ایرنا نوشت:

به ادعای منابع خبری ترکیه، سازمان تروریستی ˈداعشˈ با احداث خط لوله ای، گازوئیل سوریه را به ترکیه منتقل و به فروش می رساند.

به نوشته روز شنبه پایگاه اینترنتی ˈحریتˈ، دست اندرکاران بخش صنایع نفتی ترکیه با اشاره به اینکه قاچاق نفت از روسیه - عراق و گرجستان است ، گفتند: قاچاق گازوئیل از سوریه به ترکیه که دامنه آن حتی به آنکارا نیز رسیده، بزرگترین قاچاق سوخت در تاریخ این کشور است.

حریت با عنوان اینکه گازوئیل قاچاق سوریه به قیمت 1.1 الی 1.5 لیر در ترکیه به فروش می رسد، نوشت: شرکتهای حمل و نقل بزرگترین مشتریان گازوئیل قاچاق از سوریه که از سوی تروریستهای داعش به فروش می رسد، هستند و آنان ترجیح می دهند بجای پرداخت چهار لیر برای گازوئیل ترک، گازوئیل 1.5 لیری قاچاق شده از سوریه را خریداری کنند.

به نوشته حریت، گفته می شود حجم گازوئیلی که بطور قاچاق از سوریه وارد خاک ترکیه می شود سالانه به 400 الی 500 هزار تن می رسد.

حریت نوشت: مسوولان دولتی ترکیه از 10 روز قبل برای مقابله با قاچاق سوخت از سوریه ، تدابیر جدی اتخاذ کرده اند و استانداریهای ˈحاتایˈ و ˈآداناˈ که هم مرز سوریه هستند، تنها از 10 روز قبل اقدام به بازرسی گسترده از تریلرها از مقصد سوریه به ترکیه کرده اند.

به نوشته حریت، گازوئیل قاچاق علاوه بر پمپ بنزینها، در کنار جاده ها و در توقفگاههای تریلرها نیز به فروش می رسد و فروش گازوئیل قاچاق سوری موجب کاهش بسیار شدید فروش گازوئیل دولتی در پمپ بنزینهای ترکیه شده است.

ˈعلی ادیب اوغلوˈ نماینده مردم حاتای از حزب ˈجمهوری خواه خلقˈ با اشاره به قاچاق گازوئیل از سوریه به ترکیه گفت: داعش این قاچاق را سازماندهی می کند و این گروه تروریستی نفت سوریه در مناطقی که به اشغال خود درآورده را در ترکیه راسال می کند.

به گفته ادیب اوغلو، از روستاهای مجاور مرزی سوریه در استان حاتای خطوط لوله به خاک ترکیه کار گذاشته شده و این خطوط مشابه در استانهای ˈکیلیسˈ، ˈشانلی عرفاˈ و ˈقاضی آنتپˈ نیز وجود دارد.

ادیب اوغلو با اشاره به اینکه مخالفان دولت سوریه منطقه نفتی ˈرومیلانˈ در این کشور را به تصرف خود درآورده اند، افزود: در مناطق نزدیک به مرزهای ترکیه انبارهای سوختی تاسیس و نفت خام بطور ابتدایی در این مناطق ذخیره و به ترکیه منتقل و به فروش می رسد.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 360179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    3 3
    نه که ترکیه از این مال مفت بدش میاد
  • علیرضا A1 ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    3 4
    منتظر روزی هستم که گروه داعش توی ترکیه جولان کرده و مردم این کشور و به خاک سیاه بنشاند .
  • جواد IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    0 0
    آنطور که ما درس خوانده ایم واحد گازوئیل را به لیتر حساب میکنند نه با تُن لطفا اصلاح فرمایید.
  • بی نام A1 ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    0 1
    ترکیه و کرد ها
  • علی A1 ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    4 3
    بشار اسد بی لیاقت،مردمش آواره،کشورش به تاراج رفته،جرات نداره از سوراخش بیاد بیرون.
  • فردوس توسیوند A1 ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    1 0
    جالبه
  • بی نام IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    1 0
    این گروه چرا اینقدر قوی و سازماندهی شده اند
  • بی نام A1 ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    4 4
    روزی برسد که نحسی این تجارت کثیف و شرم آور دامان ترکها را هم بگیرد و سرمایه ها و دسترنجشان به بهای نازل در بازارهای منطقه عرضه شود
  • بی نام IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    1 4
    خیلی مردای سوری و عراقی بی رگ و بی غیرتن. وگرنه این چندتا جوجه تروریست تبدیل به این گروهای شر و نحس نمی شدن