ایرنا نوشت:

محمدجواد ظریف وزیرامورخارجه در آستانه دور جدید مذاکرات هسته‌ای بعدازظهر یکشنبه برای ارایه گزارشی از روند مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ در مجمع عمومی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی حضور می‌یابد.

اسماعیل جلیلی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: قرار است وزیر امور خارجه و برخی از اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران در جلسه مجمع عمومی فراکسیون رهروان ولایت مجلس که بعدازظهر فردا ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه برگزار می‌شود، حضور یابد.

وی یادآور شد: ظریف قرار است در این نشست گزارشی از روند مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵ ارایه کند.

به گزارش ایرنا، دور بعدی مذاکرات ایران و ۱+۵ از ۲۶ تا ۳۰ خردادماه در وین برگزار می‌شود.

این دور از مذاکرات روز دوشنبه (۲۶ خرداد) با ناهار کاری کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و محمدجواد ظریف کلید می‌خورد و دو طرف در این ناهار کاری به جمع بندی دیدگاه‌ها و آخرین نظرات در یک ناهار کاری در روز دوشنبه ۲۶ خرداد می‌پردازند.

طی هفته گذشته کشورهای عضو گروه ۱+۵ و ایران در چارچوب مذاکرات هسته‌ای دیدارهای جداگانه ای با کشورهای عضو ۱+۵ مثل آمریکا،فرانسه و روسیه در شهرهای مختلف برگزار کردند.

هیات مذاکره کننده ایران به سرپرستی سیدعباس عراقچی ومجید تخت روانچی در این مذاکرات حضور یافته‌اند.

در این راستا قرار است عراقچی فردا با نماینده آلمان در گروه ۱+۵ در تهران دیدار کند.

هانس دیتر لوکاس مدیرکل بین‌الملل وزارت خارجه و نماینده این کشور در گروه ۱+۵، فون گوتزه مدیرکل سیاسی وزارت خارجه آلمان ازجمله شخصیت‌هایی هستند که به منظور مذاکره با تیم هسته ‌ی ایران وارد تهران شده‌اند.

این هیات روز گذشته (جمعه) با علی اکبرولایتی مشاور مقام معظم رهبری و رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کردند.

حضور ظریف در کمیسیون امنیت ملی مجلس برای پاسخ به ۶ سوال

منصور حقیقت‌پور نایب رییس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با ایرنا گفت: ظریف در جلسه روز یکشنبه این کمیسیون برای پاسخگویی به ۶ سوال نمایندگان حضور می‌یابد.

وی افزود: برخی از این سوال‌ها با امضای تعدادی از نمایندگان تقدیم مجلس شده است که از جمله می‌توان به سوالی با ۱۲ امضا، سوالی با ۴۰ امضا و سوالی با ۱۱ امضا اشاره کرد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس یادآور شد: ابراهیم آقامحمدی نماینده خرم آباد، حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان و موسی‌الرضا ثروتی نماینده بجنورد نیز هر کدام یک سوال از ظریف مطرح کرده‌اند که رییس دستگاه دیپلماسی برای پاسخگویی به آن‌ها عصر فردا به این کمیسیون مجلس می رود.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 360194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =