۰ نفر
۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶
آیت الله سیستانی در عراق اعلام جهاد کرد

شبکه تلویزیونی العراقیه گزارش داد: آیت الله سیستانی با صدور فتوایی علیه گروه داعش اعلام «جهاد کفایی» کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از‌ شبکه تلویزیونی المیادین ، افراد مسلح داعش مسجد سعدبن معاذ را در منطقه الجزیره در روستای عرب جبور در شمال المقدادیه منفجر کردند.

خبرگزاری رویترز هم گزارش داد، یکی از نمایندگان آیت الله سیستانی روز جمعه از مردم خواست سلاح به دست گیرند و از کشور خود در برابر ستیزه جویان دفاع کنند.

شیخ عبدالمهدی الکربلایی این سخنان را در خطبه های نماز جمعه در شهر کربلا بیان داشت.

80 هزار عراق داوطلب برای مقابله با داعش

شبکه المیادین گزارش داد: هشتاد هزار نفر برای تشکیل کمیته های مردمی در عراق به منظور مقابله با جنگجویان دولت اسلامی در عراق و شام «داعش» داوطلب شدند.

داعش برای نفوذ به شهر جلولا در استان دیاله تلاش کرد.

نیروهای پلیس فدرال عراق با همکاری پیشمرگ ها مانع این حمله شدند. اما داعش توانست جاده بغداد به استان کرکوک را به کنترل خود درآورد. درگیریها در منطقه العظیم ادامه دارد.

نیروهای ویژه عراقی برای حمله به شهر موصل و آزاد کردن این شهر آماده می شوند.

نیروهای امنیتی و ارتش عراق در ورودی های بغداد به حال آماده باش در آمده اند.

داعش تلاش می کند کنترل منطقه ای را که بین سه استان بغداد، الانبار و بابل قرار دارد در دست بگیرد.

امریکا از بیم خطر داعش، برای تخلیه هزاران نفر از شهروندان خود از عراق اقدام کرده است.

هنوز پنج هزار پیمانکار آمریکایی داخل عراق هستند و کارکنان شرکت هایی که روز پنجشنبه از پایگاه هوایی «بلد» تخلیه شدند نیز بخشی از همین گروه بودند.

دولت عراق طرحی را برای دفاع از بغداد تدوین کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، با توجه به پیشروی سریع تروریست های داعش به سمت پایتخت عراق پس از تصرف شمار زیادی از مناطق در این کشور ، دولت عراق جمعه از تدوین طرح جدید امنیتی برای محافظت از بغداد در برابر هرگونه حمله افراطیون خبر داد.

درحالی که افراطیون در فاصله 100 کیلومتری پایتخت عراق قرار دارند ژنرال سعد معن سخنگوی وزارت کشور عراق اعلام کرد:«ما طرح جدیدی را برای محافظت از بغداد تدوین کرده ایم.»

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 360002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جوادخاکسار IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    4 0
    سلام... ایت الله العظمی سیستانی تمام مردم عراق را اعم از ملیتهای مختلف و مذاهب مختلف را برای مقابه با دشمن واحد که جمعی جنایتکار و بی دین و بی همه چیز هستند دعوت به وحدت و مقابله با انها کرده است و به موقع و خیلی سنجیده وظیفه مرجعیتش را شجاعانه عمل کرده اگه امام خامنه ای اجازه بدن همین الان به عراق میرم و به دعوت به جهاد لبیک میگم.................................................................. ای خصم زبون با تو گویم که من اینمدر کنار ولایتم و یاور دینم بستم کمر همت نابودیت اکنونتا قدرت الله چشانم به تو ملعون...حزب الله