وزیر اسبق اطلاعات بدون ذکرنام موسوی و خاتمی و کروبی به انتقاد از روش‌های آنان در جریانات اخیر پرداخت.

علی فلاحیان در گفت وگو با همشهری در باره برخی رخدادهای اخیر و تلاش عده ای برای برقراری آشتی بین جناحهها گفت:به‌نظر می‌رسد تعابیری که به کار برده می‌شود برای اتحاد دچار نوعی ابهام است. می‌گویند ما قانون اساسی را قبول داریم اما می‌دانیم که ولایت فقیه نقطه برجسته این قانون است. اگر قبول دارید اعلام کنید و این اعلام هم لازمه‌اش محکوم کردن کسانی است که به ولایت فقیه اهانت کرده‌اند. با کلی سخن گفتن نمی‌توان به موضعی مشترک رسید. ما مواضع مشترکی همچون خدمت به مردم، اسلام، دشمنی با آمریکا و... داریم. ضعیف شدن ما سبب ضعیف شدن شیعیان و به‌طور کلی طرفداران جمهوری اسلامی در همه جا می‌شود.

وی در مورد نقش ضدانقلاب گفت:
ضد‌انقلاب ممکن است در برخی اختلافات ایفای نقش کند. الان گروهک‌های ضد‌انقلاب تقریبا مرده هستند اما باز ممکن است خودی نشان دهند. ضدانقلاب مترصد فرصت است و وقتی فضا باز شود مایل است ایفای نقش کند و اینگونه وانمود کنند که نقش اصلی را برعهده دارند. در جریان انقلاب هم خیلی از گروه‌ها با اینکه نقشی در پیروزی انقلاب نداشتند اما دوست داشتند انقلاب را به نام خود مصادره کنند. اشرار هم ممکن است وارد بحران شوند. در بحران‌های اخیر بحث خیلی‌ها مبارزه با انقلاب اسلامی بود. این حرف هم مال امروز نبود و از دیرباز این حرف‌ها را می‌زدند.معتقد بودند متولی اسلام روحانیت است و در رأس روحانیت هم ولی فقیه و ما باید روی آن کار کنیم و آنان را بزنیم. خیلی از این آدم‌ها الان در گروه‌های خودی حضور دارند. در اطراف رهبران جریانات درگیر بحران سیاسی کشور هستند. اینها از سال‌63 و در دوران آقای خاتمی هم کتاب می‌نوشتند. توهین به ائمه در روزنامه‌های دوم خردادی به وفور دیده می‌شد. برخی افراد بنام، با رسانه‌های خارجی هم مصاحبه کردند و گفتند که همه تلاش ما این بوده که نه مشروعیت دولت بلکه مشروعیت نظام اسلامی را زیر سؤال ببریم و برایش آلترناتیو درست کنیم. حرف من این است کسی که می‌گوید ما اسلام و ولایت فقیه را قبول داریم اعلام کند که ما این حرف‌ها را قبول نداریم. این حرف مال امروز و دیروز نیست.

انتخابات فقط بهانه‌ای شد برای اینکه این طیف بیایند و بیشتر از گذشته حرف‌های خود را تکرار کنند. ببینید در برهه‌ای مثل انتخابات، همانگونه که ضدانقلاب به‌دنبال سوءاستفاده است، دگراندیشان و غیرخودی‌ها هم به‌دنبال زدن حرف‌های خود برمی‌آیند. باید خیلی حواسمان جمع باشد که این طیف‌ها مبارزه سیاسی ما را به مبارزه‌ای ایدئولوژیک و مبارزه با نظام تبدیل نکنند. این بار توانستند این کار را بکنند و به  مقدسات توهین کردند. ملت البته جوابشان را داد. اکثر معترضین هم‌چنین مقاصدی ندارند اما بیایند و اعلام کنند هرکس که این حرف‌ها را زده محکوم می‌کنیم.

آنان شفاف بگویند این حرف‌ها را رد می‌کنیم. اگر این را بگویند موضوع حل خواهد شد. کسی که می‌گوید من ولی فقیه را قبول دارم به لوازمش هم باید ملتزم باشد. کسی که می‌گوید من اسلام را قبول دارم نمی‌شود نماز نخواند. مشروعیت نظام به ولی فقیه است و باید آن را حفظ کرد. می‌گویند ما ولایت فقیه را قبول داریم اما بعد، کار دیگری را انجام می‌دهند. اینکه نمی‌شود. مگر ولی فقیه نمی‌گوید جذب حداکثری.پس کسی حق ندارد دفع حداکثری را انتخاب کند. مگر ولی فقیه نمی‌گوید باید نظام را تقویت کرد. پس چرا تضعیف می‌کنند؟ نظام از حرکت باز نمی‌ایستد اما بالاخره تأثیر‌گذار است. مشکلات امنیتی خیلی‌ها را نگران می‌کند. باید روشن بود. یا رومی روم یا زنگی زنگ.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 36024

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =