رئیس جمهور:انتخابات سال گذشته احیای اعتماد عمومی بود/1

رئیس جمهور در کنفرانس خبری که از ساعت 10 صبح آغاز شده است گفت:مردم در انتخابات سال 92 به راهی که منتخب مردم گفته بود اعتماد کردند وبه اعتدال و عقلانیت رای دادند.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در کنفرانسی خبری در سالگرد انتخابات ریاست جمهوری
با تبریک میلاد امام زمان(عج) گفت: به ملت ایران و رهبری معظم انقلاب به مناسبت 24 خرداد ماه سالروز انتخابات شکوهمند و تاثیر گذار سال گذشته تبریک می گویم.
وی با بیان اینکه انتخابات سال گذشته احیای اعتماد عمومی وسرمایه بزرگ اجتماعی کشور بود، افزود: در این سرمایه اجتماعی اولا مردم به خود اعتماد کردند و به نظر و حضور خودشان آن هم در یک انتخابات سر نوشت سازاعتماد کردند.ثانیا مردم به نظام اعتماد کردند واز صبح زود در صف های رای ایستند و با لبخند و افتخار رای خود را در صندوق بیندازد.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مردم به راهی که منتخب مردم گفته بودند اعتماد کردند وبه اعتدال و عقلانیت رای دادند، گفت:این بدان معنا بود که مردم این شعار را باور کردند و معتقدند در شرایط فعلی منطقه و جهان، میانه روی و اعتدال می تواند مسیر را برای توسعه مردم و بهبود معیشت و عزت ملت ایران تنظیم کند. نکته دوم اینکه در این انتخابات مردم ایران خواستند به دنیا اعلام کنند که فشار و تهدید در مسیر اصلی مردم در آرمانهای این ملت تاثیر نخواهد گذاشت
وی ادامه داد:اگر هدف تحریم کنندگان این بود که مردم را از نظام جدا کنند، مردم در پای انتخابات اعلام کردند که تسلیم فشارها نمی شوند و نمی توان این ملت را از اهداف بلندش باز داشت.
روحانی که می گفت انتخابات 24 خرداد پیامی مهم برای افراط داشت، خاطر نشان کرد:افراطیون خارج که فکر می کردند با فشار و تهدید ملتی را به زانو در می اورند و افراطیون داخل که فکر می کردند طرفداران فراوانی دارند.ضمن اینکه پیام این انتخابات به جهان این بود که راه صلح و دوستی و تعامل با جهان و مسیر توسعه متوزان و هماهنگ پایدار رابرگزیده و این مسیر مسیر دائمی برای ملت ایران خواهد بود.
وی از رهبر معظم انقلاب به دلیل رهنمودهایشان برای شکوهمند شدن انتخابات تشکر کرد و اظهار داشت:اگر رهبری اعلام نکرده بودند که آنهایی که به کشور علاقمند هستند پای صندوق بیایند واگر نگفته بودند این رای حق الناس است و اگر تاکید نکرده بودند که رهبری یک رای دارد شاید چنین انتخابات شکوهمندی را تجربه نمی کردیم.

2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 360096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • amir A1 ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    1 4
    احیای عمومی رو بیخیال بیا بورس رو سر و سامان بده اقتصاد و دارید نابود میکنید چقدر درد هست اخه تو این کشور خواهش میکنم منتشر کن
  • بی نام A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    3 9
    چون شما را انتخاب کردند , اعتماد عمومی احیا شد ؟ اگر شما انتخاب نمیشدید چی ؟ حتما اون موقع اعتماد عمومی امحا میشد