ایرنا نوشت: ۱۹:۲۰

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن تاکید بر مخالفت جمهوری اسلامی ایران با هر گونه دخالت نظامی خارجی در عراق گفت: عراق از ظرفیت و آمادگی‌های لازم نظامی و توان و انگیزه مردمی در برابر عوامل تروریسم و افراط گرایی برخوردار است.

به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امورخارجه، مرضیه افخم افزود: عراق از ظرفیت و آمادگی‌های لازم نظامی و توان و انگیزه مردمی در برابر عوامل تروریسم و افراط گرایی برخوردار است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص انتشار گزارش‌هایی مبنی بر اعزام نیرو از ایران به عراق ضمن رد این گزارش‌ها گفت: هر حرکتی که اوضاع در عراق را پیچیده‌تر کند به نفع عراق و منطقه نبوده و مردم و دولت عراق از تمامی گروه‌های سیاسی مذهبی و دینی در جبهه‌ای مشترک به تقابل با عناصر خشونت‌گرا، افراطی و تروریستی خواهند پرداخت و ما معتقدیم یقینا حرکت در مسیر تقویت وحدت ملی، همراهی و انسجام داخلی عراق بحران تروریستی جاری را بطور کامل مهار و توطئه‌ها را خنثی می‌کند.

به گزارش ایرنا، تروریست‌های تکفیری طی روزهای گذشته با حمایت‌های مالی و تسلیحاتی برخی کشورها با نیروهای ارتش عراق درگیر شده‌اند و برخی از مناطق این کشور را نیز به تصرف خود درآورده‌اند.

به دنبال فتوای آیت‌الله سیستانی مرجع عالی قدر شیعیان در عراق، گروه‌های مختلف مردم با پیوستن به ارتش این کشور مسلح شده و برای مقابله با افراط‌گرایان با نیروی نظامی عراق همکاری می‌کنند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 360237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =