر A1 ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
      36 1
      زنده باد سپاه و ارتش وبسیج و نیروی انتظامی ایران........تفرقه نیااندازین لطفا
    • سجاد IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
      0 0
      دمت گرم واقعا حق باشماست خاک توسرتون داعشیا
  • عبدالله انتظاری A1 ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    91 8
    چو ایران نباشد تن من مباد... بدین بوم و بر زنده یک تن مباد اگر سر به سر تن به کشتن دهیم... از آن به که کشور به دشمن دهیم دریغ است ایران ویران شود... کنام پلنگان و شیران شود
  • علی IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    44 10
    حسن داعش اینه که دولت اقلیم تحت فشار قرار بگیره و قدر ایران رو بدونه و از پناه دادن به تجزیه طلب ها و تروریست ها و سایر دشمنان ایران دست برداره
  • حسین A1 ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    75 4
    باسلام به دوست عزیز شایان دمت گرم ایرانیان عزیز به همه شما افتخار می کنند چه سوسول باشی یا با هر تیپ و قیافه وقتی پای منافع ملی ومذهبی در میان باشد همه ما بیداریم و خواب را بر همه حرام خواهیم کرد .نصرمن الله وفتح قریب
  • رامسری IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    113 8
    نقطه صفر مرزی ایران مساوی با نقطه پایان داعش.......همین
  • ایرانی A1 ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    50 12
    بهتره تا وقتی که تهدیدی به شکل جدی علیه ما نبود خودمون رو درگیر نکنیم.باز اگه ارتش حرفه ای داشتیم یه چیز اما خداییش انصاف نیست سرباز وظیفه رو بفرستن جلوی اون وحشی ها
  • اسرا IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    56 10
    عمرا بذاریم وجود نحس و کثیفتون به خاک پاک و مقدس وطنمون برسه. ما زن و مرد نمیشناسیم پیر و جوون واسمون فرق نمیکنه با غیرت ایرانی و با یک یا ابوالفضل با خاک یکسانتون میکنیم از روزگار محوتون میکنیم. اللهم عجل لولیک الفرج
  • بی نام RO ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    46 14
    دفاع از هويت ايراني و مذهب زيبامون نبايد تا حد مرز هامون باشد همان طور كه اتاق جنگ سوريه در اين سه سال رو ايراني ها تشكيل ميدادند الان هم بايد فراتر از مرز ها باشه..داعش بهانه است شايد طي چند ماهي هم از بين برود ولي كينه توزي عربستان چه؟؟دلار هاي نفتي قطري ها چه؟؟اين هاست كه خطر بزرگ براي اتحاد و يكدلي ماها ايجاد ميكنه..مهم نيست از چه گرايش فكري هستيم،دلواپسيم يا طرفدار دولت،مهم اتحادمون در برابر دشمنانمونه وگرنه كه اين تضاد آرا نوعي تبادل نظر دا هم شامل ميشه و واسه پشرفتمون خوبه ولي بترسيم از روزي كه پشت هم رو خالي كنيم و به وطن خيانت...ممنون ميشم چاپ كنين،مرسي
    • لاله A1 ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
      41 64
      یعنی بریم در دفاع از عراقی ها که 8 سال بدبختمون کردند با میلیونها کشته و جانباز به جا مونده دوباره جوون بدیم ؟دوباره هزینه مالی بکینیم توو این موقعیت اقتصادی؟ اگه داعش به ایران حمله میکرد جایگاه این برادران عراقی کجای این داستان بود؟لطفا جووووو گیر نشین
    • بی نام A1 ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
      9 12
      هرگونه دخالت ایران در عراق باعث تضعیف نیروی دفاعی ایران و بهانه دادن به عربستان برای جنگ با ایران می شه. به نظر من عراق حتی اگر هم تجزیه بشه به نفع ایرانه. چون عراق ضعیف و تجزیه شده به مراتب خطر کمتری برای ایران داره. مسلما داعش الان سعی داره ایرانی ها را تحریک کنه که به آنها حمله کند. اما ایران باید در این دام آنها نیفتد و هوشمندانه فقط مراقب مرزهای خود باشه. ایران باید اجازه بده مردم کشورهای دیگه خودشون راه خودشون رو پیدا کنند و اگر قراره برای کشورشان جان فشانی کنند ما نباید به آنها کمک کنیم و جان نیروهای خودی را به خطر بیاندازیم. عراق با نگرش مردم اش سالیان سال طول می کشد که کشوری عادی شود. ما نباید توان خود را در اختیار آنها بگذاریم. درغیراینصورت ایران تضعیف می شود.
    • بی نام A1 ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
      20 7
      لاله خانم سیاست خاله بازی نیست شما هم جو گیر نشو
    • ايراني IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
      26 6
      لاله خانوم ما ايراني هستيم و عاشق امام حسين و تمام شيعه ها صحبت هاي شما مثل. حرفا و كارهاي خوارج مي مونه به خدا قسم موضوع الان فقط امنيت ملي و دفاع از حرمين امامامون هستش نه گذشته اي كه شيعه هاي عراق توش نقشي نداشتن
    • بی نام A1 ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
      20 3
      لاله جان اگر ما هم بریم اول برای دفاع از مرز های خودمون میریم چون مرز های ایران در عراق امنیت داشته باشه مرز های ایران امنیت داره و یعنی شما راحت می خوابی
  • وحید IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    ما که از بیکاری میریم جنگ
    • محمد رضا نرگسی IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
      26 6
      آقا دو ساعت خندیدم با این نظرت ، دمت گرم
  • بی نام A1 ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    39 44
    امروز می توانم بفهمم که چرا در درگیری های سوریه ایران از دولت سوریه حمایت می کرد و چرا آمریکا اینقدر بر ضد دولت سوریه تبلیغات می کرد
  • بی نام US ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    باید با داعش گفتگو کرد،اهل سنت برادران ما هستند.
    • بی نام A1 ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
      داعشی های وهابی هستند و اهل سنت نیستند . بسیاری از دوستان من اهل سنت هستند و داعش رو گروهی وحشی میدونند و نه حتی مسلمان
    • بی نام A1 ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
      استاد عزیز این نامردا سنی نیستن . اینا خون برادران اهل سونت رو هم تو شیشه کردن
    • بی نام RO ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
      143 6
      بزرگوار کی گفت با آدمی که نه منطق دارد نه انسانیت باید گفتگو کرد کم جنایت میکنند در عراق داعش هیچوقت اهل سنت نبوده فقط یک عده خدا بی خبر هستند
    • بی نام A1 ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
      90 29
      این نظر و مثبتایی که گرفته کاملا مشکوکه.اولا که اصلا چنین نظری وجود نداشت,حالا یک دفعه از نا کجا اباد اومده و نظر اول قرار گرفته و کلی مثبت گرفته.........
    • بی نام IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
      80 13
      منم عقیدم اینه که گفتگو بهترین راه حل هست ولی شما انگار تا حالا فیلم های این گروه رو ندیدی ندیدی که دخترای کم سن و سال رو مجبور به جهاد نکاح میکنن
    • سید علی IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
      مگه ما مردیم این حرومزاده ها بیان سمت ایران
    • مـ . ک A1 ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
      146 4
      سنّی خواندن این وحوش ، جفا به برادران اهل سنت است . لطفاً احترامـ برادران ایمانی تان را نگه دارید .
    • مهدی A1 ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
      47 10
      گفتگو مثبتا خیلی مشکوکه بی نام جان نزدیکه اینا شی قیمه قیمت میکنند حالا میخوای باهاشون بشینی حرف بزنی گفتگوی تمدنهای خاتمی عزیز خیلی وقته تموم شده الان وقت گفتگوی بی تمدنهاست که زبان گفتگوشون ادم کشی به اسمه اسلامه
    • بی نام IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
      99 2
      برادر من، عزیز من، شما داعش رو با اهل سنت ایران مقایسه نکن اهل سنت ایران بسیار فرهیخته هستند ولی داعش تو مناطق تحت تصرفش حتی اجازه خروج زن ها از خانه رو نمیده
    • مری A1 ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
      56 10
      اره ما با سنی ها مشکلی نداریم اما اینا اگه حرف حالیشون میشود که انقد خون ادامای بیگناه رو نمیریختن/معلومه اهل مذاکره نیستن که
    • بی نام A1 ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
      56 12
      والا ظاهرا سنی ها هم فتوای جهاد با اینا ر و دادن
    • محسن A1 ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
      55 14
      یا خدا باید گفتگو کرد ؟ همین چند روز پیش هموطنتو به جرکه شیعه بودن خودشو همسرشو با بچه خردسالشو سلاخی کردن ؟ گفتگو کرد ؟
    • نیما A1 ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
      41 12
      داعش یگ گروه حیوان است ونه حتی انسان
    • نصرت IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
      16 1
      گروه داعش،وهابی ها،و تروریست ها را از یاران اهل سنت ندانید بلکه آنها دنبال نقض حقوق بشر و گسترش آن هستند و همه آنها را به اسلام ربط میدهند.ایرانیان اهل سنت عاشق جمهوری اسلامی بوده و تا سرحد جان برای دفاع از حق و حقوق هموطنان و مرزهای ایرانی خود همیشه مبارزه کرده اند و هنوز مرد میدان مبارزه علیه دشمنان ایران اسلامی هستند؟همانطور که در 8 سال دفع مقدس سر از پا برای مجاهدت جهت مبارزه علیه رژیم بعث صدام نمی شناختند.
    • مسلمان IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
      10 0
      برادر من به نظر خودت حرفی که زدی اصلا منطفی به نظر می رسه کجای این دنیا دیدی که این چنین فجایعی از یک مسلمان چه سنی یا شیعه سر بزنه مگه داعش برادر شماست که این گونه حرف می زنی پس تکلیف اون افراد مسلمانی و غیر مسلمانی که توسط این گروه منحط کشته و شهید شده اند چه می شود و اصلا غیر از مسلمانی آیا حیوان با همنوع خود چنین کاری می گند که این افراد به نظر شما برادر با انسانهای دیگر می کنندواقع بین باش
    • عاشق ایران A1 ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
      11 0
      من اهل کردستانم بنظره من شیعه وسنی یکی هستن ، ماباهم برادریم ،خدامون،پیغمبرمونص ،کعبه مون ،ایمان به آخرت وقرآن،دوست داشتن اهل بیت همش مشترکه بین شیعه و سنی ، دوستان خواهش میکنم سعی کنیدکاملا متحدباشیم من خودم اگه یک نفر شیعه بدسته داعش کشته بشه اسلحه بدست میگیرم برای مبارزه باداعشی هایی کثافت چون برادرمسلمانم رو کشتن منکه تمام شیعه ها رو برادرخودم میدونم ، ضمنا بیشتراز95درصد سنی های کردستان ازسیاست ومذهب ایران عزیزدفاع میکنن الکی نمیگم ازدوستام پرسیدم،زنده باد ایران عزیز جانم فدایه ایران ومردمش که اندازه ناموسم ازشون دفاع میکنم و تنهاشون نمیزارم ، بیاید فرهنگ سازی کنیم که شیعه و سنی ازبرادر بهم نزدیک ترن و همه مسلمانیم و اسلام قبول داریم ،رامین هستم29ساله ازکردستان ، شهرستان مریوان
  • mohsen A1 ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    81 26
    زنده باد سپاه پاسداران زنده باد ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • مصطفی IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    55 7
    این مساله دفاع از کشور چپ و راست و اعتدال و سپاه و ارتش نمیشناسه ... البته اینا که عددی نیستن ولی از این گنده تراشون هم بخوان به کشورم تجاوز کنن مطمئنا پامیشم میرم میجنگم ... ما باید مشکلات داخلیمون رو خودمون حل کنیم .. ایرانی جماعت دخالت هیچ بیگانه ای رو نمیتونه تحمل کنه
  • امیررضا IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    65 9
    زنده باد توان نظامی ایران ، راستی به خاطر اقتدار نیروهای مسلح کشورمون هیچ دلمون نمی لرزه ها و پشتمون بهشون واقعا گرمه
  • بی نام A1 ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    عجب ملت جوگیری داریم
    • بی نام EU ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
      98 62
      به این میگن غیرت و تعصب بر روی کشور ،همونی که توی 8 سال دفاع مقدس باعث شد رژیم بعث نابود بشه..... این مسئله نسل قدیم و جدید نمیشناسه
  • بی نام EU ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    20 75
    چطور موقع کشته شدن و سر و جون دادن که می شه همه به به و چه چه می کنن سپاه رو تاره می گن آره قبولش داریم تو رو خدا؟؟؟ خبر مثل همیشه آپ نکنیا
    • بی نام A1 ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
      19 8
      فکر می کنم وظیفه هر نیروی نظامی دولتی در دنیا حفاظت از خاک اون کشور باشه. اگر سپاه می خواد کاری غیر از این رو انجام بده پس بکشه کنار و بودجه و امکاناتش رو در اختیار ارتش بگذاره. همین الان هم حقوق سپاهی ها چند برابر ارتشی هاست. در حالیکه نیروهای ارتش کارآزموده تر و منظم تراند. بله ما سپاه و ارتش رو در کنار هم می بینیم. ولی سپاه همه نباید از حیطه اختیارات خودش خارج شود و به کارهای سیاسی یا اقتصادی روی بیاورد. همچنین از سپاه انتظار داریم در کشورهای دیگر دخالت نکند و توان خود را برای دفاع از ایران بگذارد. همین طور که از ارتش انتظار داریم. ارتش و سپاه فقط برای دفاع از ایران و لاغیر.
    • بی نام A1 ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
      7 4
      چون یک نهاد نظامیه و کارش هم همینه.
    • بی نام A1 ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
      7 2
      حرف شما متین و تا حدودی هم با شما موافقم ولی به هر حال مردم هم با این همه تبلیغات و ادوات جنگی و پیشرفتهای نظامی و غیره انتظاراتی دارند
  • محسن A1 ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    56 6
    بخدا قسم اگر بخوان غلط اضافی بکنن من اولین نفرم که داوطلب میشم برای جنگ. ما از نسل کاوه و سیاوشیم و اجازه به ضحاکان زمان نمیدیم که بخوان به کشورم نگاه چپ بکنن.
    • آیدا A1 ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
      4 1
      احسنننننننننننننننننننننننننننت برادر،قیفونت برم.
  • کامیار IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    47 6
    درخصوص رخنه گروهک داعش به مرزهای ایران من فکرنمیکنم که چنین خطایی بکنن ، چون ایران مثل عراق ،سوریه و و و دیگرکشورها نیست . درزمان جنگ تحمیلی عراق بااینکه چندین کشور حمایتش میکردن نتونست کوچکترین خدشه ای به خاک ما وارد کنه چه برسه به اینکه یک کروهک بخواد ارز اندام کنه ، فکرنمیکنم . لازم به زکراست که هرکسی اگرضرب شست و صابون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به تنش خورده باشه تاقرنها هرگز چنین خوابی نخواهد دید . جاوید باد ایران سربلند اسلامی ، پاینده و سرفراز باد ارتش و سپاه ایران اسلامی .
  • بی نام IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    68 8
    با خوندن پیام ها به ایرانی بودن خودم افتخار کردم.آمریکا باید بیاد الفبای ضد تروریست بودن رو از مردم ایران یاد بگیره.
  • فرزاد IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    54 22
    اونهایی که از اقتدار نیروهای مسلح ایران حرف میزنن رو ارجاع میدم به فیلم گروگانگیری مرزبانان و امکانات موجود و شرایط اونها و دوستانی که از غیرت و دفاع از میهن سخن میگن رو ارجاع میدم به فیلمهای له شدن مردم زیر دست و پا برای گرفتن سبد کالای 80 هزار تومانی و انصراف ندادن بسیاری از ثروتمندان از گرفتن یارانه 45 تومنی کسی که از 45 تومن به نفع هموطن نیازمندش نمیگدره میخواد از جونش بگذره؟ضمنا ظرف چند روز اینده این بساط داعش هم جمع میشه این فقط یه گوشمالی برای دولت شیعه عراق توسط اعراب منطقه بود که مثلا گوشی دستش بیاد کاری هم با ایران نداره هیچ احمقی با یک نیروی 2000 نفری قصد کشورگشایی نمی کنه.
  • بی نام A1 ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    12 34
    داعش نیروی بسیار قدرت مندی هست نباید دست کم گرفتش باید بدونید داعش در سوریه در حال مبارزه همزمان با جبهه النصره وابسته به القاعده و کشورهای منطقه و جهادی های خارجی ارتش آزاد وابسته به مردم سوریه و اپوزیسیون خارجی و ارتش اسد وابسته به حزب بعث هست که همگی رو شکست داده پس گروه ضعیفی نیست به دور از تعصبات اگر بخواهیم درست به داعش نگاه کنیم برنامه ریزی عالی داره و داره با برنامه پیش میره گروه های حامی عراق و سوریه سپاه قدس و حزب ا... و ... همگی از داعش شکست سنگین خوردند اما داعش قصد مزاحمت برای ایران نداره خیالتون راحت
  • بی نام A1 ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    23 15
    از اون موشکها بزنن تموم شه بره دیگه بابا حال نداریم
  • سام A1 ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    22 12
    داعش کوچولو جرات داری به مرز ایران نزدیک شو کاری باهات میکنیم که تو کتابا ثبتش کنن اینجا ایران است اقلیم عشق به وطن پرستی. دست از پا خطا کنی هرایرانی همانند بمب اتمی بر سرت ویران خواهد شد.
  • فرزند خاك پاك ايران IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    23 17
    سلام به همه رفقا و هم وطن هاى عزيزم ، اولا اين گروه يك روش مرسوم در جنگهاى قديم كه استراتژيك ايجاد وحشت در مردم عوام و تخريب قدرت تفكر و دفاع در حريف رو براه انداختند ، كه مدل مشابه آن چنگيز خان مغول بود كه به هر شهرى وارد ميشدند دستور سر بريدن و تخليه چشم زنها و بچه ها رو ميداد پس بر خلاف اينكه عده اى از دوستان ميگن اينها ولگرد و مبتدى هستند اينطور هم نيست . اين گروه دقيقا اجرا كننده الگوى جنگهاى ارعابى زير نظر مهندسان جنگ هستند و به معانى ديگه اين گروه يك پيمانكار كشتار هستند ...آنها ميكشند نه از روى ديوانگى بلكه از روى برنامه چرا كه هيچ ديوانه اى از صحنه سر بريدن فيلم در سه زاويه نميگيره ، مگر گروهى پيمانكار كه به منظور ايجاد وحشت و بزرگ نمايى اين كار را ميكنند.
  • بی نام A1 ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    26 13
    اندکی صبر سحر نزدیک است . . .
  • بی نام IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    15 23
    سوژه ی اخراجی های 55 هم جور شد.
  • بی نام A1 ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    15 18
    يه تظاهرات مخالفين تروريسم و افراطي گري ترتيب بدين ببينين مردم ايران پير و جوون با هر اعتقادي ميان يا نه مطمئنم بزرگترين تظاهرات تاريخ ايران ميشه
  • منصور A1 ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    24 10
    سلام قبل از اینکه داعش پاش به ایران برسه پشیمون میشه خودش قبر میکنه لا خاک میره من تمام ایران و مردم و ملت وخاک وطنم را دوست دارم ارزوی سلامتی و موفقیت برای همه هموطنانم
  • بی نام EU ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    29 4
    اینها وحشی هستند که با بریدن سر برادر مسلمان خود زنده هستند که لعنت خدا بر آنها
  • محمد IR ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    31 14
    این برادارانی که منفی میدین شما واسه کدوم کشورید نکنه ایرانی نیستید.. اگه اره تو خبر انلاین چیکار میکنید برید تو سایت برادرانه داعشیتون بچرخید... این جا ایرانه ما ایرانی هستیم.. خبر انلاین ماله ما ایرانیاس.. هیچکس حق نداره کوچیکترین توهینی کنه حتی با منفی دادن به ایران.. ما یک به یک با هم برادریم کور شود هر آنکه نتواند ببیند..
  • ابرمرد A1 ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    27 3
    ای بابا آمریکا با این همه ادعاش هنوز گزینه ی نظامیش روی میزه هیچ غلطی نتونسته بکنه فقط به گزینه ش نگاه میکنه اون وقت داعش که کف پای آمریکا هم نیست میخواد به ایران حمله کنه بسی خیال باطل ایران عراق وسوریه نیست جرات داره نزدبک بشه به مرز ایران اون وقت همه شون باید اشهدشون رو بخونن
  • حميدرضازنگل A1 ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    20 17
    داعش رو بايد داغش كرد يادمون نره هشت سال نبرد دلاورانه جوانانمونرو ديگه از صدام لعنت اله كه تمام دنيا با پول وسلاح تقويتش كردن قويتر نيست ما به پشتيباني بزرگان دينمون و رشادت مسئولان و جوانانمون برهمه مشكلات پيروز ميشيم انشا اله
  • سید امیر IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    20 21
    چو ایران نباشد تن من نباد....
  • بی نام IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    29 0
    انشاالله به زودی گروه داعش نابود خواهند شد و هیج اثری از آنها باقی نخواهد ماند.
  • حميد RO ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    11 12
    خيلي عجيبهاين دومينوي دلهره اور كه به سمت ايران مياد.اكر هدف بعدي داعش لبنان باشه جالبتر هم ميشه دقت كنيد: ١ سوريه متحد سنتي ايران دركير مسايل امنيت داخليست ٢ روسيه اصلي ترين حامي منطقه اي ايران دركير بحث هاي امنيتي در حياط خلوت خود يعني اكراين است٣ عراق متحد استراتزيك شيعه ايران دركير داعش ودر بايان اكر لبنان و حزب الله وارد اين ماجراي امنيتي مشكوك بشوند ميتوان مشكوك شد كه ايا برنامه اصلي حمله برنامه ريزي شده بزرك به ايرانيست كه متحدانش در مشكلات خود دست وبا ميزنند؟ ايا اسراييل بشت اين ماجراست؟ همزماني حمله داعش به عراق با جام جهاني مرا به ياد همزماني جنك ٢٢ روزه اسراييل در غزه انداخت سردار سليماني در برابر همه مكر ابرقدرتها غربي ومنطقه اي فقط خدا براي شما كافي است در اين تنكنا فقط
  • حسن EU ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    16 10
    من به نمایندگی از خانواده خودم امادگی خودمان در برای جهاد و پاسداری از ایران عزیزمان اعلام میدارم برادران خود را اماده کنید که احساس من میگوید برای دفع منافقین باید سلاح به دست بگیریم....... الله اکبر خامنه ای رهبر...جانمان فدای رهبر و وطن....
