واحد مرکزی خبر نوشت:

تحولات اخیر در عراق دست مایه انتقاد شدید جمهوری خواهان کنگره از اوباما شده است در حالی که دمکرات ها نیز تمایل چندانی به ورود مستقیم به درگیری ها ندارند.
به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر پلوسی درباره اوضاع عراق گفت اینکه برای جنگ کردن وارد یک جنگ شویم ایده خوبی نیست و مردم آمریکا در این صورت می خواهند بدانند گام بعدی چه خواهد بود؟
وی ادامه داد ممکن است برخی فکر کنند یک اقدام خشونت بار با یک پاسخ خشونت بار تمام می شود ولی اینگونه نیست و مانند چرخه ای مدام تکرار می شود.
در همین حال جان بینر، رهبر اکثریت جمهوری خواه کنگره نیز گفت به نظر من کاری که ما باید انجام دهیم تامین تجهیزات و کمک های فنی است که عراقی ها از ما خواسته اند.
بینر گفت البته من چیزی درباره جزئیات حمله هوایی اینکه باید انجام بدهیم یا نه نمی دانم ولی این مساله مانند مشکلاتی که ما در سالهای اخیر داشتیم نیست.
البته اینگونه هم نیست که ما در چند ماه گذشته شاهد چنین چیزی نباشیم، این تروریست ها غرب عراق را به کنترل خود در آوردند و اکنون موصل را در اختیار دارند که چند صد مایلی با بغداد فاصله دارد. حال باید دید رئیس جمهور چه می خواهد انجام دهد.
جان مک کین سناتور سرشناس جمهوری خواه نیز گفت روشن است که این تصمیم برای خروج کامل آمریکا از عراق به خاطر مسائل سیاسی تحمیل شده بود و به سود منافع ملی ما نبود.
مک کین گفت به نظر من تاریخ درباره نوع مدیریت این رئیس جمهور (اوباما) قضاوتی را که شایسته اش هست، خواهد کرد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 359928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =