مهر نوشت:

معاون وزیر اطلاعات با اشاره به هوشیاری نیروهای اطلاعاتی کشور از دستگیری 30 عضو القاعده در کشور خبر داد و بیان کرد: این افراد در طی یک ماه گذشته شناسائی و دستگیر شده اند.
حجت الاسلام علی خزائی در سخنان قبل از خطبه های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی در جمع زائران و مجاوران گفت: امروز انقلاب اسلامی ایران تبدیل به الگوی مقاومت در برابر استکبار و زورگویان شده است.
خزائی گفت: امروز دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی نظام توانسته اند در کنار دستگاه های نظامی وظیفه اشان را با ایمان به خدا به خوبی انجام دهند.

خزائی در ادامه گفت: وظیفه اول وزارت اطلاعات دیدبانی است و نیروهای این وزارت باید همچون دید بانی با ایمان و تیز بین تحرکات دشمنان را دیدبانی کنند.

وی همچنین تحلیل رفتار ها و تحرکات دشمنان را یکی دیگر از وظایف مهم وزارت اطلاعات برشمرد و گفت: تحلیل و برآورد درست از تهدید ها و تحلیل دکترین دفاعی و ضد اطلاعاتی نیز جزو وظایف مهم وزرات اطلاعات است.

او گفت: گروههای تروریستی و داعش با حمایت اسراییل و آمریکا دست به جنایت در کشورهای اسلامی و عراق می زنند و بلند شدن صدای "الله اکبر" در هر جا مساوی با بریدن سر انسانها و انفجار و کشته شدن زنان و کودکان و مردم بیگناه توسط این گروه ها است.

حجت الاسلام خزاعی گفت: گروه های تکفیری و داعش تنها با شیعه مشکل و دشمنی ندارند بلکه عداوت خود را با اهل سنت هم نشان دادند که نمونه بارز آن می توان به جنایتهای اخیر در موصل عراق اشاره کرد.

معاون وزیر اطلاعات گفت: همان گونه که گروه تروریستی داعش اقرار کرده آنها به دلیل مقاومت نیروهای تحت حمایت کشورمان نتوانستند به حرمین شریفین عسگرین در سامرا حمله و نیات خصمانه شان را در آنجا اجرا کنند.

او با اشاره به اینکه سالانه صدهای نفر جاسوس دشمنان در زمینه های مختلف در کشور دستگیر می شوند، گفت: گاهی یک جاسوس پنج سال برای آمریکا و اسراییل جاسوسی می کند و ما با دادن اطلاعاتی نادرست آنها را در دسترسی به اطلاعات درست کور نگه می داریم.

او گفت: وزارت اطلاعات بعد از حادثه 11 سپتامبر به طور یکسره درگیر با مسائل مرتبط با القاعده در کشور است و این گروه های تروریستی از هیچ تلاشی برای انجام کارهای تروریتسی و ناامنی در حسینیه ها و مکان های زیارتی دریغ نمی کنند.

حجت اسلام خزائی گفت : گروه های تروریستی با هوشیاری ماموران وزارت اطلاعات در نیل به اهداف خود ناکام مانده اند و یک نفر از پرسنل اداره کل اطلاعات خراسان رضوی در درگیری با یکی از عناصر القاعده طی سنوات گذشته دو دستش را از دست داد.

او همچنین با اشاره به هوشیاری نیروهای اطلاعاتی کشور از دستگیری 30 عضو القاعده در کشور خبر داد و گفت: این افراد در طی یک ماه گذشته شناسائی و دستگیر شده اند.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 360037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیدمهدی IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
    10 0
    به عنوان یک هم میهن دستان فداکار آن سرباز عزیز را می بوسمخداوند مهربان پشتیبان خدمت گزاران بی ادعای میهنم باش آمین