  • رضا IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    14 13
    سلام برهمه عزیزانم: من به نوبه ی خودم اماده رفتن به عراق برای جنگ با داعش هستم...
  • محمد IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
    10 13
    به نام خدا......لبیک یا حسینیه چی بگم واسه همه مردم ایران خیالشون راحت باشه همی حاج قاسم سلیمانی خودمون بس.حاج قاسم بخدا که آخرشی دوست داریم حجی جون بوسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسس.
  • اسماعیل A1 ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    12 1
    با سلام .اولا از همه عزیزانی که از سپاه و ارتش و کشورمان طرف داری کردن تشکر میکنم.ببینید عزیزان غیرت و تعصب و دفاع از وطن در خون ما ایرانیان هست در این شکی نیس.اما باید کاملا هوشیار باشیم که پشت پرده این تروریست ها دولت مردان غربی و برخی کشورهای منطقه نقشه کشیدن که یه جورایی ایران را وارد جنگ فرسایشی با این گروهک ها کنن تا بتونن موقعیت سیاسی اقتصادی کشور رو از اینکه هست ضعیف تر کنن .پس باید مراقب بود و مرزبانان و وزارت اطلاعات و سپاه و ارتش تمرکز کنن که این گروهک ها وارد کشور نشن .مردم عراق خودشون از کشور خودشون دفاع کنن و هیچ وقت نباید نیروی انسانی وارد عراق کنیم
  • elnaz IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
    16 0
    سایه امنیت رهبر و گروهای نظامی در همه جا ی ایران هست همه ایرانیان مستدام باشند امین
  • elnaz IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
    19 0
    درودبر هرچی ایرانیه
  • عرفان IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
    13 0
    به ایران نمیرسه
  • سهیل IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
    11 1
    سربلندبمانیدسپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران؛دست علی یارتان‏‏
  • حسینی الاحمدی RO ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    11 2
    داعش:دولت آمریکایی عربستانی شرور
  • elnaz A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    11 1
    داعش هیچ غلطی نمیتونه بکنه
  • نوروزی A1 ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۸
    4 2
    ایران باید خطر را از مرزهایش دور کند.باید شر داعش کم شود.اینها ی توانند امنیت آینده کشور را به خطر اندازند.سخنان امام خمینی در مورد اسلام آمریکای موید مبارزه یا این طرز تفکر است.منشور روحانیت امام نشانگر مبارزه با تحجر فکری است.خطر اینها می تواند بلند مدت باشد پس باید به دولت عراق کمک شود.این مشکل نباید به درازا بکشد.اینها دشمنان ایران هستند.
  • مهدی IR ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    11 1
    دوستان اگاه باشید سرکرده داعش یه عضو موساد بوده واسم ان شمعون ایلوت بوده نه ابوبکر البغدادی و از والدین یهودی است و الان هدف اسرائیل از حمله به غزه ایجاد سرو صدای رسانه ای است تا داعش پیشروی های خودش رو تو عراق انجام بده هدف داعش نابودی اسلام است از دولتمردان ایران میخوام مسئله را جدی بگیرن اگر دیر بجنبیم کل عراق را میگیرن و به عتبات میرسن مردم عراق همه کوفی هستن همونطور که مولا علی ع راجع به کوفیان گفت دوستان جنگ اصلی علاوه بر غزه مظلوم در عراق است باید داعش نابود بشه الان سد موصل را گرفتن خدا میدونه بعدی کجاست باید شر اسرائیل و هم دست های مفسدش را از شر منطقه بکنیم .
  • یاشار IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    8 1
    نگرانی همه در مورد هم نوعان بی گناه ما در عراق و سوریه معقوله ، اما نگرانی در مورد ایران و میهنمون خنده داره ، داعشیها در مقابل مرز های ما مثل پشه هایی در مقابل پشه کش هایی اند که حتی فرصت نیش زدن هم ندارن ، داعش به 100 km ما برسه همونجا بمباران میشن و گورستان دسته جمعیشونو میسازیم ، مثل پشه ای که میاد و نیش بزنه و ما شاید خارشم ندیم خودمونو ، زنده باد سپاه ، ارتش ، و سربازان امام زمان
  • اله A1 ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    7 2
    بزرگترین صدمه را همیشه در جنگ زنان و کودکان دیدن ما به عنوان یه زن نگرانیم و واقعا میترسیم از اینکه کسی کاری نمیکنه وحشت زده ایم همه میگن ایران عراق نیست اما اونا خیلی سرمایه دارن و دارن حمایت میشن....
  • علیرضا IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    7 0
    اولا حمله به ایران به ذهنشون خطور نخواهد کرد و همچین حماقتی نخواهند کرد ولی کاش میکرد و اونو به ما کوهدشتیها کنترات میدادن تا اسم داعش رو از صحنه روزگار حذف میکردیم و اینجا رو گورستانشون میکردیم اسلحه هم داریم از دولت نمیخوایم یاحق
  • سربازان گمنام ایران زمین A1 ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    4 1
    بنظر من داعش وتمام طرف داران ترسو این گروهک در حد بسیج دانش آموزی ماهم نیستنداینا در حد سوسکند.یه کوچولو تاریخ رو مطالعه کنند پشت مرزهای ماه خودشونو خیس می کنند .هر چند که فرماندهای اونا نگهبان کاواره وبار بودند تا یکی دوسال قبل ،وسواد خوند ونوشتن ندارن،گذشته از اون ما نگران کشورهای همسایه هستیم ،نه چیز دیگه ،من یکی فقط آرزو می کنم ،رهبر اراده کنه ودستور بد،قسم میخورم لازم بشه تا جنگل آمازون دنبال اینا میرم تا بسزایه عمالشون برسونم،ترسوترین قومی که دیدم وشنیدم داعش،بوده.
    • زهرا IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
      0 0
      حالا وقتشه که دست از نوشتن برداریم و بریم برای عمل من دختری 13 ساله هستم وبه ایرانی بودنم می بالم
  • محمد EU ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
    7 2
    ما ایرانی هستیم و تمام عمر با غیرت زندگی کردیم خاین نیستیم که جلو داعش کمر خم کنیم داعش وامثالش هیچ غلطی نمیکنند
  • مهدى ىارى A1 ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    2 2
    اقا بىاىد حکم جهاد بدىن بزارىن توعراق خفشون کنىم حىفه خون اىن خوکارو خاک اىران برىزه
  • بی نام A1 ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
    8 2
    سلام انشاألله نه داعش ونه أمثالش جرأت تهدیدجمهوری اسلامی راندارد.
  • علی IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
    6 1
    سلام...چراانقدر داعش رو بزرگش کردید به نظر من که یک بسیجی گردان امام حسینع هستم برای داعش بسیج هم زیاد است.حالا چه برای دفاع یا حتی حمله ...
  • sadegh A1 ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    3 3
    داعش هیچ غلطی نمیتونه بکنه
  • یوسف A1 ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    6 2
    داعش در چه فکریه؟ایران پر از بسیجیه.سریع ترین راه محو داعش سپردن داعش به گردان پیاده امام حسینع
  • پلنگ مازندران IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    12 1
    من به ضرس قاطع اعلام می کنم که یک تنه 100 نفر داعشی رو خیلی محترمانه و با کمال رعایت آداب و رسوم پخ پخ می کشم اون ها خیلی بی ادبند . تازه خیلی از بچه بسیجی های بی ترمز رو می شناسم که اخلاق و رفتار محترمانه تر از من رو دارند .
  • یک ایرانی A1 ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    6 1
    بخدا دلم از دست سردار سلیمانی پره .اخه اقا جون چرا یه یا علی نمیگه وبنیان این داعشی رو ریشه کن نمیکنه.به شرفم قسم اگه بگن بجنگ میجنگم.و به داعشیان نشون میدم غیرت ایرانی یعنی چه.یا علی بگو سردار .همه هستیم
  • بی نام A1 ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    4 0
    سباه چرابیکاره ؟جمعش کن دایشو
  • مهتاب A1 ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    9 0
    مرگ بر تگ تک کسایی که به هموطنای عزیزم و نوشته های سراسر غیرتشون منفی داده .بلند بگو مرگ بر داعععععععش
  • بی نام A1 ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
    6 0
    داعش واسه ایرانی باغیرت عددی نیست.آمریکا بااون ادعاش جلوی ایران کم آورده
  • مهرداد A1 ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    3 0
    در صورت حمله داعش به ايران ما نيز به صورت انفرادي در اسراييل و امريكا نا امني ايجاد خواهيم كرد
  • بی نام IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
    3 0
    کاش من هنوز سرباز بودم من شخصا حاضرم جونمو برای ناموسو وطنم بدم من نه بسیجیم نه چیز دیگه فقط یه ارانیم خدا ایشالا سایه رهبرو از سر ما کم نکنه امین خدا شکرت بخاطر این ارامشی که به ما دادی.
  • صدرا IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    1 2
    من همیشه مثه همه ایرانیها از اینکه سپاه پاسداران در اقتصاد سیطره افکنده و قدرت اقتصاد کشور رو در مشتش داره ناراضی ام ولی الان که پای امنیت کشور در میونه و اذمحلال کشورهای اطراف رو به این سادگی میبینم واقعا از ته قلبم خوشحالم که سپاه رو داریم . هرچقدر هم که دخالت توی اقتصاد بکنه بازم به امنیتی که اینجور وقتها بهمون میده ارزش داره تا نا امنی رو زیر گوشمون حس نکنیم مثه الان قدر امنیت رو نخواهیم دونست.
  • بی نام A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    1 2
    میخوام داعش حمله کنه داعشم میبینبم.
  • jeje EU ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    3 0
    داعش که ریزتر از اینهاست امریکا با اون همه ادعا نتوانست ونخواهد توانست غلطی کند به جهنم رساندن داعش تنها کمترین اراده قدرت نظامی ایران را میخواهد.
  • نوید IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    لطفا ازریختن سلاح امریکایی ها استفاده کرده وعراق نیز با ریختن سلاح وبا کار گذاشتن ردیاب ارودوگاه ها وانبار های تسلیحاتی ان ها هدف قراربدهد
  • یک ایرانی RO ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    3 0
    من نه ارتشی هستم ونه سپاهی اما خدمت دوستان عرض کنم که ما هرچه داریم از فرمانده کل قوا و قوای ایشون داریم اما چند نکته خدمت کسانی که ارتش ایران رو ضعیف میدونند؛۱تا حالا درباره ارتش در زمان جنگ تحقیقی کردید؟ ۲…چیزی از عملیات مروارید نیروی دریایی ارتش میدونید؟ ۳…چیزی از تیپ شصت و پنج ارتش با اون قدرتش میدونید؟ ۴…میدونید که پارسال داعش تا نزدیکی مرزهای ما اومدند و این ارتش بود که باعث عقب نشینی اونا شد ۵…میخوام منطقی جواب بدید؛چرا ارتش تو سینمای ایران جایگاه خاصی نداره به خلاف سپاه
  • بی نام A1 ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
    3 0
    مرگ بر داعش
    • بی نام IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
      2 1
      من مىگم ما نباىد به اىن حرفاى داعش اهمىت بدىم اىنا مىخوان وحشت اىجاد کنن خودشون هم مىدونن اندازه اىن نىستن که بخوان با اىران در بىافتن
  • کورد ایران A1 ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
    2 0
    ما ایرانیها جانمان رافدای وطنمان میکنیم جانم فدای رهبرم اگر دستور دهند نسلشان رامیکنیم مرگ براین سگهای کثیف
  • هادی A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
    2 0
    جانم فدای ایران ایزانی که فقط به فکر نابود کردن این تروریستهای نادان و کافر هستند ای خدا خود رزمندگان که در این را با شکوه در این جبحه حق علیهه باطل کمکشون انشالا در پناه حق دشمن را نابود میکنیم انشالا این قوم پست رو از روی زمین به همت رزمندگان ایران نابود میکنیم و ریشه این قوم را میسوزانیم ایران سرزمین دلیران
  • مجتبی IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    1 0
    به نظر من الان امریکا شاید برای از بین بردن داعش کمکی بکند چون میداند دیگه داعش نمیتواند اهداف شوم امریکا راپیاده کند و امریکا متوسل میشود با اعتلاف با کشورهای عربی مثل عربستان قطر و...تا گروهی خاص و ویژه ای طراحی کند تا به ایران یا شیعیان ضربه بزند ولی باز هم به امید خدا شکست خواهد خورد.
  • بی نام A1 ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۶
    0 0
    داعش عددی نیست که جرات کنه به مرزهای ما نزدیک شه هر ایرانی نفری یک سطل آب روشون بریزن همشونو قرق می شن