۰ نفر
۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۶

تسنیم نوشت:

 یک مسئول بلندپایه عراقی از کشته شدن ۵۰ سرکرده حزب بعث منحل شده از جمله فرزند عزت ابراهیم الدوری معاون فراری صدام در شهر تکریت در استان صلاح الدین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری المصری الیوم، این مسئول بلندپایه عراقی گفت: نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم با همکاری نیروی هوایی عملیات ویژه ای را در شهر تکریت اجرا کرده و توانستند 50 سرکرده حزب بعث منحل شده از جمله احمد عزت الدوری فرزند رئیس این حزب را بکشند.

عزت الدوری رئیس حزب بعث منحله و معاون صدام از سال 2003 میلادی بعد از سقوط بغداد ناپدید شد و از آن زمان تلاش زیادی برای دستگیری او صورت گرفته اما تاکنون به نتیجه نرسیده است.

وی که خواست نامش فاش نشود، افزود: این عملیات بعد از دریافت اطلاعات درباره نشست این سرکردگان در یکی از خانه ها در شهر تکریت صورت گرفت و نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم فوری وارد عمل شده و توانستند آنها را به قتل برسانند.

این مسئول افزود: دستگاه مبارزه با تروریسم به پاکسازی این شهر از گروهک های تروریستی و بعثی که خواهان ویرانی عراق هستند، ادامه می دهد و نیروهای امنیتی اوضاع را در کنترل دارند.

گروه مسلح موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) که بیشتر اعضای آن را عناصر حزب بعث سابق و فدائیان صدام تشکیل می دهند، از چند روز پیش تحرکات نظامی را بویژه در شمال عراق انجام دادند و توانستند برخی از مناطق از جمله شهر موصل را به کنترل خود در بیاورند و ارتش نیز درپی این اقدام برای سرکوب آنها وارد عمل شد.

برخی منابع پیشتر فاش کردند که تحرکات اخیر گروه داعش با حمایت عربستان و ترکیه اجرا شده و قطر نیز در این قضیه به نوعی سهیم بوده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 360094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =