ایسنا نوشت:

وزیر اطلاعات گفت: وزارت اطلاعات نسبت به عناصر یا مجموعه‌ها یا گروه‌های تروریستی یا سرویس‌های تروریستی که بخواهند امنیت جمهوری اسلامی را به چالش بکشانند بدون تعارف برخورد می‌کند.

سیدمحمود علوی در سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، گفت: در حکومت امام زمان (عج) همه انسان‌ها از امنیتی پایدار توام با نشاط بهره می‌برند؛ چرا که امنیت از یک سو حق طبیعی انسان‌هاست و از سوی دیگر امنیت بسترساز شکوفایی در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، علمی و سایر عرصه‌هاست.

بخشهایی از سخنان علوی:
-نظام مقدس جمهوری اسلامی سایه‌ای از حکومت مقدس امام زمان (عج) است و یکی از رهاوردهای آن باید برقراری امنیت برای مردم باشد. امسال هم که مقام معظم رهبری آن را سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی نامیدند تحقق این شعار در پرتو امنیت امکان‌پذیر خواهد بود.

-بدون امنیت، اندیشه‌های فرهنگ‌ساز بارور نمی‌شود، بدون امنیت سرمایه‌گذاری نیز صورت نمی‌پذیرد زیرا سرمایه ترسو است و با احساس ناامنی می‌گریزد و رونق اقتصادی منوط به وجود امنیت پایدار است.

-اگر بخواهیم فرهنگ ایمانی حکم‌فرما شود باید امنیت و اقتصاد را پویا و شکوفا کنیم، برای امنیت پایدار، فرهنگ پویا و اقتصاد شکوفا به هر سه عنصر باید توجه شود و تحقق شعار امسال متوقف بر امنیت پایدار است.

-در نظام اسلامی تامین امنیت بدون چارچوب نیست، دست دستگاه‌های امنیتی باز نیست که با هر شکل و روشی تامین امنیت کنند. تامین امنیت در نظام اسلامی باید در چارچوب احکام شرع، اخلاق و قانون تنظیم شده باشد و اینکه گفته شود تامین امنیت در چارچوب شرع امکان‌پذیر نیست توهین به کمال شرع مقدس اسلام است.

- برابر شرع مقدس اسلام، زندگی خصوصی مردم حریم آنها محسوب می‌شود و اسلام اجازه ورود به حریم خصوصی افراد را نمی‌دهد و این شوخی‌بردار نیست.

-کار وزارت اطلاعات تولید امنیت است، امنیت یک نعمت مجهول است و طبیعی است که تولیدکنندگان این نعمت مجهول، مجهول می‌مانند و کار سربازان گمنام امام زمان (عج) همراه با خطرپذیری و انواع تهدید است لذا فداکاری لازمه کار آنهاست و به همین دلیل مقام معظم رهبری کار آنها را مجاهدت خاموش نامیدند.

- به لطف خدا نعمت تولید امنیت امروز توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) ملموس و بسیار درخشنده است. امروز وزارت اطلاعات از یک سو وظیفه خود می‌داند که برای مردم شهیدپرور ایران امنیت تولید کند و این نحوه تولید امنیت از سوی دیگر باید به گونه‌ای باشد که لبخند را بر روی لبان مردم بنشاند زیرا اسلام اجازه نمی‌دهد به بهانه امنیت، دل کسی شکسته شود بدون اینکه خودش زمینه این کار را ایجاد کرده باشد. چنان‌که در حدیثی آمده است گناه منهدم کردن خانه کعبه کمتر از شکستن دل مومن است.

-وزارت اطلاعات امروز وظیفه خود را تولید امنیت در این چارچوب می‌بیند، تولید امنیت در این چارچوب سخت ولی دلپذیر است، زیرا آرامش وجدانی به تولیدکنندگان آن یعنی سربازان گمنام امام زمان (عج) می‌بخشد.

-امنیت پایدار امنیتی است که با همراهی شما مردم در جامعه تحقق پیدا کند. روزی ما جامعه اطلاعاتی 36 میلیونی داشتیم و امروز جامعه اطلاعاتی 76 میلیونی داریم و وقتی که مشارکت توسط همه مردم در تولید امنیت شود هزینه این تولید امنیت کاهش پیدا می‌کند و پایداری و پابرجایی آن افزایش پیدا می‌کند.

- شرط مشارکت مردم در تولید امنیت این است که به مردم عزیز توسط دستگاه اطلاعاتی و سایر دستگاه‌های خدمتگزار، بها داده شود. وقتی مردم احساس شخصیت کنند از ارتکاب کاری که شایسته شان آنها نیست خودداری می‌کنند.

-وقتی ما به مردم‌مان بها بدهیم و برای آنها شخصیت قائل شویم همه آنها در تولید امنیت شرکت می‌کنند و یک امنیت مردم‌بنیان، پایدار و استوار می‌ماند.

- وزارت اطلاعات خود را موظف به صیانت از آبرو و حرمت همه مردم از جمله مسئولین و مدیرانی که به مردم خدمت می‌کنند و سرمایه نظام هستند، می‌داند. از یک سو هوشیارانه از اینکه عناصر نامحرم دست به مسئولیت‌ها پیدا کنند جلوگیری می‌کند و از سوی دیگر اگر مدیری نادانسته مسیر خطایی را طی کند با یک موضع صیانتی اشکال را به آنها متذکر و مسیر آنها را تصحیح می‌کند.

-در دولت تدبیر و امید که خواستگاه جناحی ندارد امروز دولت جمهوری اسلامی ایران متعلق به همه مردم و همه جناح‌های سیاسی است، وزارت اطلاعات ابزار بالا بردن یک جناح و زمین زدن جناح دیگری نمی‌شود. ابزاری برای تقویت یک عده و تضعیف عده دیگر نمی‌شود. دست برادری را به همه جریان‌هایی که اصل نظام جمهوری اسلامی، قانون اساسی، اصل مترقی ولایت فقیه و شخص ولی فقیه را باور دارند دست برادری و صیانت می‌دهد و از فعالیت همه آنها صیانت می‌کند.

-اما وزارت اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان (عج) در برابر دشمنان نظام مظهر «اشدا علی الکفار» هستند. پنجه آهنین سربازان گمنام امام زمان (عج) امروز در گلوی دشمنان اسلام فرو رفته است و فرصت توطئه را از آنها سلب کرده است.

-امروز اگر می‌بینیم امنیت بر این سرزمین حکمفرماست به دلیل اشراف اطلاعاتی هوشمندانه سربازان گمنام امام زمان (عج) است. اگر یک بمب در گوشه کشور منفجر شود همه دنیا خبردار می‌شوند اما با مجاهدت خاموش سربازان گمنام امام زمان (عج) اگر ده‌ها بمب خنثی شود کسی متوجه و مطلع نمی‌شود.

-وزارت اطلاعات نسبت به عناصر یا مجموعه‌ها یا گروه‌های تروریستی یا سرویس‌های تروریستی که بخواهند امنیت جمهوری اسلامی را به چالش بکشانند بدون تعارف برخورد می‌کند. امروز اشراف اطلاعاتی وزارت اطلاعات بر سرویس‌های دشمن، شگردهای آنها و عوامل آنها مثال‌زدنی است. گاهی که افراد به مرحله‌ای می‌رسند که وزارت اطلاعات ناچار علیه آنها اقدام می‌کند، وقتی که می‌خواهند منکر اقدامات به نفع بیگانه شوند، زمانی که ایمیل‌ها، جی‌میل‌ها، مکالمات، پیامک‌ها و مبادلات آنها در محیط چت روبروی آنها گذاشته می‌شود آن وقت تازه می‌فهمند که هیچ چیز از دید وزارت اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان (عج) پنهان نبوده است و ناچار به اعتراف می‌شوند.

- کشف گروه‌های تروریستی که اندیشه‌های تروریستی دارند، در مدت‌های گذشته آنقدر فراوان بوده که کشف و خنثی کردن توطئه‌های آنها به امنیت پایدار کشور انجامیده است منتهی ما ذکر و اعلام آنها از طریق رسانه‌ها را مغایر با احساس امنیت مردم می‌بینیم زیرا معتقدیم مردم ما باید هم امنیت و هم احساس امنیت داشته باشند.

- گاهی تصاویر برخی از این گروهک‌هایی که اندیشه‌های تروریستی داشتند، تجهیزات‌شان، تسلیحات‌شان، تله‌های انفجاری‌شان و مواد منفجره‌شان که با آنها قصد انهدام برخی تاسیسات یا برخی از بزرگان ما را داشته‌اند کشف شده و این تصاویر را خدمت مقام معظم رهبری ارائه کرده‌ام در یک مورد ایشان با شگفتی فرمودند آیا اینها تجهیزات یک گروه است؟ عرض کردم اینها بخشی از تجهیزات آنهاست. بخش دیگری از تجهیزات در کوه پنهان شده و به دلیل انباشت برف در زمستان امکان آوردن آنها نیست و سربازان گمنام امام زمان منتظرند بعد از ذوب برف بروند آنها را بیاورند.

- این گروه‌ها در مناطق مختلف شناسایی شده‌اند و مورد برخورد قرار گرفته‌اند. همه این گروه‌ها زیر نظر هستند و در آن لحظه‌ای که باید اقدام کنند دستگاه اطلاعاتی با همکاری نیروهای نظامی و انتظامی اقدام خود را انجام می‌دهد و رخدادهای ضدامنیتی را تدبیر می‌کند.

- امروز سربازان گمنام امام زمان دل به این خوش دارند که خدا شاهد مجاهدت آنهاست و امروز دل‌خوشی آنها به لبخندی است که بر لبان مقام معظم رهبری بر اثر مجاهدت خاموش آنها می‌نشیند. امروز دلخوشی آنها به آرامشی است که بر مردم عزیز ما در ایران اسلامی حکمفرماست و امیدواریم به برکت این مجاهدت‌ها، بستر برای ظهور امام زمان (عج) فراهم شود.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 359985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
    2 2
    قسمتی از مصاحبه انیس نقاش با هفته نامه مثلث: "بحران سوریه یک بحران وارداتی است. بسیاری از‌کارگران، تجار و... در‌کشورهای خلیج‌فارس 10 تا 15 سال است که مشغول کار هستند. این گروه معمولا به مساجد می‌روند...مخصوصا نماز جمعه. شاید ندانید که وقتی در عربستان به چنین جلساتی می‌روید،با مباحثی مثل وهابیت مواجه می‌شوید...کسی که در کشورهای عربی کار می‌کرده با این افکار وهابی و پول زیاد به سوریه بر‌‌می‌گردد،در شهرک یا در دهاتی که زندگی می‌کند به‌عنوان یک چهره موجه از نظر مالی و عقیدتی تبدیل می‌شود. نکته بعدی اینکه قبل از آغاز بحران عربستان به‌عنوان کمک‌های مذهبی به برخی از مشایخ مناطق کمک و کتاب‌هایی را میان مردم پخش می‌کرد." عین این وضعیت در عسلویه، پارسیان و آبادان در جریان است.