تسنیم نوشت:

روزنامه الحیات نوشت: آمریکا در حال بررسی ضربات هوایی موثر به مواضع گروه مسلح موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) است.
روزنامه الحیات چاپ لندن به نقل از منابع غربی نوشت: آمریکا در حال بررسی وارد کردن ضربات هوایی موثر به مواضع گروه داعش و همپیمانان آن است.

این روزنامه با اشاره به حمایت ایران از حکومت عراق افزود: ترکیه نیز به اطلاع طرف های اروپایی رسانده است که اگر وضعیت کنونی در شهر موصل و استانهای مجاور آن در عراق ادامه یابد، دست روی دست نخواهد گذاشت؛ بویژه که دولت رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه با اتهام ارتباط خوب با گروه داعش متهم است.

درهمین حال، برخی منابع دیپلماتیک بلندپایه اروپایی به روزنامه الشرق الاوسط گفتند: غرب نمی تواند بغداد را به حال خود رها کند تا زیر سلطه گروه داعش سقوط کند زیرا چنین رویدادی خطرات زیادی برای عراق و کل منطقه به همراه خواهد داشت.

در همین راستا، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد: ما طرح هایی را برای حملات هوایی در عراق – در صورتی که رهبران سیاسی و نظامی از ما بخواهند- تدوین کرده ایم.

گروه داعش یکی از تندروترین گروههای مسلح در سوریه است که بویژه در یکسال اخیر جنایات گسترده ای را دراین کشور مرتکب شده است و اخیرا نیز دست به تحرکات نظامی در بخشی از مناطق عراق با عضو گیری از بقایای بعثی ها و فدائیان صدام زده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 360091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =