۰ نفر
۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲
جامعه را باید ناامید کرد

جناب آقای دکتر امیر حسین قاضی زاده متخصص گوش و حلق و بینی و نماینده محترم مردم مشهد، با ابراز نگرانی از وضعیت مدیریت فرهنگی فرموده اند وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تخصصی در حوزه فرهنگ ندارد! اهالی فرهنگ در این گونه موارد می گویند شان منتقد باید بالاتر از مولف باشد و بنده الان مانده ام چطور یک متخصص گوش و حلق و بینی در حوزه فرهنگ می تواند شان و تخصصی بالاتر از وزیر فرهنگ داشته باشد و بهتر از هر اهل فرهنگی متوجه شده باشد که کار از کجا خراب است؟

همچنین نفهمیدم ارتباط گوش و حلق و بینی با " ارائه ‌چندين مقاله فرهنگي سياسي اجتماعي" که در رزومه ایشان آمده چیست و حالا که بنده به عنوان روزنامه نگار هر روز یک چنین مقاله ای می نویسم، آیا می توانم "عضو كارگروه ملي زيارت" باشم یا "جلسات متعدد با سازمان بازرسي و ديوان محاسبات" برگزار کنم و یا...؟

آیا وزیر فرهنگی که فرق بین سیمین بهبهانی و سیمین دانشور را نمی دانست و وقت نمی کرد تئاتر برود و در تمام عمرش تنها کتاب "دا" را "تورقی کرده" بود و موسیقی گوش نداده بود، متخصص بود؟ آقای قاضی زاده آن موقع دلواپس نمی شدند که "کار در دست غیر اهلش افتاده؟"

رییس سازمان میراثی که می گفت نباید در برابر دست اندازی کشورهای همجوار برای ثبت مظاهر فرهنگ و تمدن ایرانی بخیل بود، متخصص بودند؟

آقای دکتر امیر حسین قاضی زاده هاشمی از چه چیزی هراس دارید؟ از اعتماد بازگشته اهالی فرهنگ و هنر به مدیریت فرهنگی؟ سخن راندن از فیسبوک و شبکه های اجتماعی، دفاع از شادی جوانان، دفاع از خرد نقادانه، حمایت از گردش آزاد اطلاعات و مفاهیمی از این دست خطرناک است؟

یادم نمی رود سال گذشته در مراسم افطاری حزب اعتدال و توسعه یکی از کارگردانان نامی کشور چه گفت:" اگر قرار بود فضای افراطی چند سال گذشته دوباره تکرار شود، تصمیم بسیاری از ما اهالی سینما این بود که از کشور خارج شویم!" آقای دکتر قاضی زاده سالی گذشته و نه تنها اهالی سینما و تئاتر و شاعران و نویسندگان از کشور خارج نشده اند که هیچ، قلب بسیاری هم برای بازگشت می تپد. آیا بازگشت اعتماد و انباشت سرمایه اجتماعی - فرهنگی برای شما نگران کننده است؟

جالب اینکه خود شما به شکلی متناقض به همین موضوع تاکید کرده اید که "علت پرداختن مسئولان فرهنگی دولت به موضوعاتی چون فیلترینگ و...  برای همراه کردن افکار عمومی و اهالی فرهنگ با دولت است. طبیعی است کسی که سابقه امنیتی و سیاسی دارد از زاویه سیاسی و امنیتی بحث می کند و از این زاویه این دیدگاه درست است که شبکه های اجتماعی می بایست کاملا آزاد باشند چرا که در این صورت افکار عمومی اقشاری چون هنرمندان با دولت همراه خواهد شد."

بنا به گفته شما تحلیل های سیاسی و امنیتی این است که دولت برای بالا بردن اعتماد فرهنگی و اجتماعی باید از آزادی شبکه های اجتماعی حمایت کند. حال این حمایت از نظر شما غلط است یا اینکه چون علی جنتی متخصص نیست اشتباه می کند که در راستای این تحلیل حرکت می کند و یا چون علی جنتی در خط شما نیست غیر متخصص است یا اینکه اساسا تحلیل های سیاسی امنیتی غلط است و برای ناامید کردن جامعه باید جلوی هر گونه آزادی را گرفت یا کلا چی؟
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 360029

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
    0 22
    فسادهایی که وایبر و فیس بوک در مملکت ایجاد کردن رو امریکا ایجاد نکرد.لطفا جلوشون بایستید با سینه سپر شده و چشمان درشت.
    • بی نام A1 ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
      1 2
      چشم
    • بی نام A1 ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
      13 0
      وایبر و فیسبوک فساد ایجاد نکرده اند. اگر فسادی هست ریشه در فقر و بیکاری دارد که به لطف دولت پیشین بیداد می کند. ای کاش شما سینه آهنین تان را در مقابل فسادهای دولت قبل سپر می کردید که اکنون ما شاهد این همه فلاکت در جامعه نباشیم.
  • مهربان توسی A1 ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
    19 0
    افرین
  • بی نام A1 ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
    27 0
    عااااالی جواب دادین، خدا مارو از شر مغرضان و جاهلان نجات بده.
    • بی نام IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
      1 1
      نوشته جالب بود ولی عنوانش برای جذب خواننده مفید نیست
  • بی نام A1 ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
    17 0
    احسنت بر نویسنده که واقعا الحق و الانصاف خوب حق مطلب را ادا کردید و بسیار روشن و واضح مطلب را رساندید و آگاهی مردم را نسبت به بعضی مسایل و بعضی شخصیتهای دورو و منافق بالا بردید
  • اسماعیل امینی IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    8 0
    مطلبی است منطقی و هوشمندانه. دست مریزاد آقای مطلق