روزنامه اعتماد نوشت:

دولت آقاي دکتر روحاني ويرانه‌يي تحويل ‌گرفت و بسياري از کارشناسان فکر مي‌کردند که موفقيت در مدت کم بسيار بعيد است اما تيم‌هاي سياسي، فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي دولت آقاي دکتر روحاني چنان قوي و هماهنگ و مدبرانه عمل کردند که در مدت همين يک سال توانست:

1- تورم بحران‌آفرين و خطرناک را مهار کند.

2- از وحشت مردم بکاهد و به آنان اميد بهبودي بدهد و اميد به زندگي را بيشتر کند.

3- در مذاکرات با غرب، با اينکه بسيار پيچيده و در لابه‌لاي کلاف‌هاي سردرگم گذشته بوده است با حفظ عزت اسلامي و عزت ملي و در چارچوب حفظ منافع ملي اعتماد جهاني را به ايران جلب و ملت ايران را به آينده اميدوار کرده است و مسلما در آينده حاصل اين مذاکرات به عنوان مهم‌ترين پيروزي جمهوري اسلامي ايران و ملت ايران تلقي خواهد شد.

4- در همين مدت کم نظم مالي کشور را بازگردانده و آرامشي در همه سازمان‌هاي دولتي به وجود آورده و قطار تمشيت روزانه کشور را روي ريل اصلي خود قرار داده و در برابر هرگونه تندروي حزم و احتياط عقلاني را از دست نداده است.

5-  تنش‌هاي داخلي را کاهش داده و همه مخالفين را با اينکه سخت قافيه را باخته‌اند دعوت به آرامش و بردباري کرده است.

6- در مدت همين يک سال مانع افزايش بي‌مهار قيمت دلار شده و باعث ايجاد ثبات در بازار تجارت شده و چرخ‌هاي از کار افتاده صنعت را با روش مطمئن علمي به کار انداخته و با استفاده از وزراي ورزيده و کارآمد و شايسته اقتصاد کشور را با دستاني پرتوان مديريت کرده است.

7- دولت  در عرصه فرهنگ در همين يک سال عمر خود موفقيت‌هاي زيادي به دست آورده و تقريبا همه بخش‌هاي فرهنگي کشور را که در دولت نهم و دهم سخت آسيب‌ديده بودند مجددا زنده کرده و به حرکت سازنده درآورده است و از اشاعه انديشه‌هاي مرتجعانه و بازدارنده خلاقيت که به صورت عمدي ترويج مي‌شده جلوگيري کرده است.

8- دولت آقاي دکتر روحاني در عرصه اجتماعي نيز به موفقيت‌هاي چشمگيري دست يافته و سياست ايجاد تضاد طبقاتي را تبديل به مودت و همکاري ملي کرده و دشمني‌ها را کاهش داده و هر جا تخريبي صورت گرفته اقدام به ترميم آن کرده است.

9- يکي از مهم‌ترين موفقيت‌هاي دولت آقاي دکتر روحاني جلوگيري از غارت و دزدي و سوءاستفاده‌ بوده است.

در مدت اين يک‌سال حساب و کتابي به وجود آمده و افراد را به احتياط بيشتر واداشته که يقين کند اگر خطايي کند فوراً تحت پيگرد قانوني قرار خواهد گرفت.

10- يکي ديگر از موفقيت‌هاي آقاي دکتر روحاني تلاش مشهود ايشان براي عمل به وعده‌هايي بوده که در جريان انتخابات به مردم داده بوده است.

11- در مدت يک سال آقاي دکتر روحاني اعتبار جمهوري اسلامي ايران را در بين ملل جهان بالا برده و نشان داده که ملت ايران با انتخابات شکوهمند اخير خود توان مواجهه با مشکلات عديده از جمله مشکلات زاييده از حصر اقتصادي و تحريم را دارد.


12- تبديل ادبيات بي‌پروا به ادبيات سپاسي و مسوولانه.

45302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 360067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • داود A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    2 1
    اگه یه خورده انصاف داشته باشیم تو این مدت کم خیلی تغییرات تو زمینه های مختلف مشاهده کردیم که البته تا بهبود شرایط و محسوس بودن به حداقل یک دوره چهار ساله زمان نیازه. من به شخصه با ارزشترین وزیر جدا از ظریف آقای جنتی میدونم که واقعا ورای انتظار دست به تغییراتی زده که هیچ اصلاح طلبی تاکنون با این شجاعت جلو نیامده بود. برخورد های قضایی با اختلاس گران یکی دیگه از تغیرات محسوس بود البته هنوز این دادرسی ها متاسفانه در قوه قضاییه خیلی ضعیف جلو میره که اصلا برای نظام خوب نیست. انتشار اسامی بدهکاران بانکی و افشای نام مشایی رحیمی بقایی به ترتیب به عنوان بزرگترین بدهکاران با مبلغ 10000 میلیارد تومان بدهی و ارجای اسامی به قوه قضاییه که البته امیدوارم اینبار عدالت بی تعارف و با سرعت بیشتری رسیدگی بشه و..
  • بی نام A1 ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    3 4
    چی بگم که حرف منتقدان را منتشر نمیکنید , اره شما راست میگید دولت روحانی ویرانه تحویل گرفت دور هم خوش باشید
  • محسن A1 ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    0 0
    پسنظر من چرا منتشر نشده نکنه چون انتقاد کرده بدم حقیقتا که حرف حق تلخه برداشتی یه مشت اراجیف بافتید وقتی هم یکی یه حرف درستی میگه منتشر نمیکنید متاسفم